וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לפסילת ליברמן ומרזל: "אידיאולוגיה גזענית"

4.2.2015 / 12:32

קבוצת אזרחים, רובם יהודים, הגישו ליו"ר ועדת הבחירות בקשה למנוע מיו"ר ישראל ביתנו ומועמד "יחד" מלהתמודד לכנסת ה-20, בטענה כי "חלה הקצנה בולטת בפעילותם". לטענתם, הם "חרדים לפגיעה במרקם הדמוקרטי"

אביגדור ליברמן ושרון גל בטקס הצגת רשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
"חרדים לפגיעה במרקם החיים הדמוקרטיים בישראל". ליברמן/טלי מאייר

קבוצת אזרחים הגישה היום (רביעי) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, בקשה לפסילת רשימת "ישראל ביתנו" ויו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-20. מלבד שר החוץ, מבקשים העותרים לפסול את ברוך מרזל, מועמד ברשימת "יחד" בראשות אלי ישי.

ישראל ביתנו: לפסול את מועמדות חנין זועבי בבחירות

העתירה הוגשה על ידי אזרחיות ואזרחים ישראלים, התומכים בשוויון זכויות מלא למיעוט הערבי בישראל, ובהשתתפות מלאה שלו בחיים הדמוקרטים בישראל על כל היבטיהם. "המבקשים, רובם יהודים, עדיין נהנים מפריבילגיות של חופש ביטוי ופעולה פוליטית, אך מבחינת עמדותיהם עלולים אף הם למצוא עצמם כקורבנות להשתקה, דחיקת רגליים, החרמה ופגיעה, חרדים לפגיעה במרקם החיים הדמוקרטיים בישראל ולהשתרשותה של אידאולוגיה גזענית בחברה בישראל - וחמור מכך, בכנסת ובממשלה", נכתב.

לקריאה נוספת:
"יש שטרות של מאה": ההקלטה שעשויה לסבך את מועמד ליברמן
בדיקת וואלה!: אילו פתרונות מציעות המפלגות למשבר הרפואי?
ליברמן: "המשטרה רוצה לשמור את החקירה בתודעה הציבורית"

לטענת הקבוצה, התנהלותו של ליברמן אינה חדשה, אך הגיעה עתה לשיאים חדשים. "מדיניות המשיבים ופעילותם שיחקה שנים ארוכות על גבול ההסתה לגזענות נגד המיעוט הערבי בישראל ונגד נציגיהם בכנסת. פעילות זו התחדדה סביב הבחירות לכנסת ה-19, כשהמשיבים טבעו את הסיסמה 'בלי נאמנות - אין אזרחות', כמובילת הקמפיין שלהם".

מאז אותו קמפיין, נכתב, "חלה הקצנה בולטת בפעילות המשיבים, שהגיעה לשיאה בחודשים האחרונים, שבהם חצו המשיבים בהצהרה את הקו האדום של הגזענות ופוגגו כל עננה של ספק ביחס לכוונותיהם לפגוע בציבור הערבי בישראל ולהוציא אותו אל מחוץ למעגל החיים האזרחיים והדמוקרטיים".


ממפלגת יחד נמסר בתגובה כי "למדנו אודות הבקשה רק מכלי התקשורת, דבר המעורר חשד כי העתירה הוגשה רק כדי 'לתפוס כותרת' על גבה של המפלגה. כמו כן, אין כל פסול במפלגה. אדרבה: אם ח"כ זועבי אומרת כי 'רוצחי שלושת הנערים החטופים אינם טרוריסטים', אז ודאי שעל פי סטנדרטים אלו יש מקום להשמיע את קולו של מרזל".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "נראה שאין גבול לאבסורד ולניצול הציני של הדמוקרטיה הישראלית אם אנו מגיעים למצב בו נציגי ארגוני הטרור בכנסת עותרים לוועדת הבחירות המרכזית כדי לבקש ולפסול מפלגה ציונית בישראל שעומדת כיום לבדה אל מול משתפי הפעולה עם הגרועים שבאויבי ישראל. אנחנו נמשיך לפעול גם בכנסת הבאה ולקדם חוקים שירחיקו ויטפלו באלו שמצד אחד נהנים מפירותיה של הדמוקרטיה הישראלית, ובמקביל חותרים תחתיה ופועלים על מנת שתחדול מלהתקיים כמדינתו של העם היהודי".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

השתתף בהכנת הידיעה: עמרי נחמיאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully