וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "שמח שהסקרים מראים שיש אלטרנטיבה לשלטון"

16.1.2015 / 1:11

בנאום שנשא באוניברסיטת חיפה התייחס יו"ר מפלגת העבודה לתוצאות הסקרים העדכניים, המנבאים למפלגתו יתרון משמעותי על פני הליכוד. בדבריו התייחס גם לסוגיית שחרורו מהכלא של פולארד: "אריאל ואלקין סיכלו סיכוי אמיתי לשחררו"

יו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג בכנס דמוקרטיה במכללה למנהל. ראובן קסטרו
"הבידוד הבינלאומי הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל". הרצוג/ראובן קסטרו

יו"ר העבודה יצחק הרצוג התייחס אמש (חמישי) בנאומו בפתיחת תכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית באוניברסיטת חיפה, לתוצאות הסקרים שפורסמו אתמול בטלוויזיה, המנבאים למפלגתו יתרון גדול על פני הליכוד. בסקר ערוץ 10 זכתה העבודה ל-24 מנדטים והליכוד ל-20, ולפי סקר ערוץ 2 קיבלה המפלגתו 25 מנדטים והליכוד 23. מדובר בהגדלת הפער בין השתיים לטובת העבודה, לאחר שהסקרים האחרונים הצביעו על קרב צמוד של מנדט אחד בלבד.

בחירות 2015 - סיקור מיוחד:
לא לתינוק הזה הוא פילל: הרשימה של בנט מעכבת את חזונו
חברי מועצה ופעילים חברתיים: הרשימה של כחלון נחשפת
בן ארי נגד בנט: "הבית היהודי דואג לערבים, זה לא ימין"

גבעת הקפיטול. AP
"נתניהו הזניח את היחסים עם הנשיא ושם את כל יהבו על היחסים עם הקונגרס והסנאט. הקפיטול/AP

בהמשך התייחס הרצוג להידרדרות היחסים עם ארצות הברית בתקופת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא סבור שיש "קשר ברור בין הבידוד הבינלאומי והדרך המדאיגה שלוקחת את ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג, לבין הידרדרות היחסים שלנו עם ארצות הברית". הרצוג התייחס לעצרת ההזדהות שנערכה השבוע בפריז והדגיש כי "זה שנתניהו הולך בפריז עם מנהיגי העולם, לא אומר שהם הולכים איתו. רק לפני שבועיים צרפת הובילה מהלך לקבלת המהלך הפלסטיני באו"ם".

לדבריו, הפגיעה ביחסים עם ארצות הברית היא פגיעה בביטחון הלאומי של ישראל. לטענתו, נתניהו כשל בהבנת ההתפתחויות בפוליטיקה האמריקנית והזניח את יחסיו עם נשיא ארצות הברית. "הוא הזניח את היחסים עם הנשיא והממשל ושם את כל יהבו על היחסים עם הקונגרס והסנאט. אולם לאורך ההיסטוריה, ההחלטות החשובות למדינת ישראל התקבלו על ידי הנשיא".

"הבידוד הבינלאומי הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל. יש מערכה בינלאומית נגדנו, במתכונת של המערכה שהייתה נגד דרום אפריקה. זה משפיע ומחלחל על כל אחד מאיתנו, גם אם איננו מרגישים זאת כעת. הצעדים החד צדדיים שהפלסטינים מובילים כעת, שהם חמורים ביותר, הם חלק מהמערכה הזו. הדרך לנטרל זאת היא בשיתוף עם ארצות הברית, אבל לשם כך יש לשקם את האמון מולם", הוסיף הרצוג.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פולארד ביקש השתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה. רויטרס
"סוכל סיכוי אמיתי לשחרורו". פולארד/רויטרס

במהלך דבריו תקף הרצוג את אזלת ידה של הממשלה בטיפול בסוגיית שחרורו מהכלא בארצות הברית של ג'ונתן פולארד. לדברי הרצוג, שר השיכון,, אורי אריאל מהבית היהודי ויו"ר הקואליציה, זאב אלקין, מהליכוד "סיכלו סיכוי אמיתי" לשחררו ממאסר. "בפסח האחרון הייתה הזדמנות לשחרורו של ג'ונתן פולארד במסגרת משא ומתן שהובילה ציפי לבני" אמר. "ראש הממשלה שקל לכנס ישיבת ממשלה, אבל, אז הגיעו ראשי השדולה למען פולארד, אורי אריאל וזאב אלקין, ללשכת ראש הממשלה. מכיוון שדובר על הקפאת בנייה בהתנחלויות למשך שלושה חדשים, הם צרו על חדרו וכפו עליו לסגת מהמשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully