וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס פונה לערבים בקמפיין: "בשבילנו אתם לא שקופים"

19.2.2015 / 19:00

המפלגה, המתמקדת לאורך הקמפיין הנוכחי בקו חברתי מובהק, מתגאה בכך שרבים בציבור הערבי זוכרים לדרעי "חסד נעורים" מתקופתו כשר הפנים. "זו ברית מיעוטים", מסבירים במטה המפלגה

יוטיוב

(קמפיין ש"ס באתר "פאנט")

קמפיין השקופים של ש"ס, שעורר עניין רב, מגיע גם למגזר הערבי: מתוך שאיפה לגייס כמה שיותר קולות בבחירות הקרובות, השיקה המפלגה את קמפיין השקופים בשפה הערבית ועבור המגזר הערבי. לצורך הקמפיין, בין השאר, יצא סרטון השקופים הראשון שפרסמה המפלגה בגרסא מחודשת עם כתוביות בערבית ונחתם באמירה (בערבית) כי עבור המפלגה השקופים, הן בציבור הערבי והן בציבור היהודי – אינם שקופים.

בבחירות הקודמות ב-2012 גייסה המפלגה כמעט 11,000 קולות של אזרחים ערבים ובמערכת הבחירות שקדמה לה ב-2009 גייסה 6,000 קולות. הפעם, החליטה ש"ס להשקיע מאמץ גדול יותר במגזר הערבי מתוך רצון לגייס יותר קולות.

"הפנייה של ש"ס היא לאזרחי ישראל הערבים המתונים שרואים עצמם חלק מאזרחי ישראל ומתנגדים להנהגה הערבית הקיצונית", אומר ח"כ דוד אזולאי, יו"ר מטה המגזר הערבי בש"ס, "אנחנו לא מתחרים ברשימה הערבית, זה ציבור שמחפש כתובת, ורואה בנו כתובת". הקשר ההדוק עם המגזר הערבי נוצר עוד כשדרעי כיהן כשר הפנים. "הוא דאג להם", טוען אזולאי שרואה גם קשר בין רצונו של דרעי לקבל את תיק הפנים, לבין חיזוק הקשר עם הערבים, מאחר והשפעתו על המגזר משמעותית.

יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי באולפן וואלה! חדשות. פברואר 2015. מגד גוזני
"דאג להם". דרעי באולפן וואלה/מגד גוזני

את הקמפיין העלתה המפלגה ב"פאנט", אתר אינטרנט פופולארי במגזר הערבי. בסאם גאבר, בעלי האתר וקבוצת פנורמה אמר כי "המתמודדים בבחירות הנוכחיות מבינים שהקול הערבי יהווה גורם משמעותי בדרכם אל הכנסת, שכן בישראל יש למעלה ממיליון וחצי תושבים ערבים. הדרך היחידה להגיע לציבור הערבי היא בשפתו ובאמצעות כלי התקשורת של המגזר. ההשקעה של מטה ש"ס בקמפיין בסדר גודל שכזה היא פנייה אפקטיבית שיכולה להשפיע על הבוחר הערבי ביום הבחירות".

כותרות אחרונות בוואלה בחירות:
מרצ במאבק הישרדות ומעמידה במרכז את מתלבטי המרכז
הלייקקנים 6: מה באמת כתבו הפוליטיקאים בפייסבוק השבוע?
אשתו של בנט: "אני מפחדת, תעזבו את נפתלי"

איציק סודרי, מאנשי מטה ש"ס, אמר כי הפנייה למגזר הערבי נעשית גם על בסיס דמיון סוציו-אקונומי של שני המגזרים. "זה נקרא ברית המיעוטים", אומר סודרי, "אנחנו מרגישים מקופחים, הם מרגישים מקופחים וכפי שש"ס יודעת לייצג את החרדים והמסורתיים, כך היא גם יודעת מתוך שוויון לדאוג גם לערבים".

"כולם רוצים רק את אריה"

"בשבוע שעבר קיימה המפלגה כנס פעילים למגזר הערבי באזור הצפון. בכנס התקבל דרעי בקריאות הקהל 'דרעי מלך ישראל' ובקריאות שבח נוספות. הציבור שלהם מגלה סימפטיה בלתי רגילה לדרעי", אומר אזולאי, "כולם רוצים רק את אריה".

סודרי מוסיף: "הם זוכרים לו חסד נעורים על כל מה שדאג להם ואחרי שהוא חזר בבחירות הקודמות, הם חזרו לראות בש"ס כתובת ראויה". במפלגה מקווים כעת לתרגם את חסד הנעורים הזה להצבעות ולהרחיב בבחירות הקרובות את שורות התומכים במגזר הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully