וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחליטו באיזה צד של האנטישמיות אתם

15.2.2015 / 14:09

הסרטון שהפיץ ועד מתיישבי השומרון בכספי ציבור לא באמת מפתיע: הוא מדגיש את העובדה שהימין היהודי אנטישמי, וממזמן

מתוך ערוץ היוטיוב של ועד מתיישבי השומרון

יש בינינו אויבים פנימיים. הם חלושים, ערמומיים, הם יעשו הכל עבור תאוות בצע, אין להם נאמנות למולדת שבה הם חיים אלא לסדר עולמי ערטילאי כלשהו, והם אינם מסוגלים לאהוב. הם מסוגלים להרוס אבל לא ליצור. על חוסר יכולתם לאהוב הם מפצים, מצד אחד, בפריצות מינית הטרוסקסואלית ומצד שני בהומוסקסואליות שמשחיתה את החברה. הגברים שלהם נשיים, הנשים שלהם שתלטניות, ומתוך השנאה העצמית שלהם הם מפיצים תיאוריות שמפוררות את החברה. הם בזים לכל דבר מסורתי, לועגים לדת התמימה והמקובלת של האדם הפשוט, והם עומדים בו זמנית מאחורי הקומוניזם ומאחורי הקפיטליזם שלוח הרסן.

זו התפיסה האנטישמית המודרנית הקלאסית, ואירונית – או גרוטסקית – יש לה בישראל מקדם פוליטי חזק מאוד - הימין היהודי. שם, כבר שנים, מדברים על השמאלנים כמו שלפני מאה שנה היו מדברים על היהודים. ובעוד היפוך גרוטסקי, האנשים שמשתמשים בכל הסטריאוטיפים האנטישמיים גם הפנימו ארכיטיפ אחר. שימו לב לסרטון הידוע של בנט: הוא לא מתנצל. הוא קוזאק, שורשי, אלים, גס, נטול תסביכים. הוא לא מתנצל על כלום. התנצלות זה לנשיים האלה מהשמאל.

אם התפיסה הזו רחשה בימין היהודי מזה עשור מתחת לפני השטח, אתמול היא עלתה מעל למים. ועד מתיישבי השומרון – עמותה של המועצה האזורית שומרון, שמימנה את העמותה ביותר משניים וחצי מיליוני שקלים, לא ברור כמה מהם הגיעו מכספי המסים שלכם – פרסם סרטון שמתאר את ארגוני השמאל כיהודי שרץ לעשות את רצון אדונו הנאצי, הר שטירמר, וממציא עלילות על ישראל תמורת אירו. בסוף הסרטון, היהודי מתבקש "לטפל בעצמו," והוא תולה את עצמו. אירופה, אומרים לנו החברים של החשוד בפלילים ראש המועצה גרשון מסיקה, נשארה אותה אירופה. היא רוצה את היהודים מתים. ועכשיו יש להם יהודים שיסייעו בעבודה.

וזו כבר לא רק אנטישמיות מודרנית, אנטישמיות שהמקור שלה הוא חוסר היכולת להתמודד עם העובדה שיהודים טובים יותר בהתמודדות עם תרבות של ידע: זו אנטישמיות קלאסית של ממש, זו הישענות על האגדה הנוצרית על יהודה איש קריות, שמוכר את בנו של האל תמורת 30 שקלי כסף, ואחר כך תולה את עצמו, הכסף סביבו. האם, אתה תוהה, במועצה האזורית שומרון הכירו את האגדה הזו והשתמשו בה במפורש ובמכוון, או שהיא פשוט חלחלה אליהם מתוך החומר שהם מעדיפים לשחות בו?

סרטון של ועד מתיישבי השומרון: היהודי הנצחי. יוטיוב, צילום מסך
סרטון של ועד מתיישבי השומרון: היהודי הנצחי/צילום מסך, יוטיוב

גילוי נאות: אני כותב בלוג עבור אחת העמותות שהזכיר הסרטון של ועד מתנחלי השומרון, "יש דין." מעולם לא נתקלתי ביהודים מהסוג שמתארים מתנחלי הגבעות. הם קיימים רק כקריקטורה אנטישמית ובמוחם של מי שאימצו את הקריקטורות הללו.

האנשים שאני מכיר פועלים מתוך מסורת יהודית עמוקה של תיקון עולם, שאומרת שאי צדק במקום כלשהו פירושו איום על צדק בכל מקום. זו המסורת ששלחה יהודים בארצות הברית לסכן את נפשם עבור זכות ההצבעה של שחורים בדרום ארה"ב, זו המסורת שהעמידה רבנים לצדו של מרטין לותר קינג, זו המסורת שבשמה הפכו יהודים למובילים של כל מאבק פרוגרסיבי ברחבי העולם – בתנועות זכויות העובדים, בתנועות הסוציאליסטיות, וכן, גם בניסוי הקטסטרופלי הסובייטי.

אלה היהודים שהנאצים שנאו כל כך, אלה היהודים שאיימו על כל האנטישמים, אלה היהודים שהערכים שלהם לא התירו להם לשתוק מול עוול, אלה היהודים שהמירו את החזון המשיחי בחזון שאומר שאנחנו נתקן את העולם עבור ילדינו, כאן ובעולם הזה – ושבלשון הזהב של לינקולן, שאין לאדם קניין באדם; שאסור לי, למען האושר שלי, לשעבד אדם אחר.

וכשהימין היהודי מציב את עצמו במוצהר בצד האנטישמי; כשהמועצה האזורית שומרון מונהגת על ידי טיפוס כמו בני קצובר, שאומר שהדמוקרטיה הישראלית צריכה להתפרק ולכפוף את עצמה ליהדות, הם מציבים ליהודים בישראל מראה. עכשיו תחליטו בצד מי אתם רוצים להיות: בצד האנטישמים או קורבנותיהם.

ובחרתם בחיים.

אריה אלדד בטור מיוחד:

סרטון שצועק חזק מדי

לכתבה המלאה

מר גורביץ כותב את הבלוגים "אירוע נקודתי" של ארגון "יש דין" ו"החברים של ג'ורג'"

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully