וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחד ממבצעי הפיגוע בפריז התאמן עם אל-קאעדה בתימן

על פי רשת CNN, סעיד קואשי, הבכור מבין שני האחים שביצעו את הטבח, ביקר בתימן, ושם אומן בנשק עם לוחמי אל-קאעדה. בתוך כך, הלילה ערך אובמה ביקור תנחומים בשגרירות צרפת: "החופש ינצח את הטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

סעיד קואשי בן ה-34, אחד משני האחים שביצעו את הפיגוע במערכת "שרלי הבדו" שלשום בפריז, ביקר בתימן ב-2011, שם התאמן עם כוחות אל-קאעדה - כך דיווחה אמש (חמישי) רשת CNN, בהסתמך על מקורות אמריקניים שקיבלו את המידע מהמודיעין הצרפתי. על פי המידע, קואשי, אחיו הגדול של שריף בן ה-32, התאמן בירי מכלי נשק שונים, וייתכן שגם בייצור פצצות. אימונים אלה סייעו לו, לכאורה, לבצע את הטבח שבו נהרגו 12 בני אדם ונפגעו 11.

ייתכן שסעיד קואשי ביקר בתימן יותר מפעם אחת. שרת המשפטים הצרפתית, כריסטין טאובירה, אמרה בריאיון לרשת האמריקנית כי "אחד האחים" ביקר בתימן ב-2005. היא סירבה להתייחס לשאלה אם אחד מהם או שניהם מזוהים עם ארגון אל-קאעדה, ששלוחתו בתימן נקראת "אל-קאעדה בחצי האי ערב" (Al-Qaeda in the Arabian Peninsula, או AQAP).

טבח העיתונאים בצרפת || סיקור מיוחד
המצוד בפריז: הרשויות יפצחו את "רשת הסיוע הג'יהאדיסטית"?
פרס בטקס לזכר הטבח בצרפת: חזית אחת נגד הברבריות
הירי בצרפת: הוסר מאמר שטען כי המוסד אחראי לפיגוע

ככל הנראה, המידע הראשוני על אודות סעיד קואשי הועבר לצרפת מכוחות הביטחון של ארצות הברית, שהכירו את האחים. בעבר דווח כי האחים קואשי היו מוכרים לרשויות בארה"ב, ובשל כך הוכנסו לרשימת האנשים שאינם מורשים לטיסה.

הגורמים האמריקניים הדגישו שחקירת עברם של שני האחים - שנקשר גם בארגון אל-קאעדה וגם ב"מדינה האיסלאמית" (דאעש) - עדיין בחיתוליה.

במקביל, בוחנות הרשויות בצרפת את האפשרות שאחד משני האחים ביקר בסוריה בשנה האחרונה - כל הנראה מדובר בשריף, שהורשע ב-2008 לאחר שניסה להצטרף לכוחות הלוחמים בעיראק וריצה 18 חודשי מאסר בצרפת.

חיפושים אחר החשודים בירי במערכת "שרלי הבדו", בעיר קורסי. רויטרס
חיפושים אחר החשודים מצפון-מזרח לפריז, הערב/רויטרס

על פי הערכת הגורמים האמריקנים שדיברו עם CNN, שהותו של סעיד קואשי בתימן עשויה להיות עדות לכך שהאחים ביצעו את הטבח בפריז על רקע קריאה לפעולה שפורסמה במגזין תעמולה אינטרנטי המזוהה עם AQAP. המגזין, "Inspire" שמו, קרא בשנה שעברה לרצוח את העורך הראשי של "שרלי הבדו", סטפן שרבונייה. זאת, עקב הקריקטורות הרבות שפורסמו לאורך השנים בעיתון שלעגו לנביא מוחמד.

על פי אחד הגורמים, היות ועבר זמן רב יחסית בין שהותו של סעיד קואשי בתימן לבין הפיגוע בפריז, יהיה קושי לדעת אם המעשה בוצע בהוראה ישירה של ארגון אל-קאעדה בתימן, או שהאחים ביצעו אותו על דעת עצמם בהשפעת האידיאולוגיה שלו.

"אנו עומדים מאוחדים עם אחינו הצרפתים"

בתוך כך, הלילה ערך נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ביקור תנחומים לא מתוכנן בשגרירות צרפת בוושינגטון והביע סולידריות עם העם הצרפתי. בביקורו, שבו נכח גם שגריר צרפת בארה"ב, כתב אובמה בספר שריכז הודעות תנחומים לאחר הפיגוע. "כבני ברית מכל העולם, אנו עומדים מאוחדים עם אחינו הצרפתים על מנת לוודא שהצדק ייעשה ואורח החיים שלנו יישאר מוגן", כתב אובמה. "אנו ממשיכים יחדיו בידיעה שהחופש והאידיאלים שלנו חזקים מהטרור. אותם אידיאלים מאירים את העולם".

ברלין/GettyImages

קודם לכן קיבל אובמה תדריך מיועציו לביטחון לאומי בנוגע למצב בפריז בשיחת ועידה במהלך טיסה ב"אייר פורס 1". דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר לכתבים כי אובמה שמע גם על "הבעיות הביטחוניות שבעמם מתמודדים אמריקנים בארצות הברית ובעולם כולו". עם זאת, ארנסט הוסיף כי אין סימן לכך שקיים איום על אזרחי ארצות הברית על רקע הטבח בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully