וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-59% הצביעו בפריימריז בעבודה: מי ראשון, ומי ייפלט?

14.1.2015 / 0:30

קצת אחרי 22:00 נסגרו הקלפיות ברחבי הארץ עם אחוזי הצבעה גבוהים יחסית. התוצאות צפויות לזרום לקראת שעות הבוקר המוקדמות. הרצוג: "יש ברשימה אנשים חדשים"

צילום: יותם רונן, יוסי ציפקיס; עריכה: טל רזניק

הקלפיות נסגרו והחלה ספירת הקולות: הבחירות המקדימות לרשימת העבודה לקראת הכנסת ה-20 ננעלו אמש (שלישי) בשעה 22:00. כ-59% מבעלי זכות ההצבעה השתתפו, נתון דומה ל-58% אחוזי ההצבעה שנרשמו בפריימריז האחרון לרשימת המפלגה ב-2012. "תיבחר רשימה עצמאית, לוחמנית ונקייה שתהיה בסיס לסיעה שתוביל את המדינה", אמר יו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג לעיתונאים בתום יום הבחירות.

עם סגירת הקלפיות החלו טפסי ההצבעה לעשות את דרכם למרכז הספירה בבני ברק, שם ייסרקו באופן ממוחשב, בקצב של 200 טפסים בדקה. במפלגת העבודה סבורים כי מרכז הספירה יסיים את הליך הספירה עוד הלילה, כך שיתכן והתוצאות יתבררו כבר לקראת שעות הבוקר המוקדמות. מסיבת העיתונאים שבה יוכרזו התוצאות - שתוכננה להתקיים היום בשעה 11:00 בבית סוקולוב בתל אביב הוקדמה ל-9:30.

עוד על הפריימריז בעבודה:
"הצבעת התעוררות": אחוז הצבעה גבוה בפריימריז בעבודה
הכירו את המועמדים החדשים של מפלגת העבודה

פריימריז במפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
במפלגה סבורים כי מרכז הספירה יסיים את עבודתו עוד הלילה/ראובן קסטרו

יום ההצבעה עצמו עבר בצורה חלקה וללא אירועים מיוחדים, למעט תקלת מחשוב בקלפי המרכזית בבית סוקולוב. התקלה עיכבה את ההצבעה בכ-40 דקות ויצרה תורים גדולים בחלקו הראשון של היום.

בפילוח ההצבעה לפי מחוזות, נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים מאוד בקיבוצים, שם הצביעו 75.7% מבעלי זכות הבחירה, בתל אביב ובמחוז דן, עם 64% הצבעה, ובשרון, עם 65.4% הצבעה. מנגד, במגזר הערבי רק 39% מבעלי זכות הבחירה הצביעו. הדבר מהווה בשורה טובה למתמודדים כמו סתיו שפיר, אשר נשענת על "קולות חופשיים", להבדיל ממתמודדים אחרים שההצבעה להם תלויה במפקדים מאורגנים.

לקראת סוף יום ההצבעה הגיעו לקלפי המרכזית רבים מהמועמדים כדי לנסות ולשכנע את אחרוני המצביעים שנהרו לקלפיות בתום יום העבודה. המועמד איתן שוורץ, למשל, הגיע מלווה בראש עיריית תל אביב, רון חולדאי שתומך בו בפומבי. המועמדת איילת נחמיאס-ורבין התחבקה ארוכות עם יו"ר המפלגה הרצוג שנחשב למקורבה, ואילו המועמד אלדד יניב גייס את כל בני משפחתו שאיישו את הדוכן שלו במקום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יצחק הרצוג בפריימריז של מפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"תיבחר רשימה עצמאית, לוחמנית ונקייה שתהיה בסיס לסיעה שתוביל את המדינה". הרצוג, אמש/ראובן קסטרו

"יש ברשימה אנשים חדשים, מההתיישבות העובדת ומהמיעוטים", אמר הרצוג, שהוסיף כי "כל אחד שואף להיות יותר גבוה. החוקה מעניקה לי את הכוח להחליט. ארכיב את הממשלה ואקבל את כל ההחלטות בעתן". לשאלת וואלה! חדשות אם השם הזמני שהוגדר לרשימה, "המחנה הציוני", ימשיך ללוות אותה, השיב: "המחנה הציוני זה שם שהגדרנו כאשר כוננו את השותפות והוא משרת אותנו נאמנה ונודיע בקרוב על צעדינו".

הרצוג נשאל אם ישריין את שאול מופז מקדימה לרשימה המשותפת על תקן ה"ביטחוניסט", ואמר כי "יש לי וללבני ניסיון מדיני וביטחוני. היום הממסד הביטחוני מתייצב מאחורינו. רוב יוצאי מערכת הביטחון תומכים בנו".

רשימות מומלצים ורשימות חיסול

במהלך היום הופצו רשימות מומלצים ורשימות חיסול שונות, אף על פי שמעל פני השטח הבטיחו כל המועמדים שההצבעה הפעם תהיה חופשית וכי לא יינתנו הוראות לפעילים דבר חיזוק או החלשה של המועמדים. מי שכיכבו ברשימות המומלצים במהלך היום הם חברי הכנסת איתן כבל, איציק שמולי, סתיו שפיר ושלי יחימוביץ', שמסתמן כי יתברגו בחמישייה הראשונה. גם אראל מרגלית, עמר בר לב ומרב מיכאלי עשויים לזכות במקום בעשירייה הראשונה.

במפלגה קיימת מתיחות בנוגע להשלכות יישום התקנון המורה על ייצוגן של שתי נשים בכל עשירייה שעשוי לדחוק חבר כנסת מכהן אחד אל עבר העשירייה השלישית והגבולית: בעשירייה הראשונה יתברגו ככל הנראה חברות הכנסת שפיר, יחימוביץ' ומיכאלי. על פי התקנון, הדבר לא מבטל את הצורך להבטיח את ייצוגן של שתי נשים בעשירייה השנייה, דבר שיכניס בוודאות אישה חדשה אחת לפחות, ואולי אפילו שתיים לעשירייה השנייה, וידחק לפחות חבר כנסת מכהן אחד אל עבר העשירייה השלישית.

(עדכון ראשון: 22:30)

איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015. ראובן קסטרו
איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015/ראובן קסטרו
המתמודדת  איילת נחמיאס ורבין בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
המתמודדת איילת נחמיאס ורבין בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015/ראובן קסטרו
יצחק הרצוג ורעייתו מצביעים בקלפי במודיעין לבחירות במפלגת העבודה, ינואר 2015. דרור עינב
יצחק הרצוג ורעייתו מצביעים בקלפי במודיעין לבחירות במפלגת העבודה, ינואר 2015/דרור עינב
ח"כ שלי יחימוביץ'  בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015. ראובן קסטרו
ח"כ שלי יחימוביץ' בפתיחת הקלפיות לבחירות במפלגת העבודה, בית סוקולוב תל אביב ינואר 2015/ראובן קסטרו
פריימריז במפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
פריימריז במפלגת העבודה, ינואר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully