וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר "הארץ": כחלון איבד שלושה מנדטים ב-3 שבועות

לפי הסקר, השר לשעבר, שחושף בימים אלה את המתמודדים ברשימתו, צנח בשלושה מנדטים, לתשעה בלבד. גם ליברמן יורד, בשני מנדטים. דרעי וישי מתחזקים, כמה לעבודה ולליכוד?

משה כחלון מציג את חזון המפלגה בכנס הפוליטי הראשון במטה של מפלגת 'כולנו', ינואר 2015. ראובן קסטרו
מגייס כוכבים, אבל מאבד מנדטים. כחלון/ראובן קסטרו

סקר "הארץ" שפורסם הבוקר (רביעי) קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון הייתה זוכה לתשעה מנדטים – שלושה פחות מאשר בסקר הקודם שפורסם בעיתון לפני שלושה שבועות. תוצאות הסקר התקבלו על רקע חשיפת המועמדים ברשימתו של כחלון בשבועות האחרונים, בהם שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן, יו"ר הוועדה למלחמה בעוני אלי אלאלוף, סגנית ראש עיריית קריית שמונה בעבר יפעת שאשא-ביטון וסגנית ראש עיריית ירושלים רחל עזריה.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גלנט בדרך למפלגת כחלון: "הגיע הזמן לצאת מהמים"
נתניהו: "משבר הדיור בגלל אולמרט", העבודה: "בכיינות"
פייגלין עוזב את הליכוד: "נתניהו עשה לי סיכול ממוקד"

אביגדור ליברמן בבית משפט השלום בירושלים, נובמבר 2013. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
גם אצלו המצב לא מזהיר. ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

לא רק כחלון יורד; לפי הסקר, שנערך על ידי מכון דיאלוג בפיקוח פרופ' קמיל פוקס, "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן יורדת בשני מנדטים, משמונה בסקר הקודם לשישה, זאת על רקע חקירת המשטרה נגד בכירים במפלגה. יהדות התורה יורדת גם היא במנדט אחד מהסקר הקודם – משמונה לשבעה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

העבודה מזנקת בשני מנדטים

לעומת הרשימות הללו, שתי המפלגות הגדולות עולות: המחנה הציוני בראשות הרצוג ולבני עולה מ-21 מנדטים ל-23 תוך שלושה שבועות, והליכוד עולה מ-21 מנדטים ל-22. גם יש עתיד מתחזקת במנדט, מ-11 ל-12. הבית היהודי בראשות בנט שומרת על כוחה עם 16 מנדטים מהסקר הקודם. ש"ס מתאוששת מפרישת ישי, ועולה מארבעה מנדטים לחמישה, וגם ישי מתחזק במנדט ועולה לארבעה. בסקר הקודם הוא זכה לשלושה מנדטים, כך שלא עבר את אחוז החסימה. מרצ זוכה לפי הסקר בשישה מנדטים, כמו בסקר הקודם, וגם רע"ם-תע"ל (5) וחד"ש (5) שומרות על כוחן מהסקר הקודם. בל"ד, לפי הסקר, לא עוברת את אחוז החסימה – אך בין הרשימות הערביות מתנהלים מגעים בימים אלה לאיחוד לרשימה משותפת, שעשוי בהחלט להשפיע על שיעורי ההצבעה למפלגות אלה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נראה שיותר מצביעים מעדיפים את בנימין נתניהו כראש הממשלה. לפי הסקר, 46% מהציבור רואים בנתניהו כמתאים יותר לתפקיד ורק 30% מעדיפים את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. נתניהו נראה כמי שיידע לטפל טוב יותר במצב המדיני-דיפלומטי (48% לעומת 33% להרצוג) וגם הביטחוני (55% לנתניהו, 25% להרצוג). עם זאת, בכל הנוגע לטיפול בכלכלה – הציבור חלוק בשאלה מי יידע לעשות זאת יותר טוב (שני המתמודדים זוכים ל-38% תמיכה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכש האחרון של כחלון. רחל עזריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול חשפה מפלגת כולנו רכש נוסף: רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים מטעם סיעת "ירושלמים", הצטרפה למפלגה בראשות כחלון. במסיבת עיתונאים שנערכה בירושלים אמר כחלון: "רחל איתנו כאן כי היא הבינה כמו כולנו שלאן שאתה לא הולך ופונה אתה נתקל במונופול ובקבוצות כוח. זה מתחיל מהמוצץ ומתחליפי החלב ומסתיים בדירה צנועה".

שלשום הודיע כחלון על מועמדת נוספת לרשימתו - ד"ר יפעת שאשא-ביטון, חברת מועצת העיר קריית שמונה, שכיהנה בעבר גם כסגנית ראש העירייה. במסיבת עיתונאים שכינס בהיכל הספורט בחיפה, הציג כחלון את שאשא-ביטון ואמר: "יפעת היא סמל להצלחה". כחלון מתכנן להציב בסך הכול שמונה נשים ב-20 המקומות הראשונים ברשימתו, שתיים בכל חמישייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully