וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז במרצ: הח"כים המכהנים בחמישייה הראשונה

96% מבעלי זכות ההצבעה הצביעו בבחירות המקדימות של המפלגה, שבה ניצח גילאון, שיוצב במקום השני. ראשת המפלגה, גלאון, אמרה לאחר ההכרזה: "יש לנו מרצ נהדרת. כל העשרה ייכנסו לכנסת"

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

בלי הפתעות בחמישייה הראשונה: ח"כ אילן גילאון ניצח אמש (רביעי) בבחירות המקדימות במרצ, והוא יוצב במקום השני ברשימה אחרי יושבת הראש, זהבה גלאון. כאלף חברי ועידת מרצ הצביעו במהלך היום בשיעור של 96%, בקלפיות שהוצבו בגני התערוכה בתל אביב.

את החמישייה משלימים חברי הכנסת עיסאווי פריג', מיכל רוזין ותמר זנדברג. את החמישייה השנייה ירכיבו חברי כנסת לשעבר, כמו מוסי רז שהגיע למקום השישי ואבשלום (אבו) וילן שהגיע למקום התשיעי, יחד עם פנים חדשות: גבי לסקי, אבי דבוש ואורי זכי, שהגיעו למקומות 7, 8 ו-10, בהתאמה.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ליברמן הציג הרשימה לכנסת: לוי-אבקסיס שנייה, שרון גל חמישי
הרצוג ולבני הציגו את ידלין: המועמד שלנו לתפקיד שר הביטחון
סערת הפריימריז בליכוד: הערעור התקבל, חוטובלי במקום ה-20

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לנו מרצ נהדרת. תסתכלו עליהם אחד אחד, אחת אחת, זו הרשימה הכי טובה בכנסת", אמרה ראשת המפלגה גלאון לאחר ההכרזה. "אילן גילאון, עיסוואי פריג', מיכל רוזין, תמר זנברג, מוסי רז, גבי לסקין, אבי דבוש, אבו וילן ואורי זכי - עשרה למרצ. כל העשרה האלה יהיו בכנסת הבאה ואנחנו ביחד נשנה את מדינת ישראל".

"מעולם לא שיקרנו, מעולם לא בגדנו, לא סטינו מהדרך", המשיכה גלאון, "אם מרצ לא תהיה גדולה ליברמן יהיה שר בממשלה והרצוג יפזול ימינה. אנחנו נקבל ממשלת אחדות של הרצוג, נתניהו ובנט. אם אתם רוצים את הרצוג ראש ממשלה תצביעו למרצ. מי שמצביע למרצ יודע שזה קול למהפך, זה קול לממשלה אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גילאון: "מרצ ניצבת מול מפלגות טרנד"

המנצח בפריימריז, גילאון, הודה לחברי ועידת מרצ ולמתפקדי המפלגה על בחירתו במקום הראשון בבחירות המקדימות. "אנחנו יוצאים למסע להחזיר את המדינה לאזרחיה ולהפיח תקווה במקום בו יש כל כך הרבה ייאוש. ביחד עם מרצ נביא למהפך ב-17 במרץ", אמר. "אותנו אתם מכירים מקודם, מרצ היא המפלגה הכי אדומה מבחינה חברתית, הכי ירוקה מבחינה סביבתית, הכי אפורה מבחינת חריצותה והכי נקייה מבחינת ניקיון כפיה. מול מפלגות טרנד ניצבת מרצ כאש תמיד".

פריימריז במרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"יש פה תקווה גדולה". מצביעים בגני התערוכה בתל אביב/ניב אהרונסון

"כאן זה לא הפריימריז בליכוד. כמו שאפשר לראות אין כאן בורקסים, דילים ועסקאות", אמר מוקדם יותר אחד המצביעים, "אבל יש פה תקווה גדולה לרשימה חדשה ומנצחת".

בהגיעה להצביע, גלאון התייחסה לביקורת שנשמעה על גיל המועמדים של מפלגתה, וזאת לעומת הרשימה הצעירה של מפלגת העבודה. "אין לנו רגשי נחיתות", אמרה גלאון. "אין לי ספק שלמרצ תהיה רשימה אטרקטיבית ובועטת".

גלאון הוסיפה כי בכוונתה לדחוף לכך שהממשלה הבאה שתקום אחרי הבחירות תהיה ממשלת מרכז-שמאל. "אם לא", אמרה גלאון, "אנחנו נמצא את עצמנו בממשלה תחת בנימין נתניהו. לא נראה לי שמצביעי שמאל רוצים את זה". גלאון הוסיפה כי "היום אנחנו (עומדים בסקרים) על שישה מנדטים. הכפלנו את הכוח מהפעם הקודמת, הישג מבחינתנו יהיה עשרה מנדטים, אנחנו רואים את עצמנו מפלגה לעשרה מנדטים, שותפים למהפך".

אילן גילאון בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"מפרגנים לאחותנו מפלגת העבודה". אילן גילאון משלשל פתק לקלפי/ניב אהרונסון

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 23:20)

תמר זנדברג ועיסאווי פריג' בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
תמר זנדברג ועיסאווי פריג', היום/ניב אהרונסון
פריימריז במרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
מצביעים בגני התערוכה/ניב אהרונסון
פריימריז במרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
קלפי בגני התערוכה/ניב אהרונסון
אילן גילאון וזהבה גלאון בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
גלאון וגילאון/ניב אהרונסון
פריימריז במרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
פריימריז במרצ, גני התערוכה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully