וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ירוק השיקה קמפיין: "נשרוף את אחוז החסימה"

26.1.2015 / 16:30

המפלגה מנסה למצב את עצמה כרצינית ובוגרת יותר מהתדמית שלה. לשם כך, מלבד הבלוגר עמרי חיון, גויסו לרשימה רופאה, חוקר קנאביס וסרן בצה"ל. "הרשימה החדשה אינה מתכתבת עם הריצות הקודמות לכנסת"

מאות פעילים, משתמשי קנאביס וחולים כרוניים הגיעו אמש (ראשון) למועדון "האזור" בתל אביב כדי לקחת חלק בהשקת קמפיין הבחירות של מפלגת עלה ירוק. את ריח הקנאביס שהיה באוויר, כמו גם את שעניין שמשכה רשימת המועמדים המלאה והמפתיעה של המפלגה אי אפשר היה לפספס. "מה אתה אומר שר אוצר יקר?", נפתח ג'ינגל הקמפיין, "הרי גם אתה עישנת בעבר".

כנס פעילי מפלגת עלה ירוק, ינואר 2015. דרור עינב
בא לתמוך. גדי וילצ'רסקי/דרור עינב

משנת 1999 מנסה מפלגת עלה ירוק למשוך קולות שיעזרו לה לעבור את אחוז החסימה, אך ללא הצלחה. למרות חוק המשילות שהעלה את אחוז החסימה, ברשימת עלה ירוק בטוחים כי דווקא השנה הם הולכים להיות הפתעת הבחירות. "אני בטוח שנשרוף את אחוז החסימה, מספיק עם רדיפת צרכני הקנאביס", שלהב יו"ר הרשימה, אורן ליבוביץ', את קהל הפעילים שהגיעו.

במפלגת עלה ירוק בטוחים בהצלחתם, בעיקר לאור הפקת הלקחים ממערכות בחירות קודמות – אז מוצבה המפלגה כלא רצינית וחובבנית. "עלה ירוק, הרשימה החדשה, אינה מתכתבת עם הריצות הקודמות שלה לכנסת", מסביר מנהל הקמפיין, "הבנו שצריך לקחת את הנושא למקום יותר רציני, זוהי לא מפלגה של סטלנים, או חשישניקים, ולכן גם האנשים ברשימה החדשה תואמים את הלך הרוח החדש שלה".

לשם כך גייסה רשימת עלה ירוק את ד"ר ברקת שיף-קרן, רופאת כאב ומומחית לטיפול בקנאביס בישראל. שיף-קרן מספר שתיים ברשימת המפלגה והוצגה לקהל הפעילים כשרת הבריאות הבאה של ישראל. "אני מכירה את הקנאביס בתור רופאה, מי שסובל ממחלות כרוניות זה מה ששולט להם בחיים", אמרה. "הקנאביס מאפשר להם להיפתח לסביבה ולהתקיים עם החולי. כדי לקבל אישור לקנאביס צריך לעבור שנה של טיפול במרפאות כאב ומיצוי כל התרופות".

קידום חוקיות הקנאביס ובעיקר קידום לטובת החולים הוא במידה רבה מה שהביא את שיף-קרן להצטרף לשורות המפלגה. "זאת הרופאה שלי", מסביר גדעון רודן, מטופל בקנאביס עם רישיון. "אנשים יכולים לחכות שנה בשביל להשיג תור אליה". כדי להצטרף למפלגה לקחה שיף-קרן חופשה ללא תשלום מבית החולים איכילוב שם היא עובדת כרופאת כאב. "החולים שלי מאוד חוששים מהתמודדות שלי בבחירות", היא מספרת, "שואלים מה יהיה איתם כשאני אעזוב את העבודה שלי. כמות האנשים שזקוקים לטיפול היא מאוד גדולה ולכן אני מקווה שאוכל לעזור כחלק מעבודתי הפרלמנטרית".

כנס פעילי מפלגת עלה ירוק, ינואר 2015. דרור עינב
"מקווה שאוכל לעזור כחלק מעבודתי הפרלמנטרית". ד"ר ברקת שיף-קרן/דרור עינב

בין המתמודדים נוספים ברשימה: צח קליין, בעל תואר שני בהנדסת סביבה וחוקר קנאביס באוניברסיטת ת"א שהוצב במקום השלישי והבלוגר המוכר עומרי חיון שהוצב במקום הרביעי.

חיון עלה לבמה וקרא להפסקת המעצרים של אזרחים ומפורסמים על צריכת קנאביס: "אי אפשר כל הזמן לשמוע הבטחות ושקרים, הגיע הזמן שאנשים לא יתביישו במה שהם עושים. איך אפשר לסמוך על מנהיגים כמו יאיר לפיד שאומרים שהוא לא מתנגד לצריכת קנאביס ואף עישן בעברו, אך לא עושה דבר למען זה? או ראש הממשלה שלנו ביבי שמתנגד לנושא אך עישן בקולג' שלו בארה"ב?".

גם עדי לוסטיג, ממובילות המאבק נגד הקמת כפר נופש בחוף פלמחים והפיכתו לשמורת טבע, גויסה לשורות המפלגה ולצידה, אלעד דאודי, סרן בצה"ל. שניהם מועמדים שנועדו להראות כי יש על סדר יום המפלגה גם נושאים אחרים. "יזמתי את המאבק על חוף פלמחים והיום הוא שמורת טבע, המאבק הזה הוא סמל לנצחון כנגד כל הסיכויים", אמרה לוסטיג. "המאבק נגד הפללת צרכני קנאביס הוא מאבק דומה. מולנו עומדים סטיגמות ודעות קודמות ואנחנו לא נוותר ולא נפסיק עד שנצליח".

כנס פעילי מפלגת עלה ירוק, ינואר 2015. דרור עינב
רשימת עלה ירוק/דרור עינב

גם אם לא יצליחו לעבור בבחירות הקרובות את אחוז החסימה, הקמפיין היצירתי למימון המונים שזכה להיענות רבה הוא הישג בפני עצמו להתגאות בו – ואכן כך היה בארוע. יו"ר המפלגה הציג את הקמפיין שגרף למעלה מ-160 אלף שקלים, סכום שמפלגות אחרות שניסו קמפיין גיוס כספים דומה (כמו מפלגתו של משה כחלון) – לא הצליחו להתקרב אליו.

"באמצעות קמפיין שטר החוב (לפיו אם יעבור חוק הקנאביס, יקבלו התורמים את כספם חזרה בתלושים לרכישת קנאביס –ד"י) גייסנו למעלה מ-160 אלף שקלים. אין מאחורינו בעלי הון, כל הכסף מגיע מהציבור וחוזר אל הציבור, וההיענות הרבה של האנשים היא הדוגמה לתמיכה הנרחבת שיש לנו", אמרלייבוביץ', " מי שישים קן בקלפי יודע שעלה ירוק תהווה אלטרנטיבה למי שלא מוצא פינה שקטה בעולם שכולו שחיתויות, בעלי הון, דילים וקומבינות".

"אני לא מאמין שזה בזבוז של קולות", הסביר גלעד, מצביע שהגיע לתמוך, "אמנם לא הגיעו לכאן אלפי אנשים, אבל אי אפשר להשוות את התקציבים שיש למפלגות אחרות, לתקציבים שיש לנו. הגישה של הרבה אנשים לקנאביס הלכה והשתנתה, רואים את זה, מרגישים, יש תמיכה מאוד גדולה". אדיב, תומך נוסף של המפלגה שיצא לעשן מחוץ לאולם אמר כי "לפי הפייסבוק אפשר לראות את האהדה הגדולה שיש למפלגה הזאת, היום לא סופרים תומכים לפי נוכחות, רק לפי תנועה באינטרנט, והתנועה יפה". את התמיכה שלו במפלגה הסביר: "אני חושב דרך הלב. זאת לא רק תרופה, זאת מתנה מאלוהים. אבל אנחנו לא רוצים להודות שצמח יותר חכם מכולנו יחד".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully