וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | סקר: המחנה הציוני שוב עוקף את הליכוד

קמפיין החוצות של הרשימה המשותפת: "מוות לערבים" | המחנה הציוני בקמפיין סרקסטי: "מני נפתלי אשם בכל" | אלאלוף על לפיד: "לא מספיק להשתמש באופן בלתי חוקי במאגרי מידע של ניצולים ונזקקים". עדכוני בחירות שוטפים בוואלה בחירות

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

20:30 סקר: המחנה הציוני עם 23 מנדטים, הליכוד 22

אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, המחנה הציוני הייתה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת - כך עולה מסקר שערך ערוץ 10. תוצאות הסקר: המחנה הציוני עם 23 מנדטים, הליכוד עם 22, הבית היהודי 13, יש עתיד 12, הרשימה המשותפת 12 ו"כולנו" של משה כחלון זוכה ל-10 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה עם שבעה מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו מקבלת חמישה מנדטים, כמו גם מרצ. "יחד" של אלי ישי עם ארבעה מנדטים.

19:00 הקמפיין העוקצני של המחנה הציוני

המחנה הציוני פתח היום בקמפיין חדש בו תולה המפלגה את "האחריות" לכל בעיות המדינה באב הבית לשעבר של מעון ראש הממשלה מני נפתלי. במקביל הפגינו הערב מול ביתו מני נפתלי צעירי המחנה הציוני והניפו שלטים עם הכיתוב "מני נפתלי אשם בהכל".

אב הבית לשעבר של נתניהו: "אני ממש-ממש פגוע"

17:05 קמפיין החוצות של הרשימה המשותפת: "מוות לערבים"

קמפיין החוצות של הרשימה המשותפת מדמה פעולת תג מחיר כדי לשכנע את בוחריו: על שלט חוצות בערבית של הרשימה המשותפת בכניסה ליישוב באקה אל-גרבייה התנוססה היום (רביעי) הכתובת: "מוות לערבים". הכתובת, שנראתה כאילו רוססה בספריי צבע, נמחקה מהשלט לאחר מספר שעות. השלט, שדמה לפעולת תג מחיר, זרע פאניקה ברחבי היישוב הערבי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית מען. לפי סוכנות הידיעות, עשרות מן התושבים התגודדו בסביבת השלט וחששו כי במקום נמצאים פעילי ימין קיצוני. אלא שהכיתוב על השלט, כך התברר בחלוף מספר שעות, היה חלק מקמפיין הרשימה המשותפת ששלטי החוצות שלה מתמקדים במסרים נגד גזענות. בשלט המדובר נכתב בערבית: "קול אחד נגד הגזענות". השלט נצבע בלבן על ידי תושבי היישוב שלא רצו שיתעוררו חששות נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שלט החוצות לפני

שלט הרשימה המשותפת בבאקה אל גרבייה. : צילום מסך מהאתר "מען", צילום מסך
שלט הרשימה המשותפת בבאקה אל גרבייה/צילום מסך, : צילום מסך מהאתר "מען"

השלט אחרי

שלט בבאקה אל גארביה שהוסר באותו יום, קמפיין בחירות של הרשימה המשותפת. שלומי גבאי
שלט בבאקה אל גארביה שהוסר באותו יום, קמפיין בחירות של הרשימה המשותפת/שלומי גבאי

14:30 אלאלוף על לפיד: "הציבור לא יקנה סחורה משומשת פעמיים"

אלי אלאלוף, מספר 3 ברשימת כולנו ויו"ר הוועדה למלחמה בעוני, אמר בתגובה למצע הרווחה שהציגו היום ביש עתיד: "יאיר לפיד ומאיר כהן לא סייעו לאוכלוסיות במצוקה. במשך כהונתם גדלו ממדי העוני, התרחבו הפערים החברתיים וחלקים נרחבים במעמד הבינוני נמחקו. לא מספיק להשתמש באופן בלתי חוקי במאגרי מידע של ניצולים ונזקקים". עוד הוסיף אלאלוף, שכיהן כיו"ר הוועדה למלחמה בעוני, כי "במשך כמעט שנתיים ישב לפיד בממשלה ולא עשה דבר לצמצום הפערים ועזרה לחלשים. דיבורים אינם מעשים גם כשהדברים נאמרים באינטונציה הנכונה. אני משוכנע שהציבור לא יקנה סחורה משומשת פעמיים".

יאיר לפיד ומאיר כהן מציגים את תכנית הרווחה של יש עתיד, מול משרדי ביטוח לאומי, פברואר 2015. יש עתיד,
יאיר לפיד ומאיר כהן היום מחוץ למשרד לביטוח לאומי/יש עתיד

13:30 בנט יתמנה לשר לענייני אזרחים ותיקים במקום אורבך

בעקבות מותו של השר לענייני אזרחים ותיקים אורי אורבך, התמנה יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, למלא את מקומו. על פי החוק, שר החדל לכהן או שנבצר ממנו זמנית לכהן, ימלא את מקומו ראש הממשלה או שר אחר שתקבע הממשלה. מחליפו של אורבך בכנסת הוא מספר 13 של רשימת הבית היהודי, הרב הלל הורוביץ, שלא נכנס לכנסת היוצאת לאחר שמפלגתו זכתה ל-12 מנדטים. הורוביץ משתייך לאגף הקיצוני יותר בציבור הדתי-לאומי והתבטא בעבר נגד שירת נשים ונגד ערביי ישראל.

13:15 הרצוג: "נתניהו בחר בעלי, אנחנו בחרנו בעוטף עזה"

ראשי המחנה הציוני, ציפי לבני ויצחק הרצוג, ערכו סיור בעוטף עזה במהלכה אמר הרצוג כי "נתניהו בחר להצטלם בעלי. אנחנו בחרנו בעוטף עזה". הרצוג הוסיף: "אנחנו מתכוונים לקיים תפיסת ביטחון העומדת על הגנה, הרתעה ושינוי אסטרטגיה לכדי יוזמה ובניית עתיד ואופק".

בוז'י הרצוג וציפי לבני בסיור בעוטף עזה. המחנה הציוני,
סיור המחנה הציוני בעוטף עזה/המחנה הציוני

12:30 לפיד הציג תכנית רווחה הכוללת רפורמה בביטוח לאומי

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, ושר הרווחה לשעבר, מאיר כהן, הציגו את מצע הרווחה של מפלגת "יש עתיד". מצע הרווחה של יש עתיד מתבסס על התפיסה כי על המדינה חלה החובה להשיב לידיה את האחריות לטיפול באוכלוסיות החלשות. התכנית כוללת רפורמה יסודית בביטוח לאומי. בין השאר, מתכננים ביש עתיד ליצור הפרדה בין הפקידות המנהלית לוועדות הרפואיות, ליצור מערך רפואי מקצועי בלתי תלוי ולקיים ועדות רפואיות במשך כל שעות היום. כמו כן, מציעה המפלגה להקים מרכזים למיצוי זכויות, וכן גוף ביקורת חיצוני למוסד. במצע מדגישים גם את הפיכתו של משרד הרווחה למשרד מעצים ושינוי התפיסה מסעד לרווחה. "התקשורת עסקה בימים האחרונים במעונו של ראש הממשלה. בהוצאות, בשטיחים, בחשמלאי", אמר לפיד מחוץ למשרדי הביטוח הלאומי בתל אביב. "אני לא הולך להכנס לזה מפני שזה מביש ומביך ועלוב, וזה רק חצי מהסיפור. החצי הפחות חשוב. החצי השני הוא החשוב יותר. החצי השני הוא לאן הכסף לא הולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully