וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אורי אורבך הלך לעולמו בגיל 54

16.2.2015 / 12:34

השר לענייני אזרחים ותיקים והעיתונאי לשעבר מת בבית החולים שערי צדק בירושלים, אחרי מאבק ממושך במחלת דם קשה. הוא יובא למנוחות ב-16:30 בבית העלמין שבמודיעין. נתניהו ספד: "לא פגשתי מישהו שהכיר אותו ולא אהב אותו". צפו במשדר מיוחד מאולפן וואלה

צילום: נמרוד סונדרס, אביב חופי, נועם מושקוביץ, עומר מירון, מגד גזני, גדעון צנטנר, חדשות 2, ערוץ הכנסת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

השר והעיתונאי לשעבר אורי אורבך הלך היום (שני) לעולמו אחרי מאבק במחלה קשה שממנה סבל בשנים האחרונות. מותו נקבע בבית החולים שערי צדק בירושלים. הוא היה בן 54 במותו והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין במודיעין ומשפחתו תשב שבעה בביתם שבעיר. קודם לכן, ב-15:00, תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת לאות אבל על מותו של אורבך.

אורבך נולד ב-1960 וגדל בפתח תקווה. הוא בוגר ישיבת נחלים וישיבת ההסדר בקריית שמונה. בצה"ל שירת כלוחם בחטיבה 188 בחיל השריון והשתתף במסגרתה במלחמת לבנון הראשונה. הוא נחשב לאחד מחשובי הפובליציסטים בציונות הדתית ולעיתונאי הדתי הראשון שפרץ דרך וחדר לעיתונות המיינסטרימית. בעברו הוא גם נמנה עם מקימי "רדיו קול חי", אך פרש מהתחנה בעקבות האיסור על השמעת שירים של זמרות. בהמשך שימש מנהל התכניות של הערוץ המסורתי "תכלת".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל: גדי איזנקוט קיבל דרגת רב-אלוף
מסע בחירות: כחלון מעביר הילוך ומכוון למאוכזבי הליכוד
"הפעם זה לא גבולי": שלג משמעותי בסוף השבוע, גם בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר אורבך 1960-2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד הצטרפותו לפוליטיקה היה אורבך חלק מצוות המנחים של תכנית הרדיו "המילה האחרונה" בגלי צה"ל, בעל טור שבועי העוסק בעיקר בענייני פוליטיקה ואקטואליה במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" וכן שימש אחראי על גיוון חברתי ורב-תרבותיות בזכיינית ערוץ 2 "רשת".

לאחר שנים רבות בתקשורת, הצטרף אורבך לבית היהודי ב-2008 וכיהן כח"כ מאז 2009. הוא שימש יו"ר השדולה לקשרי דתיים-חילונים ויו"ר השדולה החברתית. במהלך כהונתו בכנסת יזם כמה חוקים בולטים, בהם חוק סימון סוכרים על מוצרי מזון, חוק המאפשר לרוב דיירי בניין משותף שבו מעלית אחת להפעיל מעלית שבת בשעות מסוימות, חוק הפוטר את האקדמיה ללשון העברית מתשלומי ארנונה וחוק הקובע הגבלת גיל לאימון במטווח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מליאת חוק שירות ביטחון, מרץ 2014. נועם מושקוביץ
אורבך בכנסת/נועם מושקוביץ

בכנסת האחרונה יזם את הקמתו של מערך ההתנדבות הארצי לאזרחים ותיקים, יחד עם שי פירון שהיה שר החינוך, שבמסגרתו גמלאים יוכלו להתנדב לפחות כשנה בשרות הקהילה. בתמורה להתנדבות, הגמלאים יזכו בתגמולים כספיים ובהטבות. ב-2013 עברה מינהלת השירות הלאומי-אזרחי ממשרד הכלכלה לאחריות המשרד לאזרחים ותיקים, ובכך הפך אורבך לשר האחראי עליה.

נתניהו: "אורי יחסר למדינת ישראל כולה"

אורבך התאשפז לפני כחודש וחצי לצורך המשך טיפול במחלת דם שממנה הוא סבל, שבגינה התאשפז גם לפני כשנה. בחשבון הפייסבוק שלו פורסם אז סטטוס שמתייחס למצבו. "יקיריי, כעת אני חייב להקדיש את הזמן לטיפול דחוף ומשמעותי למען בריאותי", נכתב בשמו. בתחילת החודש הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על אורבך כעל נבצר זמני בשל מצבו הבריאותי. לאחר ההכרזה על נבצרותו הזמנית, החל בנט לשמש בפועל גם כשר לאזרחים ותיקים. עם זאת, אורבך נשאר גם לאחר ההכרזה על הנבצרות חלק מרשימת הבית היהודי לבחירות לכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו אחרי מותו. "אני דואב את הליכתו של אורי אורבך, שר בממשלת ישראל, סופר, עיתונאי, איש רוח, פטריוט יהודי. אורי כבש בקסמו את כל שומעיו בידענותו ובחוכמתו העמוקה שנבעה ממעמקי נפשו. הייתה לו רגישות עצומה לאדם באשר הוא, רגישות אותה הביא כשר לענייני גמלאים ולכל דבר שעסק בו. אף שהייתה בו שנינות יוצאת דופן, לא היה בו שום רוע. לא פגשתי מישהו שהכיר אותו ולא אהב אותו. אמש, לצד בני משפחתו, נפרדתי ממנו בבית החולים בתחושת יגון ואובדן עמוקים. אורי יחסר מאד למשפחתו היקרה, לחבריו בממשלת ישראל ולמדינת ישראל".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום על מותו של אורבך ואמר: "רק לפני דקות ספורות נשאנו תפילה להחלמתו, ולצערי זו אינה התוצאה. השר נאבק מספר שבועות במחלתו, ולצערנו לא יכל לה עוד. אורי היה מעל לכל מחלוקת בינינו, נעים הליכות ובעל הומור משובח. עוד נדבר רבות על פועלו העצום ותרומתו לשיח הפוליטי ולציבור הגמלאים בישראל. לאורי היה כבוד גדול לכל אדם ולי, כמו לכולנו, היה כבוד גדול והערכה עצומה לאיש הזה. יהי זכרו ברוך".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
עם נפתלי בנט ואורי אריאל/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully