וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילות בירושה ובתי יוקרה: כל הנכסים של הרצוג ונתניהו

18.2.2015 / 11:15

בכל שבוע נבקר בבתיהם של המועמדים לבחירות הקרובות ונעריך את שווי הנכס וסביבת מגוריהם בעזרתו של יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, אוהד דנוס. השבוע: יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו

לרבים מחברי הכנסת והשרים אין צורך לדאוג ממשבר הדיור, הם מתגוררים בווילות יוקרתיות ובדירות במרכזי הערים. במצב הנוח שלהם, האם הם אלו שיפעלו למען פתרון המשבר? כל שבוע ב"משכן" נצא לבדוק היכן מתגוררים המועמדים לכנסת. והפעם: פירוט כל נכסי הנדל"ן של המועמדים לראשות הממשלה - יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו.


לכל הפרקים הקודמים של המשכן

יצחק הרצוג (המחנה הציוני)

מיקום הנכס: רחוב צה"ל, שכונת צהלה, תל אביב

מה כולל הבית: בית פרטי עם ארבעה חדרי שינה

שטח: שטח כולל של 672 מ"ר, מתוכו 277 מ"ר שטח בנוי

שווי מוערך: כ-10 מיליון שקלים

דבר השמאי: "הרצוג קיבל בירושה נכס איכותי במיוחד בשכונת צהלה שבתל אביב, אשר הוקמה במקור על ידי אנשי צבא. עם השנים היא הפכה לשכונת יוקרה לחלק מעשירי הארץ. הבית ששופץ על ידי הרצוג ורעייתו הוא צנוע ביותר ביחס לשכונת המגורים והמבנים היוקרתיים והחדישים שנבנו בה בשני העשורים האחרונים. למרות צניעותו היחסית, מדובר בנכס ששווה עשרה מיליון שקלים. כדי להגיע לנכס כזה דרוש אלף משכורות ממוצעות במשק, או בספירה אחרת - 83 שנים. מאחר שהרצוג קיבל את הבית בירושה, לא ניתן ללמוד מהבעלות על כישורי נדל"ן מיוחדים, אך אין ספק שאף אחד לא היה מתנגד למתנה כזאת".

הבית של יצחק בוז'י הרצוג, רח' צה"ל 49 ת"א, 15.2.15. ראובן קסטרו
ביתו של יצחק הרצוג בשכונת צהלה שבתל אביב/ראובן קסטרו

הטוען לתפקיד ראש הממשלה הוא בנו של חיים הרצוג, נשיאה השישי של ישראל, ונכדו של הרב הראשי לישראל יצחק אייזיק הלוי. הרצוג נולד וגדל בעיר תל אביב. הוא עורך דין במקצועו ולשעבר מבעלי משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, שאביו נמנה עם מייסדיו, וכן כיהן כיו"ר האגודה למלחמה בסמים.

בשנת 1999 הרצוג נכנס לחיים הציבוריים וכיהן כמזכיר הממשלה של אהוד ברק. באותה שנה הוא נחקר בחשד למעורבות בפרשת העמותות ושמר במהלך החקירה על זכות השתיקה. על פי דוח מבקר המדינה, הרצוג היה אחראי על העברת סכומי כסף גדולים למימון פעילות העמותות של ברק. לפי החשד, עיקר הכסף היה מחשבונות קרן קמליה הבינלאומית שהרצוג ניהל את חשבונותיה.

בין תפקידיו הבכירים בחיים הפוליטיים כיהן הרצוג כמזכיר הקבינט המדיני-ביטחוני, שר הרווחה, שר השיכון, שר התיירות ושר לענייני תפוצות. על פי הצהרת ההון החלקית שפרסם לאחרונה הרצוג, הונו הנזיל נאמד בתיק מניות ששוויו 2.6 מיליון שקלים וקופות גמל בסכום של 585 אלף שקלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
על פי דוח מבקר המדינה, הרצוג היה אחראי על העברת סכומי כסף גדולים למימון פעילות העמותות של ברק

הרצוג, בן 55, נשוי למיכל ואב לשלושה, מתגורר בקוטג' פרטי בשכונת צהלה היוקרתית אותו ירש מהוריו. בנוסף לבית זה, להרצוג דירת חדר בחיפה, אותה רכש יחד עם אמו אורה הרצוג ועליה הוא משלם משכנתה על סך 1,500 שקלים מדי חודש. כמו כן, בבעלותו מגרש בשכונת ה"גוש הגדול" בצפון תל אביב. הרצוג סירב לפרט על אודות גודל השטח ושוויו.

הרצוג ירש את הבית בו הוא מתגורר משנת 1990. באותה שנה נטלו הזוג הרצוג משכנתה על סך 80 אלף שקלים לצורך הרחבת הבית, אשר נפרעה סופית בשנת 2011. השטח הבנוי של הבית מורכב מ-154 מ"ר בקומת הקרקע, 38 מ"ר בקומה הראשונה וכן מרפסות בגודל 29 מ"ר, פרגולה בגודל 17 מ"ר, חנייה בגודל של 22 מ"ר ומחסן בגודל של 17 מ"ר.

בני הזוג הרצוג ביצעו הרחבות לבית המקורי. כחלק ממהלך זה ביצע הרצוג כמה חריגות בנייה, שעליהן קיבל זימון למשפט. לבסוף הוא קיבל היתר בנייה שהכשיר את השינויים, שנתיים לאחר כניסתו לבית. נכס דומה בגודל של 511 מ"ר ברחוב מקביל, שנבנה בשנת 1995, נמכר בשנת 2014 בכ-13 מיליון שקלים.

בנימין נתניהו (ליכוד)

מלבד מעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, למשפחת נתניהו וילה היוקרתית בקיסריה וכן דופלקס בבניין מגורים בשכונת רחביה בירושלים. נכס נוסף שככל הנראה יצטרף בחלקו לתיק הנדל"ן של נתניהו הוא ביתו הפרטי של אביו, בנציון נתניהו.

I – הבית בקיסריה

מיקום הנכס: רחוב הדר, קיסריה

מה כולל הבית: שתי קומות ומרתף, שמונה חדרים ובריכת שחייה

שטח: 1.4 דונם, שטח בנוי של כ-500 מ"ר

שווי מוערך: כ-17 מיליון שקלים

דבר השמאי: "מתוך הנחה שבני הזוג נתניהו השקיעו בבית עוד כמיליון שקלים בשיפוצו ושדרוגו, הרי שמדובר בנכס שהניב משנת 2002 ועד היום תשואה של כ-70%. היא נחשבת תשואה נמוכה יחסית ל-13 שנים. לבית יש נוף חלקי לים והשכונה, הממוקמת בצפון מערב קיסריה, נחשבת לאחת מהשכונות הטובות ביישוב. מדובר בבית מרשים ביותר, המשתרע על פני שטח שיכול לאכלס חמש משפחות ממוצעות בישראל. בשביל לרכוש אותו צריך 1,700 משכורות ממוצעות במשק, או אם תרצו - 142 שנות עבודה. ברור שהוא יכול להיות מושא קנאתם של מרבית תושבי המדינה, אולם יש לקחת בחשבון שעלויות התחזוקה של בית מגורים כזה גדולות מאוד. כך שגם אם יצליח מישהו להגיע למצב שבו הוא יוכל לרכוש בית כזה, הרי שהוא צריך לשריין לעצמו עתודת כסף נוספת על מנת לתחזק אותו".

בית משפחת נתניהו בקיסריה, פברואר 2015. שלומי גבאי
"השכונה נחשבת לאחת מהשכונות הטובות של קיסריה". ביתם של משפחת נתניהו/שלומי גבאי

II – הבית ברחוב עזה

מיקום הנכס: רחוב עזה, שכונת רחביה, ירושלים

מה כולל הבית: דולפקס עם מרפסת גג פתוחה וגג עליון

שטח: דירה ששטחה 188 מ"ר, 78 מ"ר מרפסת, 76 מ"ר הצמדות

שווי מוערך: כ-8 מיליון שקלים

דבר השמאי: "הדופלקס ממוקם בשכונת רחביה בירושלים, ששמה יצאה כאחת היוקרתיות בעיר. השכונה ממוקמת במרכז העיר ויוקרתה נובעת בראש ובראשונה ממקבץ האינטלקטואלים, פרופסורים, שופטי בית המשפט העליון, אנשי הגות ורבים וטובים שהתגוררו בה מתחילת המאה שעברה. נוסף על כך, אין ספק שמקבץ האישים האיכותיים בצירוף עם מוסדות שלטון שונים, שקבעו את משכנם בשכונה, הביאה לעליית מחירים. כיום השכונה נחשבת לאחת היקרות בעיר. מדובר בדופלקס שלו הצמדות רבות, וכדי לרכוש נכס שכזה נדרשות 800 משכורות ממוצעות. גם כאן מדובר בנכס נדל"ן איכותי ויוקרתי; אין ספק כי בני הזוג נתניהו ידעו לעשות בחירות נדל"ן מוקפדות ואיכותיות".

ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה, ירושלים. פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"נכס נדל"ן איכותי ויוקרתי". ביתו של נתניהו בשכונת רחביה שבירושלים/נועם מושקוביץ

הווילה בקיסריה, אליה מגיעים הזוג נתניהו מדי סוף שבוע, נבנתה בשנת 1995 והזוג רכש אותה ביולי 2002, במחיר של 1.8 מיליון דולרים. בשכונה זו, נסחרים בתים במחירים הנעים בין 14-7 מיליון שקלים. לאחר רכישת הנכס השקיעו בני הזוג נתניהו סכומים נכבדים בשיפוץ הווילה. הדופלקס בשכונת רחביה בירושלים נמצא בבעלות הזוג נתניהו מאז שנת 1995. על הדירה לא רשומה משכנתה. דירות מגורים בשכונת רחביה נסחרות בכ-32 אלף שקלים למ"ר.

III – בית אביו של נתניהו ברחוב הפורצים, ירושלים

נכס נוסף שככל הנראה יצטרף לתיק הנדל"ן של משפחת נתניהו הוא ביתו הפרטי של בנציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, שהלך לעולמו ב-2012. באותה שנה הוגשה בקשה לרשם לענייני ירושות בירושלים לקיום צוואה ולמינוי מנהל עזבון זמני. בביתו של בנציון, על פי עו"ד אלדד יניב, נהג נתניהו לקיים את פגישותיו החשאיות. שמו של האב עדיין מופיע כבעלים בנסח הרישום (טאבו) של רשות המקרקעין, מה שאומר שהיורשים (הצפויים להיות נתניהו ואחיו עידו) טרם מימשו את זכותם להירשם כבעלים. מדובר בבית פרטי המשתרע על מגרש של 582 מ"ר עם מרפסת וחנייה בשכונת קטמון הישנה, הנחשבת לשכונה צפופה.

הבית של אביו של נתניהו, רח' הפורצים 4 ירושלים, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
בית בנציון נתניהו בשכונת קטמון בירושלים. בדרך לתיק הנדל"ן של ראש הממשלה/נועם מושקוביץ
על אף שרוב חייו שימש נתניהו בתפקידים בשירות הציבורי במדינת ישראל, הצליח ראש הממשלה להתברג למקום השישי ברשימת הפוליטיקאים העשירים בישראל בדירוג מגזין פורבס

נתניהו, בן 66, נשוי לשרה נתניהו ולהם שני ילדים, וכן ילדה נוספת מנישואיו הקודמים של ראש הממשלה. הזוג מתגורר כעת במעון ראש הממשלה. נתניהו מכהן בתפקידו בשש שנים האחרונות, ובמהלך השנים שימש גם כשר האוצר ושר החוץ בממשלות שונות. תפקידו המשמעותי הראשון החל ב-1984, עת מונה לשגריר ישראל באו"ם. על אף שרוב חייו שימש נתניהו בתפקידים בשירות הציבורי במדינת ישראל, הצליח ראש הממשלה להתברג למקום השישי ברשימת הפוליטיקאים העשירים בישראל בדירוג מגזין פורבס לשנת 2013, עם הון של 41 מיליון שקלים. זאת, יודגש, למרות שאינו מגיע ממשפחה עתירת נכסים, וכך גם אשתו.

על פי פורבס, נתניהו עשה את הונו מהרצאות שהעניק ברחבי העולם לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים בשנת 1999. שכר הטרחה שלו הגיע בחלק מהמקרים ל-60 אלף דולר להרצאה. נוסף על כך, נתניהו התמנה ליועץ בכיר לאסטרטגיה בינלאומית בחברת ההיי טק BATM, שם שימש כדירקטור, ולפי פרסומים שונים גם קיבל אופציות בחברה. על פי תחקיר של תכנית "המקור", שימש נתניהו גם כמקדם עסקים עבור חברות גדולות, דוגמת אירוטק וענקית הקמעונאות האמריקאית וול-מארט. זאת ועוד, נתניהו גבה 120 אלף דולר על קיום 15 פגישות בינו לבין בעלי הון בעניינה של אירוטק, בהן מפגשים עם עידן עופר וזבלודוביץ'.

למי יש 1,700 משכורות ממוצעות או 142 שנות חיים?

הקדנציה האחרונה של הממשלה בראשות נתניהו הייתה אמורה להביא עמה הורדת מחירים בתחום הדיור, כך על פי הצהרות שרי הממשלה. הממשלה נפלה, בחירות הוכרזו ומחירי הדיור רק נסקו. מי שרצו לרכוש דירה ראו את חלומם מתרחק: מחירי הדירות זינקו בשעה שהשכר לא עלה מהותית והבטחת מע"מ אפס התפוצצה להם בפרצוף. נמשיך לבדוק איך המשבר משפיע על הח"כים והשרים שלנו בעזרתו של שמאי המקרקעין אוהד דנוס.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully