וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד פרסם הצהרת הון: נאמד ביותר מ-10 מיליון שקלים

שר האוצר לשעבר מחזיק בבית פרטי המוערך ב-7-6 מיליון שקלים, מכחיש דיווחים על דירה נוספת ובעל תכנית חיסכון ובה כ-2.5 מיליון שקלים. ברשותו פנסיה וקופות גמל בהיקף של 1.1 מיליון שקל ואינו מחזיק בתיק מניות

מסיבת עיתונאים של יאיר לפיד, בית העיתונאים. דרור עינב
מכחיש את הדיווחים על דירה נוספת. יאיר לפיד/דרור עינב

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, פרסם הערב (ראשון) הצהרת הון, המסתכמת ב-10.4 מיליון שקלים. הפרטים פורסמו לראשונה ב"תכנית חיסכון" בערוץ 2.

לפי הצהרת ההון שהגיש לתכנית ולמבקר המדינה, ברשותו בית פרטי ברמת אביב בתל אביב, אותה קנה בשנת 2004 תמורת 3.5 מיליון שקלים. כיום היא נאמדת ב-7-6 מיליון שקלים. כמו כן, שר האוצר לשעבר הכחיש את הדיווחים כי בבעלותו דירה נוספת.

למה כחלון סירב לחשוף את שמות התורמים שלו?

לפיד מחזיק במכונית מדגם ניסן מורנו משנת 2011, ששוויה מוערך ב-182 אלף שקלים. נוסף על כך, הוא מנהל תכנית חיסכון ובה 2,452,341 מיליון שקלים ופנסיה וקופות גמל המסתכמים ב-1,102,300 שקלים. חשבון העובר ושב (עו"ש) של לפיד נמצא ביתרה של 4,604 שקלים. סעיף החובות של לפיד כולל יתרת משכנתה של 324,789 שקלים. על פי הצהרת ההון, אין ברשותו של לפיד תיק מניות.

בפרויקט "מאה ימים של שקיפות" הגיבו לפרסום הצהרת ההון וטענו כי על אף שהכחיש, ברשותו של לפיד דירה נוספת. "לפי מסמך רשמי של לשכת רישום מקרקעין ומבדיקתנו בשטח עולה כי ליאיר וליהיא לפיד דירה, שלפי הגוש והחלקה שלה היא ברחוב שלמה בן יוסף בשכונת רמת אביב בתל אביב. לכן או שלפיד שיקר למדינת ישראל, או שהוא מעוות את הצהרת הונו. ייתכן גם ששר האוצר לשעבר הספיק למכור את הדירה - אולי לגיסתו שבמקרה מתגוררת בה כעת. אולי לפיד גם לא רואה אותה כדירה ב'בעלותו' משום שהוא נצמד לפרטים טכניים: רישום הדירה מוקפא לצורכי רישום החלקה (פרצלציה - זה בניין משותף)".

לקריאה נוספת:
תיעוד: יאיר לפיד נוהג ב-140 קמ"ש בכביש החוף?
לפיד השיק את קמפיין יש עתיד: "נלחמים על המדינה"
כך לפיד הכשיל את החרדים העובדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully