וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודדי הבית היהודי: "אוטובוסים בשבת – בשום פנים ואופן"

אחרי שהסעירו את הרשת עם סרטון שבו הם מתנגדים נחרצות לנישואי גייז, המתמודדים לפריימריז במפלגה התייחסו להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. "אשאף שהשבת תהיה כמה שיותר יהודית וכמה שיותר דתית"

אחרי ההתנגדות הנחרצת לנישואים גאים, הבית היהודי מציג את המתמודדים בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת ה-20 מביעים את דעתם לגבי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. ערוץ הפריימריז של אתר החדשות הדתי "כיפה", פרסם היום (ראשון) את הסרטון, ובו המתמודדים מביעים באופן נחרץ את עמדתם בנושא, או מציעים פתרונות יצירתיים על מנת לשים סוף למחלוקת בין תומכי הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, לבין המתנגדים.

"בשום פנים ואופן", פתח חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, והציע חלופה אפשרית מבחינתו: "אני מציע שיהיה גם יום חופשי נוסף, יום ראשון. שבת יהיה מרוכז ומיועד כולו למשפחה, לעסוק בדברים תרבותיים ורוחניים, ואת כל העיסוקים האחרים, כולל בידור וקניות, יעשו ביום ראשון". עקיבא שמואלי, דווקא התייחס לסוגיה באופן פחות נחרץ ואמר כי זו "בעיה רצינית". הוא הציע להפעיל שאטלים או מוניות שירות עבור חילונים.

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
המונה בוחר: כשמירי רגב עלתה על מונית הבחירות של וואלה!
מאות פנו בעצומה לח"כים הערבים בעקבות העיכוב באיחוד
צפו: המועמדת של כחלון מתחמקת מתשובות בנושאים מדיניים וחברתיים

ח"כ ניסן סלומיאנסקי בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
"שיהיה יום חופשי נוסף". סולמינסקי/ראובן קסטרו

לדברי שמעון ריקלין, יש לפתוח במשא ומתן עם החילונים ועם מגזרים נוספים על מנת "לנסח איך נראית השבת במרחב הציבורי הישראלי". "בעיניי, ההישג הכי גדול שנוכל להשיג הוא הפסקת המסחר בשבת", אמר. "ואני אשאף, כחבר כנסת, לעשות שהשבת תהיה כמה שיותר יהודית וכמה שיותר דתית".

"באנו ארצה כדי לבנות פה מדינה יהודית, ולכן כל דבר ציבורי צריך להיות בגדר של שמירת שבת", אמר יוסי פוקס. אשר כהן, הציע הסדר עבור כלל השבת הישראלית, שבו יוכרעו סוגיות מהסוג הזה. "תחבורה ציבורית צריכה להיות חלק מהסדר שבו המסחר סגור באופן ברור, לא כמו היום", אמר כהן. "מקומות בילוי יהיו פתוחים ואז אפשר יהיה להסדיר את הנושא של תחבורה ציבורית אל אותם מקומות בילוי, זה יהיה חלק מהסדר כולל".

זהבה גלאון בכנס בו ועידת מרצ מאשרת את מינויה ליו"ר המפלגה, צוותא. יוסי ציפקיס
"הבעיה לא עם הבית היהודי, אלא עם לבני לפיד והרצוג". גלאון/יוסי ציפקיס

ענת רוט אמרה בנושא כי היא "בעד מדינה יהודית שתשמור בפרהסיה על ההלכה, ולא תהיה תחבורה ציבורית בשבת". לדבריה, "כל אחד יוכל לנסוע ברכב שלו". חגית משה, חתמה במילה אחת: "נגד". ניר אורבך, מנכ"ל מפלגת הבית היהודי ומתמודד בפריימריז, אמר בסיום הסרטון כי "לפעמים הסטטוס קוו הוא דבר נעים, ושווה לשמור עליו".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה בתגובה לסרטון כי הבעיה האמיתית היא לא עם הבית היהודי אלא עם לבני ולפיד, שכבר ישבו בעבר בממשלה יחד עם בנט ונתניהו. "הבעיה שלי היא לא עם הבית היהודי, הם כבר הוכיחו שהם הומופוביים, חשוכים וסקטוריאליים ואני לא מצפה מהם לכלום", אמרה. "הבעיה היא עם לבני ולפיד, שכבר ישבו בממשלת ביבי-בנט, והרצוג שלא מוכן להצהיר שלא יישב. אני קוראת לשלושתם להתחייב להעביר חוק לתחבורה ציבורית בשבת תוך שנה מהקמת הממשלה החדשה, כך שמאות אלפי ישראליים שידם אינה משגת יוכלו ליהנות מחופש תנועה גם בשבת, ללכת למקומות בילוי, לבקר משפחה ולטייל בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully