וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הפוסט הזה לא תוכלו למחוק - אז קחו אותו ברצינות

8.1.2015 / 13:00

השימוש ברשתות החברתיות ככלי להעלאת סרטונים מצחיקים הוא קל – התגובות מיידיות ומרובות – אבל רצוי שהמועמדים לכנסת יעשו יותר ולהשתמש בדיגיטל כדי להעביר מסרים חשובים

הבחירות יתקיימו בעוד מספר חודשים אבל כבר עכשיו ניתן להכריז על המנצח הגדול: הרשת החברתית. הרשת מוצפת בסרטוני בחירות של מפלגות ומתמודדי פריימריז שונים ומשונים והמכנה המשותף לכולם הוא הגימיק התורן שמושך את תשומת הלב. מכנה משותף נוסף הוא שכל הסרטונים מתעלמים לגמרי מהמציאות ונמנעים מלדבר על הדברים החשובים באמת: המצב החברתי, הביטחוני והכלכלי.

נכון, אנשים אוהבים גימיקים, כאלו שמפתיעים אותם, שמצחיקים אותם, זה הסיפוק המיידי הדיגיטלי של השנים האחרונות. רגש אינסנט, כזה שנוצר בין ישיבה לישיבה בעבודה, או בין לחיצה ללחיצה בשירותים. תעשיית הגימיקים הגיעה לשיא פריחתה בעידן הדיגיטלי, הנגישות וקלות ההפצה והחשיפה לתוכן, יצרו היצע עצום לכל דורש.

אבל, לכל מערכת יחסים יש חוקיות משלה, הציבור מוכן ליהנות מגימיק הולם שמקדם מוצר מסחרי, לשתף פרסומת מצחיקה, להשתתף בתחרות בתמורה לחופשה ביוון, אבל שמדובר בחיים שלנו, היום יותר מתמיד הציבור מחפש תוכן אמיתי אבל הוא לא באמת מקבל אותו ועוד מי שאמור להנהיג אותו.

התקשורת המיידית שהאינטרנט יצר, הנגישות לכל איש ציבור דרך פלטפורמה כזו או אחרת לצד המחאה החברתית שגוועה לה, תדרוש מהמתמודדים הפעם, הרבה יותר מגימיקים כדי לנצח בבחירות, ומי שישכיל להבין זאת, יבלוט אל מול כולם.

זה מאוד ויראלי להתחפש להיפסטר תל אביבי עם זקן ולהתנצל בפני עוברים ושבים כפי שעשה נפתלי בנט, אין ספק שהסלוגן עבר, והתקשורת סיקרה, אבל האם זה מה שישכנע אתכם ללכת להצביע לבית היהודי? האם העובדה שגילינו במועמד יכולת להומור עצמי תגרום לציבור להצביע עבורו? ובנט הוא לא היחיד, הוא אולי הראשון לזהות ולפעול אבל הרשת כבר מוצפת בסרטונים רדודים ושטחיים מכל קצוות הקשת הפוליטית וזה לא ייגמר עד יום הבחירות.

קמפיין ויראלי של נפתלי בנט. ערוץ היוטיוב של נפתלי בנט, צילום מסך
" האם זה מה שישכנע אתכם ללכת להצביע לבית היהודי?" נפתלי בנט ההיפסטר/צילום מסך, ערוץ היוטיוב של נפתלי בנט

זה בסדר להראות דמות עגולה ולגלות מימד אנושי אבל לא ככה. ראיתם את הסרטון של ליברמן מזיל דמעה שילד קטן מספר לו על החיים בצל העוני? ברור שלא, כי לא היה כזה רגע, אבל דמיינו לרגע שהיה, מי היה זוכה ליותר שיתופים, הסרט הזה או הסרט של בנט?

אנחנו בעידן הכנות. האריזה נחמדה אבל כולנו רוצים לדעת אילו מרכיבים יש במוצר שאנחנו קונים. הפוליטיקאים חייבים להבין שהציבור מתייחס לכניסה שלהם לתוך הזירה הדיגיטלית ברצינות. מספיק לראות את התגובות כנגד ציפי ליבני בהופעתה במצב האומה ודווקא במדיום הטלוויזיוני הוותיק ולהבין שהציבור לא בשל עדיין למועמדים סטנדאפיסטים וסאטיריים. בנושאים של גורל המדינה אנו מאוד מאוד רציניים ורוצים גם שיתייחסו אלינו כך – ברצינות.

כל פוסט שייכתב בעמוד שלהם, כל הבטחה שתיאמר בווידאו או שיעלה לרשת, הוא זיכרון דברים עם הציבור. זאת ההזדמנות של כל פוליטיקאי להביע את עמדתו, לגבי כל נושא, לעורר שיח אמיתי ולהתמודד עם שאלות ולדבר, כמה שיותר לדבר, בכתב, בוידאו ובלייב. אין צורך בגימיקים, אין צורך בסיסמאות. הציבור, לראשונה בתולדותיו אולי, באמת רוצה לשמוע מה יש לכם – הפוליטיקאים לומר ולהבין מה אתם חושבים, הוא רוצה להכיר אתכם באמת ובכנות.

לכן, פוליטיקאים יקרים, עליכם להיות שם באמת – עליכם לפרסם את האג'נדות שלכם בצורה ברורה ולרדת לפרקטיקה לפרטי הפרטים. רצוי להתעסק כמה שפחות בתקיפת המועמדים האחרים ולהתרכז בעצמכם. עם קצת יצירתיות ניתן יהיה לעשות זאת באמצעות הדיגיטל באופן מוצלח. הכלי הדיגטלי הוא לא כלי שנועד אך ורק לפארודיות וסרטוני רשת מצליחים. את זה תשאירו למקצוענים ולכאלה שלא אמורים להוביל את המדינה בשנים הבאות.

כך, קודם כל, תשדרו נגישות ואמון. הציבור יבין שאתם שם בשבילו, כשאתם עונים לו באמת ובגובה העיניים. ברגע שיצרתם קשר ישיר כן ואמיתי עם הציבור, הוא יהיה מוכן להיות השגריר שלכם בשטח וברשת עצמה אל מול חבריו והמסרים יעברו כמו אש בשדה קוצים.

בנוסף, במקום לספר שאתם עושים, תוכיחו שעשיתם – זה הזמן לתעד מפגשים עם הציבור ולהעלות לרשת, לנבור בארכיון ולהעלות חומרים מהקדנציה האחרונה והדברים שעשיתם.

זהו גם הרגע שבאפשרותכם לתעד סרטונים קצרים של תחושות אישיות וכך תוכלו להראות שאתם אנושיים ולא רק ליצנים המגחכים עצמכם לדעת בשביל להיראות "מגניבים". תסתכלו למצלמה ושתפו את תחושת הבטן שלכם, תמונה כזו או וידאו אותנטי שכזה שווה יותר מאלף מילים ומסרטונים מצחיקים ופארודיים. בדרך זו נוכל גם לעבור ולהתעסק בדברים החשובים באמת, כמו העתיד של כולנו במדינה הזו.

הכותב הינו מנכ"ל שותף בחברת הדיגיטל אקליפטוס ובעל ניסיון בהובלת קמפיינים פוליטיים דיגיטליים

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully