וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף השר אורבך: מנהל היישוב היהודי בחברון

17.2.2015 / 17:30

הרב הלל הורוביץ, מספר 13 ברשימת הבית היהודי, לא נכנס לכנסת הקודמת לאחר שמפלגתו זכתה ב-12 מנדטים. בעבר תמך בהדרת נשים, מחתרת בת עין ובסגן אלוף אייזנר, שהודח בשל אלימות. הוא יושבע לכנסת וישמש בתפקידו עד הבחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלל הורוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות מותו של השר אורי אורבך, יושבע מספר 13 של רשימת הבית היהודי בכנסת, הרב הלל הורוביץ, שלא נכנס לכנסת היוצאת לאחר שמפלגתו זכתה ל-12 מנדטים. הורוביץ משתייך לאגף הקיצוני יותר בציבור הדתי-לאומי והתבטא בעבר נגד שירת נשים ונגד ערביי ישראל.

חבר הכנסת החדש הוא אחד מראשי היישוב היהודי בחברון והוא ישמש כחבר כנסת מטעם הבית היהודי עד הבחירות בלבד, במשך חודש. הוא אינו חלק מרשימת הבית היהודי לבחירות הקרובות.

הורביץ נבחר בבחירות האחרונות לרשימה מטעם מפלגת האיחוד הלאומי, שרצה גם בסיבוב הקודם עם הבית היהודי. הוא נחשב מקורב מאוד לרבני האיחוד הלאומי, הרב דב ליאור והרב זלמן מלמד, שלבתו נשוי הורוביץ. במערכה הנוכחית נמנע הורוביץ מלהתמודד במפלגת האיחוד הלאומי ולא היתה בכוונתו להיכנס לפוליטיקה.

השר אורי אורבך הלך לעולמו בגיל 54

חברי מפלגת יחד העם איתנו מגישים את רשימתם הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
הורוביץ היה אמור להיות במקומו? אלי ישי ויוני שטבון/מור שאולי

החוק מחייב מינוי מידי של ח"כ ולפיכך הורוביץ יושבע במליאה הבאה של הכנסת. לדברי הורוביץ, הוא החליט לפני כמה חודשים שלא להתמודד הפעם. "בשנתיים האחרונות אני פועל בכמה נושאים אחרים וחשובים והחלטתי עקרונית לא להתמודד. בגלל לכתו של אהוב נפשנו אורי אורבך, אני נאלץ להתמנות עד הבחירות לחבר כנסת מטעם הבית היהודי", אמר.

שטבון שוקל לפרוש ממפלגת ישי עקב המגעים עם עוצמה יהודית

ביום הגשת הרשימות לכנסת, בעקבות מחלוקת בין אלי ישי ויוני שטבון, פנו גורמים מסביבתו של ישי להורוביץ וביקשו ממנו להיכנס לרשימה במקום שטבון ולהיות מספר שתיים במפלגה החדשה. הורביץ סירב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תומך בהדרת נשים ובחברי מחתרת בת עין

"סגן אלוף אייזנר היה צריך לקבל שבחים על צורת הטיפול העדינה באנרכיסטים האנטישמיים"

בעבר פירסם הורוביץ מאמרים בעלון "גילוי דעת", המחולק בבתי כנסת ברחבי הארץ, ובמסגרתם הוא הביע לא אחת דעות שאינן מתיישבות עם רוח המפלגה הליברלית יותר. בדצמבר 2011, בעיצומה של הסערה הציבורית סביב הדרת נשים, תמך הורוביץ בחיילים שעזבו טקסים צבאיים שבהם שרו חיילות.

במקרה אחר גיבה הורוביץ את סגן-אלוף שלום אייזנר, שהודח מתפקידו לאחר שהיכה בנשקו פעיל שמאל במהלך הפגנה בבקעת הירדן. "האנרכיסטים האנטישמיים מגיעים מארצות אירופה על מנת לעודד את שכנינו הערבים להילחם ולפגוע בשכניהם היהודים המתנחלים. שר הביטחון היה צריך להכריז עליהם ארגון תומך טרור ולמנוע את כניסתם לארץ או לפחות לשטחי יהודה ושומרון - ולאחר הכרזה מוסרית שכזאת הרי שסא"ל אייזנר היה מקבל שבחים על צורת הטיפול העדינה באנשים שכאלה".

הורוביץ כתב בהזדמנות אחרת בעד שחרור האסירים הביטחוניים היהודים היושבים בכלא בעקבות פגיעה בפלסטינים, בהם גם חברי מחתרת בת עין. במאמר שפורסם לאחר שחרורו של גלעד שליט מהשבי כתב הורוביץ: "עם כל הסתייגותינו המוחלטת ממעשיהם של האסירים היהודים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהם נפלו קורבן כתוצאה מהטרור שהפעילו אותם מרצחים שפלים שאך עתה שוחררו. אותם אסירים יהודים כבר שילמו את המחיר, מתחרטים על מעשיהם ויודעים כי אין גיבוי למעשיהם בחברה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully