וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נתניהו מנצח

17.2.2015 / 10:15

הבקבוקים, התלונות על ההסתה והצמד בוז'י-ציפי: כל אלה חושפים יום-יום את סף ההיסטריה הנמוך והיבבנות הממהרת להגיע מצד מי שמבקשים לעשות פה מהפך. אלה גם ישאירו את ראש הממשלה לקדנציה נוספת

בגלל הבקבוקים – אם צריך לבחור תמונה של בחירות 2015, היא חייבת להיות תמונת הפוטושופ של שרה נתניהו מובילה בקבוקים בטוק טוק. סיפור הבקבוקים הוא אחד המצחיקים והמגוחכים שסופרו כאן, ולעיתונאים הוא לחם עם ריבה. אבל הפיכתו מהערת שוליים הזויה למרכז השיח של הבחירות (ביחד עם גלידת הפיסטוק, הספות במעונו של נתניהו, והסרטון של מושיק גלאמין) היא גם הכשלון של השמאל, גם הטיפשות של העיתונות וגם הניצחון הגדול של נתניהו. כי במדינה שבה הדבר הכי מזעזע שמתרחש הוא, לכאורה, מחדל של 4,000 שקלים, אין שום סיבה לאזרח להחליף שלטון. כמעט מתחשק לדמיין שכל הסיפור הוא המצאה של קמפיין הליכוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"סיפור הבקבוקים הוא אחד המצחיקים והמגוחכים שסופרו כאן". נתניהו ורעייתו/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי
"במקום להתמודד בחוכמה עם טיעונים לא אינטליגנטיים – השמאל זורם עם נחלי הספינים בדיוק לאן שנתניהו רוצה שיזרום – אל הים האופוזיציוני"

בגלל ה"הסתה" – עורך דין שאני מכיר סיפר לי שהתקשרו אליו בבהילות מאחת מתוכניות הרדיו ושאלו: "האם תהיה מוכן לעלות לשידור ולהסביר מדוע הסרטון של נתניהו דאעש והשמאל מהווה הסתה"? כשהפרקליט ניסה להסביר שהתמונה מורכבת יותר, ושלא כל אמירה מרגיזה נכנסת למשבצת המתעתעת הזאת, איבדו מעבר לקו עניין. הם מצאו מישהו אחר שיעלה ויצעק "הסתה! הסתה!", במסגרת האייטם הנצחי שנקרא לו "הו הא מי זה בא – רצח ראש הממשלה הבא". אלא שהמיסגור של כל אמירה מטופשת או נחותה (ועוד במסגרת תעמולת בחירות – ז'אנר נחות ומסית מיסודו) כהסתה לרצח רק מעצים את הניצחון של הימין בקביעת סדר היום, וחושף את סף ההיסטריה הנמוך של השמאל, שבמקום להתמודד בחוכמה עם טיעונים לא אינטליגנטיים – הוא זורם עם נחלי הספינים בדיוק לאן שנתניהו רוצה שיזרום – אל הים האופוזיציוני.

בגלל הבכיינות – לא קל להחליף שלטון, לא בעירייה, לא במדינה, ולא בניכר. אני לא באמת יודע איך מחליפים שלטון, ואין לי ניסיון בבניית אסטרטגיה, קמפיין, "קרייאטיב" ושאר מילות בולשיט של העידן החדש (ועל פי הסקרים האחרונים, גם לרוב משרדי היח"צ שעובדים עם המפלגות אין מושג). אבל אני די בטוח שבבכיינות בלתי פוסקת זה לא הולך. לנתניהו יש עיתון פח-זבל שמשרת אותו? בוא נוציא נגדו חוק. נתניהו מעלה סרטון עם ילדים? מהר מהר לוועדת הבחירות. נתניהו מסרב לעימות? אוי אוי אוי כמה שאנחנו מסכנים. הוא טס להופיע בקונגרס? בואו נבקש מהעיתונאים להחרים אותו. בשכונות ממשיכים להצביע ליכוד למרות העוני? זה בגלל שמדובר באנשים נבערים. אז לא בטוח שאפשר להחליף את השלטון, אבל קשה להאמין שהיללות האלה יעזרו.

בגלל בוז'י וציפי – ביחד ולחוד, הצמד הזה לא הצליח לייצר אפילו כותרת אחת שתופסת בחודשיים שחלפו מאז הפכו לעיר שחוברה-לה-יחדיו. שוכרים קמפיין – מחליפים קמפיין, כן אדלר – לא אדלר, בסוף צריך לשאול האם הם קורצו מחומר מנהיגותי שסוחף אחריו קהלים. ההופעות שלהם בתקשורת נעות בין המביך לסתמי, הריקוד הזוגי שלהם מזכיר אמא אגרסיבית שמלווה את הבן-יקיר-לה בבחירות למועצת תלמידים, ואת האשראי היחסי שקנו כאשר יצאו מהפריימריז עם רשימה נקיה ורעננה הם מבזבזים במהירות שיא. אכן, נתניהו מנהיג מחפיר, עתיר כשלונות, ושחוק לתפארת. אבל כפי שכבר כתבנו לא אחת, "רק לא ביבי" אינו תחליף מנהיגותי שמחזיק מים.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully