וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור הערבי והיהודי: צאו להצביע ותשפיעו

11.1.2015 / 14:00

כשהתמודדתי בתחרות מלכת היופי היו מי שביקרו אותי על ההשתתפות ב"תחרות של היהודים". חברי כנסת ערבים נמצאים בעמדה דומה וחלקם בוחרים כמוני – להשתתף במשחק של המנצחים. עלינו לתמוך בהם

כשנבחרתי בשנת 1999 למלכת היופי של ישראל התמניתי לא רק לסוג של שגרירה של המדינה אלא גם לשגרירה של החברה הערבית לקירוב לבבות בין יהודים לערבים.

הזכייה שלי סימנה בחברה הערבית סוג של תקווה להשתלבות וחיזוק הקשר בין השני העמים. רבים מהציבור הערבי פרגנו לי על הזכייה ועל המאמצים שניסיתי לעשות בשנת ה"מלוכה" שלי כדי לקרב בין "בני הדודים". אותם מפרגנים גם ביקשו שאנסה לקדם את פתרון הבעיות של החברה הערבית: דיור, חינוך, רווחה, בריאות, תעסוקה ופשיעה.

אך לא רק פרגון קיבלתי אלא גם ביקורת. היו שחשבו שלא הייתי צריכה להשתתף מלכתחילה ב"תחרות של היהודים" אלא להחרים אותה או להשתתף בתחרות יופי שמיועדת רק לחברה הערבית. היו כאלה שהרחיקו לכת ודרשו שאם כבר נבחרתי אני צריכה בכלל לנצל את המעמד כדי לדבר על היחסים בין ישראל לפלסטינים תושבי הרשות הפלסטינית כי זה מה שחשוב ולא הבעיות של המגזר.

תקופת הכהונה שלי חלפה מזמן והבעיות של החברה שלי נשארו אותן בעיות ואף החריפו – מה שקרה גם במגזר היהודי.
אני מאוד שמחה שהשתתפתי בתחרות כי היא נתנה לי הזדמנות, אבל עם כל הכבוד לתואר מלכת היופי, אני אמנם חושבת שהצלחתי להשפיע ולו במעט אבל כשאני מסתכלת היום בדיעבד אני יודעת שעם כל הרצון הטוב שיש לי והיה לי – שם לא נמצאת עמדת ההשפעה האמיתית. עמדת ההשפעה נמצאת בבית המחוקקים בידיהם של חברי הכנסת ומי שרוצה להשפיע באמת צריך לרוץ לכנסת.

לחברי הכנסת הערבים יש רק דרך אחת לעשות את זה והיא קצת מקבילה לדרך שאני בחרתי בה – להשתתף בתחרות של כולם, כלומר לרוץ במפלגת שלטון, המקום בו יש כוח ועמדת השפעה ולא לרוץ במסלול נפרד, "רק של ערבים", בו לא תהיה להם שום השפעה.

יצחק (בוז'י) הרצוג וח"כ חיליק בר בחמ"ל ממנו ינוהל הפריימריז של מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
"מפלגת שלטון, המקום בו יש כוח ועמדת השפעה ולא לרוץ במסלול נפרד". חברי הכנסת הרצוג ובר ממפלגת העבודה/ראובן קסטרו

הבחירות הקרובות הן הזדמנות אמיתית של החברה הערבית להשפיע. מזה שנים זו הפעם הראשונה שיש הזדמנות למהפך ולהחזיר את היחסים בין היהודים לערבים ואת ההשקעה החברתית כלכלית בכלל האוכלוסייה לימיו של רבין ז"ל.
אבל זה לא מספיק רק להשתתף בתחרות ולהצביע. צריך לבחור גם את השגריר הטוב ביותר – זה שידאג לקדם פתרונות אמיתיים לבעיות שמציקות לכולנו, יהודים וערבים.

אני רוצה לקרוא לכולם – ערבים ויהודים, לקחת חלק פעיל בבחירות הקרובות, כל אחד על פי השקפתו, ולתת הזדמנות לשינוי. השינוי הזה יכול לבוא רק אם כולנו נשתתף ולא נחרים וניתן כוח למי שאנחנו מאמינים בו. כי בכנסת יש את הכוח לשנות.


הכותבת היא תומכת ופעילה במטה הבחירות של אעלימי נזאר, המתמודד על משבצת המגזר הערבי בפריימריז של מפלגת העבודה

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully