וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות מופרזות? ח"כ ליצמן חרד מחילול שבת במעון ראש הממשלה

ארז וינר שנחקר בפרשת הרפז מצטרף למטה מפלגת "יחד" | סקר: לבני והרצוג זוכים ב-24 מנדטים, לעומת הליכוד עם 23 | פעילי ימין לעבר זועבי בתום הדיון על פסילתה: "צריך לגרש אותך" | פעילי V15 "פינו" את נתניהו ממעונו בירושלים. עדכונים שוטפים

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: סערה בדיון בבית המשפט העליון סביב פסילתה של זועבי, היום)

20:20 הוצאות המעון? ליצמן חרד מחילול שבת מצד נתניהו

חבר כנסת יעקב ליצמן ממפלגת יהדות התורה התייחס לדוח המבקר בעניין מעון ראש הממשלה, ובכלל זה לעניין חילול השבת המוזכר בו. "אין לנו כל מידע מה היה במקרה זה, והאם היה שם אילוץ ביטחוני או לא, כפי דברי אנשי ראש הממשלה. ברור שנדרש מראש הממשלה לגלות רגישות בשמירת שבת קודש וחגי ישראל, כערך עליון בעם היהודי בכל הדורות". ליצמן אמר את הדברים בפאנל בחירות שנערך בתל אביב.

19:30 ארז וינר מונה למנהל מטה יום הבחירות של "יחד"

מפלגת "יחד" בראשות חבר הכנסת אלי ישי הודיעה על הצטרפותו של אלוף-משנה (במיל') ארז וינר, שנחקר בעבר במסגרת פרשת הרפז, כראש מטה יום הבחירות. "ארז הוא איש מוכשר מאוד שהוכיח את כישרונותיו במהלך עשרות שנים בעת שירותו בצה"ל. אנו שמחים על כך שאדם שנקרא למילואים עשרות פעמים במהלך השנה, כולל במהלך הלחימה האחרונה במסגרת מבצע 'צוק איתן', לביצוע וניהול משימות מורכבות בפיקוד דרום, בחר לקחת על עצמו משימה כה מורכבת לניהול מטה השטח ביום הבחירות", נמסר מהמפלגה.

בדצמבר 2014 פורסם בוואלה כי וינר פנה לעולם העסקים ואף שכר משרד יחסי ציבור לשירותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

16:45 "מני נפתלי הוא האיום האיראני של נתניהו"

המחנה הציוני התייחס לממצאי דוח מבקר המדינה ותגובת הליכוד לפרשה ואמר כי "מני נפתלי הוא האיום האיראני החדש של נתניהו. ביבי שוב זורק אחריות על הש.ג ומאשים את אב הבית ה'ממורמר' שלו בהפקרות שלו".

עוד נמסר מהמפלגה: "אחרי תשע שנים שלו בשלטון, כולנו ממורמרים מכך שהפקיר, זנח והתעלם מאזרחיות ואזרחי ישראל. על כך שהפקיר את תושבי עוטף עזה לחמאס שחפר מנהרות מוות מתחת לבית שלהם, בזמן שהוא ישן בנחת במעונו המוגן. הוא התעלם מהצעירים שלא יכולים לחלום על דירה, בזמן שהוא מחזיק שלושה בתים. הוא זנח כל ילד שלישי בישראל בזמן שהוא אוכל סושי וארוחות בוקר באלפי שקלים. זו לא מנהיגות, זו בושה. ביבי, נכשלת. לך הביתה".

15:30 סקר: המחנה הציוני עוקף את הליכוד

אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, המחנה הציוני הייתה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת – כך עולה מסקר מנדטים חדש שערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת. לפי הסקר, המחנה הציוני זכה ב-24 מנדטים, בעוד הליכוד זוכה ל-23 מנדטים. אחריהן נמצאות שלוש מפלגות עם אותו מספר מנדטים: הבית היהודי, הרשימה המשותפת ויש עתיד – כולן עם 12 מנדטים. יהדות התורה וש"ס היו זוכות שתיהן לשבעה מנדטים כל אחד, וכך גם "כולנו", מפלגתו של משה כחלון. ישראל ביתנו ומרצ עם שישה מנדטים כל אחת, ואילו "יחד", רשימתו של אלי ישי ויוני שטבון, יורדת לארבעה מנדטים. הסקר נערך בקרב 760 נשאלים וטעות הדגימה בו היא 3.6%.

ציפי ליבני, יצחק הרצוג ובנימין נתניהו. לשכת העיתונות הממשלתית, דרור עינב, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
הרצוג, נתניהו ולבני/עיבוד תמונה, לשכת העיתונות הממשלתית, דרור עינב, ניב אהרונסון

14:00 פעילי ימין לזועבי: צריך לגרש אותך

ביציאה מהדיון בבית המשפט העליון היום בעניין פסילתה מהתמודדות לכנסת, נתקלה חברת הכנסת חנין זועבי בכמה פעילי ימין זועמים והרוחות התלהטו. זועבי דיברה עם כלי התקשורת על "הימין הגזעני הזה שרוצה לפסול את המאבק הדמוקרטי", ובתגובה קראו לעברה הפעילים קריאות גנאי ודרשו שהיא תגורש מהמדינה. המאבטחים במקום נאלצו לפנות את אחד הפעילים.

13:00 פעילי V15 "מפנים" את נתניהו

עשרות פעילי ארגון V15 הגיעו לפני הצהריים למעון ראש הממשלה בירושלים כשהם בלבוש סבלים עם ארגזי קרטון ומשאיות הובלה, על מנת "לסייע למשפחתו של בנימין נתניהו במלאכת אריזת החפצים האישיים והריהוט". הארגזים שנארזו הועלו על ידי המובילים למשאית ונשלחו לביתו הפרטי של ביבי בקיסריה.

ישיבת אבל בסיעת הבית היהודי בעקבות פטירת השר אורי אורבך, פברואר 2015. גור דותן,
"היה כוכב הצפון של כולנו". בנט בישיבת האבל הבוקר/גור דותן

12:00 בנט: "אורבך לימד אותנו לא להיות 'דתי מחמד'"

נפתלי בנט ספד הבוקר לאורי אורבך בישיבת האבל של סיעת הבית היהודי, ואמר: "אורי היה פורץ דרך, מעין כוכב הצפון של כולנו". הוא הוסיף כי "אורי המציא את הביטוי 'דתי מחמד', אבל היה גם זה שלימד אותנו הכי טוב איך לא להיות כזה. החזון שלו היה גדול, ובזכותו ורק בזכותו כל המהלך הגדול בבית היהודי קרה". שר השיכון אורי אריאל אמר: "אורי היה בלי מורא מוביל עמדות גם כשהיו שונות ועם ההומור המיוחד שלו היה מפרק כל ההתנגדות. לא צריך אנדרטאות לזכרו. הוא חי ומורשתו ממשיכה והלוואי שנזכה ללמוד וליישם חלק ממנה".

11:20 צעירי המחנה הציוני בסרטון חדש: הושיטו יד לזוג נתניהו

10:50 זועבי: "צריך להעניש את מי שמדכא וכובש"

ח"כ חנין זועבי התייחסה הבוקר בפתח הדיון בבית המשפט העליון לפסילתה מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-20 על ידי ועדת הבחירות של הכנסת. "זו רדיפה פוליטית וגזענית, מי שצריך להעניש זה את מי שמדכא וכובש", אמרה זועבי. "אני נענשת על זה שבפעם הקודמת לא הצליחו לפסול אותי". בית המשפט ידון בהחלטת ועדת הבחירות לפסול את זועבי, המועמדת לכנסת מטעם הרשימה המשותפת, וכן את פעיל הימין ברוך מרזל שמתמודד בבחירות מטעם מפלגת יחד בראשות אלי ישי.

חנין זועבי מלווה בחברי מפלגתה בדיון בבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
זועבי בבית המשפט הבוקר עם ג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס/נועם מושקוביץ

עו"ד חסן ג'בארין, פרקליטה של ח"כ זועבי התייחס להמלצתו של היועץ משפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להגיש נגדה כתב אישום בגין עבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור, וחשף כי מתקיימים מגעים עם פרקליט המדינה, שי ניצן, להגעה להסדר בתיק. ג'בארין אמר את הדברים במהלך דיון בבית המשפט העליון בפסילת מועמדות זועבי. ג'בארין טען כי הכוונה היא להגיע להסדר, שלפיו כתב האישום שיוגש יהיה על סעיף של העלבת עובד ציבור בלבד. מחר ייערך השימוע של זועבי במשרד המשפטים.

9:30 ליברמן: אחוקק חוק להכניס לימודי שחמט חובה לבתי הספר

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בספרד החליטו להכניס ללימודי החובה בבתי הספר את לימוד משחק השחמט. זו החלטה חכמה וחשובה שתפתח את חשיבתם של הילדים שם ותלמד אותם את אחד הדברים החשובים בחיים: לראות ולדעת לתכנן כמה צעדים קדימה. בכנסת הבאה אני אפעל בכדי לחוקק חוק כזה גם כאן ולהכניס שיעורי חובה בשחמט גם בבתי הספר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully