וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | סקר: המחנה הציוני עוקף את הליכוד במנדט

הרשימה המשותפת מבטיחה לעשות "סוף לגזענות" | ראש הממשלה פרסם וידאו ובו נראה בנט תומך בעמדתו בכל הקשור לסיכול תכנית הגרעין של איראן | השר לשעבר אורי אורבך הלך לעולמו | ועדת הבחירות קבעה: מחשש לתעמולה – נאום נתניהו ישודר בהשהיה. עדכונים שוטפים בוואלה חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי סקר שפורסם הערב (שני) אם הבחירות היו נערכות היום רשימת המחנה הציוני הייתה זוכה למספר הגבוה ביותר של מנדטים – 25. מפלגת הליכוד הייתה מגיעה מעט אחריה עם 24 מנדטים. לפי הסקר, שערך מכון "מדגם" של מינה צמח ומנו גבע עבור ערוץ 2, הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים. הבית היהודי ויש עתיד, שתיהן, לפי הסקר, יזכו ל-11 מנדטים (בסקר האחרון של ערוץ 2 מה-26 בינואר זכתה מפלגת הבית היהודי ל-15 מנדטים).

כל תוצאות הסקרים של כל המכונים במרכז הסקרים של וואלה

עוד עולה מהסקר כי המפלגות כולנו, ישראל ביתנו וכן יהדות התורה גורפות 7 מנדטים. לש"ס 6 מנדטים ומרצ ומפלגת יחד של אלי ישי, שתיהן צפויות לעבור את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. הנסקרים גם נשאלו על המועמדים לראשות הממשלה והסקר העלה כי 51% מהציבור סבור כי המועמד המתאים ביותר להיות ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו ורק 28% מהציבור סבור שיצחק הרצוג הוא המועמד המתאים ביותר.

18:20: דיסקין על הסרטון במעון נתניהו: "פרצת אבטחה חמורה"

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, פרסם סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו המתייחס לסרטון שפורסם אמש בפייסבוק, ובו מעצב הפנים מושיק גלאמין נראה מבקר במעון ראש הממשלה. "הצילום בבית ראש הממשלה הוא פרצת אבטחה חמורה", כתב. "שיקול הדעת של מי שיזם את הסרט העצוב והעלוב הזה מוטל בספק רב. כנראה שהפאניקה מדוח מבקר המדינה השכיחה את החששות הביטחוניים המפותחים עד מאוד של המשפחה המלכותית. מניסיון אני יכול לומר לכם שכל שירות מודיעין זר או ארגון טרור היו משלמים הון עתק על מנת להשיג את כל הפרטים הללו. נקווה שבגלל רטיבות בקירות לא נצא גם למלחמות".

הסרטון כפי שפורסם בעמוד הפייסבוק של מושיק גלאמין

15:00 נאום נתניהו בקונגרס ישודר בהשהיה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, קבע היום כי נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני ישודר בהשהיה של חמש דקות, במטרה למנוע פרסום תעמולת בחירות.

בהחלטתו כותב השופט ג'ובראן כי גופי השידור יוכלו לשדר את הנאום בהשהיה, שבמהלכה יצפו בו עורכי החדשות ויוודאו כי אין בדברי ראש הממשלה תעמולת בחירות בניגוד לחוק. כמו כן, קבע השופט כי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין יפעלו כך שגופי השידור שתחת פיקוחם יפעלו בהתאם לצו זה.

13:00 הרשימה המשותפת נלחמת בגזענות

הרשימה המשותפת פרסמה היום סרטון ראשון בקמפיין הבחירות שלה, ובו נראים קרייני חדשות בכירים, בעבר ובהווה, מקריאים כותרות על אודות מעשי אלימות וגזענות. בסוף התשדיר נראה יו"ר הרשימה איימן עודה אומר: "ב-17 במרץ, בואו נשים לזה סוף. הרשימה המשותפת זו התשובה שלנו לגזענות".

אורי אורבך. נמרוד סונדרס
הלך לעולמו בגיל 54. אורי אורבך/נמרוד סונדרס

12:30 אורי אורבך הלך לעולמו בגיל 54 ממחלה קשה

השר לאזרחים ותיקים לשעבר אורי אורבך הלך היום לעולמו והוא בן 54. אמש חלה הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של אורבך, והבוקר הוא נפטר ממחלה קשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין הגיעו אתמול בשעות הערב לבקרו בבית החולים שערי צדק בירושלים. בני משפחתו פנו שלשום לציבור והודו על האהבה והדאגה, וביקשו להימנע מביקורים ומהפצת שמועות לגביו.

אחרי נתק של 5 שנים: נתניהו ובנט ייפגשו. מערכת וואלה! NEWS
"שותפים אידיאולוגית". נתניהו ובנט/מערכת וואלה! NEWS

12:45 בנט על אורבך: "איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס למותו של עמיתו למפלגה אורי אורבך, ואמר בכאב: "אחי הבכור הלך ממני. לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב כמו אורי. הוא יחסר לי עד מאוד. איבדתי היום חבר אמיתי, חבר בימים קשים ובימים של שמחה, איש להתייעץ איתו ואיש לצחוק איתו, איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן היום".

11:00 נתניהו ובנט משלבים כוחות

אחרי שהביעו הסכמה שלא לתקוף אחד את השני בקמפיין הבחירות, נראה כי היחסים בין הליכוד לבית היהודי הולכים ומתחממים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף הבוקר סרטון של שותפתו הקואליציונית, ובה נראה יו"ר הבית היהודי מביע תמיכה בקו של הליכוד בכל הקשור לתכנית הגרעין של איראן.

"ההסכם המתגבש בין איראן לבין המעצמות הוא הסכם מסוכן, המאיים על ביטחון ישראל. זה לא נושא פוליטי, לא בארצות הברית ולא בישראל. זה נושא קיומי. לכן אני שמח לראות ששותפתנו האידיאולוגית, 'הבית היהודי', נרתמת למהלך ההסברה נגד ההסכם", כתב נתניהו בפייסבוק לצד הסרטון המדובר.

10:40 בנט: "העולם בז למדינה שמוחלת על כבודה"

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיע אתמול למפגש באריאל במסגרת קמפיין הבחירות שלו, והבטיח לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון: "יש המון לחץ על ישראל להקים ממש כאן מדינה פלסטינית. אריאל היא שלנו, היא לא כאן רק כדי להגן על כפר סבא ורעננה", אמר.

בהמשך לדבריו אמר השר בנט כי "לא יהיו יותר החזרות שטחים בקומבינה. אם תעלה בעתיד שאלה כזאת, היא תובא למשאל עם". לדבריו, "לא נהיה נחמדים ונאכיל את המפלצת בעוד שטח. זו תאוריה מצוינת, אבל המציאות הפוכה. החזרנו שטחים ובתגובה רצחו ישראלים. העולם בז למדינה שמוחלת על הכבוד של עצמה. העולם בז למדינה שמוסרת שטחים. העולם מכבד מדינה שעומדת על שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully