וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ בוחרת: "נוסיף פנים חדשות, שיעזרו לנצח את הימין"

הבחירות המקדימות במרצ יחלו היום בצהריים ויינעלו ב-22:00 בלילה, אז גם צפויות התוצאות. על מקום בראש הרשימה, פרט לח"כים המכהנים, נלחמים גם שמות חדשים. "לא נחים לרגע", אמר אורי זכי שמקווה להתברג בחמישייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפוים לסיים בראש. הח"כים המכהנים גילאון, פריג', רוזין וזנדברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלף חברי ועידת מרצ בוחרים היום (שני) את רשימת המפלגה לכנסת ה-20. 23 מועמדים ומועמדות מתמודדים על מקום ברשימה. ההצבעה, שתיערך בגני התערוכה שבתל אביב, תיפתח בשעה 14:00 ותסתיים בשעה 22:00. מדובר בהליך ממוחשב, ולכן התוצאות יוכרזו רשמית כשעה לאחר התום ההצבעה.

על אף שגלאון מייחלת לכך שהמפלגה תגיע לעשרה מנדטים בבחירות הקרובות, הסקרים מנבאים למפלגה 6-5 מנדטים, בדומה לכוחה היום. בעקבות חשש מזליגת מצביעים ל"מחנה הציוני" בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני, מנסה המפלגה לחדד את הקו ההסברתי לפיו חיזוקה של מרצ משמעו חיזוק גוש המרכז-שמאל והגדלת הסיכוי להפלת ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו.

בחירות 2015 || עוד ידיעות בוואלה! חדשות
ש"ס למען "השקופים"? המפלגה סיכלה חוקים לטובת העניים
הרשימה של ישי: אנשי צבא, חרדים ונציגי פריפריה
ח"כ בר-לב: "הבוחרים הצביעו לי בתור הביטחוניסט ברשימה"

על פי ההערכות, חברי הכנסת המכהנים – אילן גילאון, מיכל רוזין, עיסאווי פריג' ותמר זנדברג, ישמרו על מקומם ברשימה בארבעת המקומות שאחרי היו"ר, זהבה גלאון – שהוועידה אישרה את מיקומה בראש הרשימה. מסתמן כי ח"כ עיסאווי פריג' יתחזק ויתפוס את מקומו של הח"כ הפורש ניצן הורוביץ במקום השלישי היוקרתי אחרי גילאון.

מתמודדים על מקום בחמישייה הראשונה גם חברי הכנסת לשעבר מוסי רז ואבשלום וילן והשמות החדשים: אורי זכי, מנהל "בצלם" ארצות הברית לשעבר, ד"ר רון שביט, מומחה לפסיכולוגיה פוליטית ועו"ד גבי לסקי, חברת מועצת עיריית תל אביב. צפוי קרב צמוד בין לסקי, רז, וילן וזכי. בכל מקרה, ללסקי יש סיכוי להתברג לבסוף במקום התשיעי ברשימה, המשוריין לאישה.

מתמודדים בולטים נוספים, שלא צפויים לזכות במקום ריאלי ברשימה לכנסת הם: איתי סבירסקי, ממייסדי ארגון "כוח לעובדים", רויטל לן כהן, עו"ד וחברת מועצת העיר כפר סבא, ממייסדות קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אבי דבוש, פעיל חברתי והרב אהוד בנדל, הרב הקונסרבטיבי הראשון ומייסד ארגון "רבנים לזכויות אדם".

אבשלום וילן. תומר נויברג,
קרב צמוד על מקום בחמישיה. ח"כ לשעבר וילן/תומר נויברג
גבי לסקי. תומר אפלבאום,
"לסגור קצוות אחרונים". המועמדת לסקי/תומר אפלבאום

המועמדים החדשים לא נחים ומשקיעים את כל זמנם בניסיון אחרון להטות את הכף לטובתם. "נשאר עוד זמן לסבב טלפונים אחרון, לסגור קצוות", אמרה לסקי, "בעזרת המתנדבים והתומכים הרבים אני בטוחה שנקבל היום רשימה מנצחת עם רוב נשי בדרך למהפך". זכי גם הוא שומר על רצינות עד הרגע האחרון. "אנחנו עובדים קשה עד הסוף ולא נחים לרגע", אמר והוסיף כי הוא מאמין שמרצ תוסיף "פנים חדשות צעירות ואקטיביסטיות אל מול הימין כי אנחנו חייבים לנצח ב-17 במרצ".

לן-כהן עבדה עד שעות הלילה המאוחרות. "קמתי לבוקר חדש בו אנסה לשכנע את המתלבטים", אמרה. "אני מאחלת למתמודדים האחרים בהצלחה". היא הוסיפה כי הייתה מערכת בחירות נקייה ומפרגנת.

גם הח"כים המנוסים לא נחים על זרי הדפנה ועובדים עד הרגע האחרון. זנדברג, שמצפה להשתדרג מהמקום השישי, אמרה: "בסיבוב הקודם נכנסתי באמצעות שריון נשים, ואין סיבה שזה יקרה הפעם. אני בטוחה שוועידת מרצ ישלחו את הצעירים קדימה ויציגו את הרשימה הכי טובה שיש בלי צורך בשריונים ובהקפצות".

גם ח"כ מיכל רוזין החלה את היום עם אנרגיות מרובות לקראת ההמשך, בשילוב עבודה בתפקידה הנוכחי "פתחתי את הבוקר בקריאת עיתונים ובמהשך רצתי מראיון לראיון כשבמקביל בשיחות כשהטלפון לא מפסיק לצלצל עם איחולי הצלחה כאלה ואחרים. כחברת ענסת מכהנת עדיין יש לי מחוייבות והבוקר הספקתי אפילו לטפל בפניית ציבור אחת דחופה".

רשימת המפלגה לכנסת ה-20 כוללת שיריון לנשים במקומות 6,4 ו-9, בנוסף ליו"ר המפלגה, ח"כ זהבה גלאון. הרכב המועמדים כולל שמונה נשים, פעילים חברתיים ממגוון תחומים ונציגים לקיבוצים, למושבים ולפריפריה.

לפניות לכתבת: danawp@walla.co.il

זהבה גלאון בכנס בו ועידת מרצ מאשרת את מינויה ליו"ר המפלגה, צוותא. יוסי ציפקיס
מהפך עם מרצ. גלאון/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully