וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ינאם בקונגרס האמריקני שבועיים בלבד לפני הבחירות

22.1.2015 / 16:09

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הודיע שראש הממשלה ינאם ב-3 במרץ בקונגרס בנושא איראן. המהלך צפוי לעורר התנגדות קשה מצד שאר הסיעות בכנסת, וכבר אתמול אמרו ב"מחנה הציוני" כי "נתניהו רץ לארגן לעצמו 'הזמנה' לנאום בוושינגטון"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינאם בפני חברי הקונגרס האמריקני ב-3 במרץ, שבועיים בלבד לפני מועד הבחירות בישראל - דבר שעשוי לעורר התנגדות קשה מצד שאר הסיעות בכנסת.

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ג'ון ביינר, הודיע היום (חמישי) כי נתניהו קיבל את הזמנת הקונגרס להופיע בפניו בנושא איראן, אולם ביקש לקיים את נאומו בתאריך האמור ולא ב-11 בפברואר - כפי שהוצע בתחילה על ידי הקונגרס. נתניהו ינאם בצמוד לתאריך שבו נערכת בוושינגטון הוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית, איפא"ק, וישתתף גם בה. ביינר פרסם הודעה קצרה בנושא בחשבון הטוויטר שלו.

לדברי נתניהו, "לכבוד הוא לי לקבל את ההזמנה הזאת, שמשקפת את הידידות המיוחדת בין ישראל וארה"ב, כמו גם את התמיכה הדו-מפלגתית החזקה לישראל ברחבי ארה"ב". ראש הממשלה הוסיף כי "רק בשבוע שעבר שוחחתי עם הנשיא אובמה על האתגרים המשותפים הניצבים בפנינו מצד הקיצונים האסלאמיסטים, לרבות הטרור המתגבר ושאיפתה של איראן להשיג נשק גרעיני. אני מצפה לאפשרות לחלוק בפני המושב המשותף את חזונה של ישראל לפעולה משותפת על מנת להתמודד עם איומים אלה ולהדגיש את מחויבותה של ישראל לקשר שמאחד את שתי הדמוקרטיות שלנו".

עוד בנושא
הבית הלבן נגד הזמנת נתניהו: "הפרה של הפרוטוקול"
הקונגרס בשירות נתניהו: הוזמן לנאום לפני הבחירות

נאום ביבי בקונגרס, מאי 2011. רויטרס
נתניהו בקונגרס ב-2011/רויטרס

בניגוד לעמדת ביינר, דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר אמש כי הזמנת נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני היא "הפרה של הפרוטוקל הדיפלומטי הנהוג". "על פי הפרוטוקול, מנהיג של מדינה אחת צריך ליצור קשר עם מנהיג המדינה השנייה שבה הוא עומד לבקר", אמר ארנסט לכתבים שטסו עמו ועם הנשיא ברק אובמה במטוס "אייר פורס 1".

גם בישראל הביקורות לא איחרו לבוא. יו"ר מטה הבחירות של "המחנה הציוני", ח"כ איתן כבל, אמר כי "גם נתניהו קורא סקרים, וכדרכו בקודש הוא מגיב בהיסטריה ורץ לארגן לעצמו 'הזמנה' לנאום בוושינגטון. לרוע מזלו תם עידן נתניהו, ובמצבו אפילו הקונגרס האמריקני לא יוכל לעזור לו".

לדבריו, "ההזמנה הזו, שכפי הנראה נעשתה ללא תיאום עם הבית הלבן, עלולה לפגוע עוד יותר ביחסים המעורערים ממילא של ביבי עם הממשל". "לנתניהו מעולם לא הייתה בעיה להקריב את האינטרסים החיוניים של ישראל למען פוטו-אופ", הוסיף, בהתייחסות לפגישה מצולמת לכלי התקשורת.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר – וושינגטון, נובמבר 2014. GettyImages
ביינר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully