וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: המעצרים בפרשה - הסחת דעת מפרישות הניצבים

26.1.2015 / 19:26

בהודעה חריפה נגד המשטרה נטען על ידי המפלגה כי פעילותם הבוקר של חוקרי להב 433 נגד חשודים בעבירות שוחד, נובעות מהצורך להוריד מסדר היום את הסתבכויות הקצינים הבכירים. "דפוסי התנהלות של משטרים אפלים"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת ישראל ביתנו פרסמה הערב (שני) הודעה חריפה נגד המשטרה בעניין שורת המעצרים שביצעו חוקרי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן של המשטרה, להב 443, במסגרת פרשת השחיתות שבה חשודים גם בכירים במפלגה. "המעצרים שביצעה הבוקר המשטרה נועדו אך ורק כדי להסיח את דעת הציבור ממה שקורה במשטרה עצמה ומשרשרת ההסתבכויות האחרונות של ניצבי המשטרה", נמסר בהודעה.

"חמור ומצער מאוד", נכתב בהמשך, "שהמשטרה מאמצת דפוסי התנהלות של משטרים אפלים. ההדלפה המהירה על מעצרים שבוצעו רק הבוקר היא ספין משטרתי שקוף שבא רק כדי להסתיר את הבושה הגדולה שאופפת את המשטרה עם חקירתו של קצין בכיר נוסף שמסתבך ונחשד במעשה מגונה והטרדה מינית. מהכותרות הגדולות שעשתה המשטרה נגד אנשים מישראל ביתנו לא נשאר דבר ממשי ויש מקום לדאגה גדולה במדינה שבה המשטרה מחבלת כך בהליך הדמוקרטי של הבחירות, מתנהלת בצורה כזו ושאלו הם קציניה הבכירים ביותר, שמוציאים שם רע לעשרות אלפי שוטרים שעושים את עבודתם לילות וימים כדי להגן על אזרחי המדינה".

לבסוף, מבהירים בישראל ביתנו: "אנו דורשים מפרקליט המדינה וממפקד מח"ש לחקור את ההדלפות המגמתיות ועיתוין, משום שמצב שבו המשטרה אינה בוחלת באמצעים על מנת להסיח את דעת הציבור הרחב הוא מצב מסוכן ומהווה פגיעה קשה באושיות החברה החופשית. ברור כי מדובר במעצרי שווא, מעצרי ראווה מתוזמנים היטב, שנועדו לעשות כותרות כדי למחוק כותרות אחרות".

פרשת השחיתות || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
פרשת השחיתות: יועץ התקשורת רונן משה בין החשודים בשוחד
פרשת השחיתות: מזכיר הממשלה לשעבר עוכב לחקירה
"בניגוד לחוק": העתירה שהדליקה נורה אדומה בעפולה

אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים בבית העיתונאים. ראובן קסטרו
תוקף את המשטרה. ליברמן/ראובן קסטרו

הבוקר עיכבו לחקירה חוקרי להב 443 מזכיר ממשלה לשעבר, העומד היום בראש חברה לייעוץ אסטרטגי. לפי החשד, הוא קיבל כספים מתוך תקציבים שהוקצו לפרויקט משותף של מספר עמותות, בתנאי שיעסיק חברת יחסי ציבור ספציפית לטובת הפרויקט, זאת מבלי שהעמותות מודעות ל"גזירת הקופון" על ידו. לפי החשד, הוא היה בקשר עם אנשיה של סגנית השר פאינה קירשנבאום, ביניהם יו"ר מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי. הוא חשוד שקיבל כספים בדרך לא כשרה.

כמו כן, נעצר היום לחקירה גם רונן משה, מנכ"ל חברת יחסי הציבור "Together". היום (שני) אחר הצהריים הורה בית משפט השלום בראשון לציון על הארכת מעצרו של משה עד ליום חמישי הקרוב. לפי החשד, משה העביר כספי שוחד לגורמים בשירות הציבורי, בתמורה להעברת תקציבים למשרד הפרסום לביצוע פרויקטים עבור משרדי ממשלה שונים בבלעדיות של החברה שאותה הוא מנהל. העבירות המיוחסות לו הן קבלת שוחד, מתן שוחד ושיבוש מהלכי חקירה.

יחד עם משה נעצרה הבוקר גם טלי קידר, עובדת בחברה הממשלתית להגנות ים מלח. עד לאחרונה היא שימשה עוזרת בכירה של מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, אשר נמנה אף הוא על החשודים בפרשת השחיתות. לפי החשד, קידר תיווכה בין עובדי הציבור לבין משה, ו"גזרה קופון" על העסקאות שנעשו. העבירות המיוחסות לה הן קבלת שוחד, מתן שוחד ושיבוש מהלכי חקירה. בית המשפט הורה על הארכת מעצרה עד ליום חמישי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שי ניצן בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
"הצטברות לא נעימה ומביכה". שי ניצן/ראובן קסטרו

פרקליט המדינה, שי ניצן, התייחס הערב לשורת השערוריות האחרונות במשטרה, האחרונה שבהן היא החקירה נגד סגן המפכ"ל בחשד לעבירות מין. "המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת בימים האחרונים פרשה נגד קצין בכיר במשטרה וזה מצטרף לפרשה נוספת שנחקרה בשבוע שעבר ולפרשות קודמות", אמר ניצן. "מדובר בהצטברות לא נעימה, מביכה, אבל חשוב לי להעביר שני מסרים: ראשית, אנחנו מתכוונים לחקור את הפרשות האלה עד תום, לא חשוב מה דרגתו של החשוד, ואני רוצה להעביר מסר לכל שוטרת ואישה במשטרת ישראל: אם הוטרדתן חשוב להתלונן ואנחנו נדאג שהחשדות ייחקרו, ואף אישה לא תיפגע מהגשת התלונה".

"הדבר השני", ציין ניצן, "הוא שמדובר כאן בצירוף של כמה תלונות פרטניות, אבל אלה תלונות פרטניות. לא כל משטרת ישראל יכולה להיכלל בחשדות. יש משטרה של שלושים אלף איש נאמנים ומסורים ששומרים על ביטחון המדינה וביטחון הציבור. חשוב לא להשתלח, אין כאן משטרה שכולה מושחתת או מטרידה חלילה, יש כאן מקרים פרטניים שייחקרו עד תום אבל צריך לא להשתלח, להיזהר, ולקחת את הדברים בחומרה הראויה".

בהכנת הכתבה השתתפה גלי גינת

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully