וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | סקר: המחנה הציוני מוביל, בנט ולפיד מתחזקים

הרצוג הבהיר כי לא יגיע לנאום באיפא"ק, בנט הודיע שיטוס לצד נתניהו | השר כ"ץ להרצוג: "תשאיר את לבני בבית ובוא לקונגרס" | כחלון טוען כי דוח מבקר המדינה על הדיור לא רלוונטי. עדכוני בחירות שוטפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:30 בנט מגבה את נתניהו בסוגיית הגרעין

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר בסרטון בחירות של מפלגתו כי הוא קורא "לכל ראשי המפלגות לשים בצד את המחלוקות ולהצטרף לראש הממשלה במשימה נגד איראן". לדבריו, בנושא זה "אין ימין ואין שמאל. בזמן שאיראן מתקרבת לנשק גרעיני בחסות המעצמות, אין לנו זמן לפוליטיקה". עוד אמר כי הוא מתכנן לטוס לארצות הברית בעת ביקורו של ראש הממשלה בשבוע הבא.

20:15 סקר ערוץ 2: המחנה הציוני מוביל

אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, רשימת המחנה הציוני הייתה הגדולה ביותר עם 24 מנדטים - כך עולה מסקר חדשות ערוץ 2. מהסקר עולה כי הליכוד זוכה ל-22 מנדטים. אחריהן מפלגת הבית היהודי, יש עתיד והרשימה המשותפת, כל אחת עם 12 מנדטים. מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון עם שבעה מנדטים, כמו גם ש"ס ויהדות התורה. ישראל ביתנו ומרצ זוכות כל אחת לששה מנדטים. מפלגת "יחד" בראשות ח"כ אלי ישי עם חמישה מנדטים.

ציפי ליבני, יצחק הרצוג ובנימין נתניהו. לשכת העיתונות הממשלתית, דרור עינב, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
ראש בראש: נתניהו, הרצוג ולבני/עיבוד תמונה, לשכת העיתונות הממשלתית, דרור עינב, ניב אהרונסון

18:15 סקר הארץ: שוויון בין המחנה הציוני לליכוד

אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד והמחנה הציוני היו זוכות ל-23 מנדטים כל אחת – כך עולה מסקר שערכה חברת"דיאלוג" בפיקוח פרופ' קמיל פוקס לעיתון הארץ. אחריהן ניצבות שלוש מפלגות עם מספר מנדטים זהה: הרשימה המשותפת, יש עתיד והבית היהודי – כל אחת עם 12 מנדטים. "כולנו" בראשות משה כחלון עם תשעה מנדטים, יהדות התורה וש"ס עם שבעה מנדטים כל אחת, וישראל ביתנו עם ששה מנדטים. מרצ זוכה לחמישה מנדטים. מפלגת "יחד" של חבר הכנסת אלי ישי עם ארבעה מנדטים.

14:15 סקר ערוץ הכנסת: יש עתיד עוקפת את הבית היהודי

סקר חדש שפרסם ערוץ הכנסת מראה כי אם הבחירות היו נערכות היום, היה שוויון בין המחנה הציוני לליכוד - שתיהן עם 24 מנדטים. הרשימה המשותפת היתה הופכת לשלישית בגודלה עם 13 מנדטים. המפלגה הרביעית בגודלה היא יש עתיד עם 12 מנדטים; הבית היהודי אחריה עם 11 מנדטים; כולנו עם שמונה מנדטים; ש"ס ויהדות התורה עם שבעה מנדטים כל אחת; ישראל ביתנו ומרצ עם חמישה מנדטים כל אחת; ומפלגת "יחד" בראשות אלי ישי ממשיכה לדשדש סביב אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד. הסקר נערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס.

14:00 מרצ מציגה תכנית מדינית

הכרה במדינה פלסטינית באו"ם כפתיחה למשא ומתן עם הפלסטינים והסדר מדיני המבוסס על עקרון שתי מדינות לשני עמים, על בסיס קווי 67' - אלו עיקרי התכנית המדינית שהציגה היום מפלגת מרצ בראשות חברת הכנסת זהבה גלאון. מרצ היא המפלגה הראשונה שמציגה תכנית מדינית קונקרטית במערכת הבחירות הנוכחית.

בין הצעדים המרכזיים שמציגה מרצ: כל תכנית מדינית תבוסס על עקרון שתי מדינות לשני עמים; הכרה במדינה פלסטינית באו"ם כפרוזדור למשא ומתן; פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה חלק מפתרון אזורי על בסיס יוזמת השלום הערבית; והגבול בין שתי המדינות ייקבע במשא ומתן על בסיס קווי 67' תוך חילופי שטחים מוסכמים. כמו כן, נכללו בתכנית צעדים ליישום מידי: הפסקת הבנייה בהתנחלויות, החלת חוק "פיצוי פינוי" לפינוי מרצון והסרת המצור מעזה באופן הדרגתי ומתואם.

13:43 הרצוג לא יגיע לנאום באיפא"ק: ספין של נתניהו

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר לפני זמן קצר במסיבת עיתונאים שנערכה עבור כלי התקשורת הזרה בישראל, כי הודיע למארגני ועידת איפא"ק כי לא יגיע לנאום. "הספין של נתניהו בנוגע לשאלה מי נוסע לוושינגטון חייב להיפסק", אמר. "לפני כמה ימים הודעתי למארגני ועידת איפא"ק שאני מתנצל עמוקות אך לא אוכל להשתתף בוועידה אליה הוזמנתי לנאום. יהדות ארה"ב חשובה לי מאוד, אך ברור לכל שהחלפתו של ביבי בשלטון חשובה לא פחות וזו משימתי העיקרית בימים אלה. כשאהיה ראש ממשלה אסע לכל מקום על מנת לשמור על האינטרסים הביטחוניים של אזרחי מדינת ישראל".

13:02 השר כ"ץ להרצוג: "תשאיר את לבני בבית ובוא לקונגרס"

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר על נסיעת ראש הממשלה לקונגרס כי "זו ההזדמנות האחרונה למנוע הסכם גרוע. אני מזמין את יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג – תשאיר את לבני בבית ותצטרף לנסיעת ראש הממשלה. תייצג קונצנזוס ועמידה מאוחדת ותסייע בהדיפת הסכנה".

13:00 יחימוביץ' על נסיעת נתניהו: לא תכנית ריאליטי עם מושיק גלאמין

שלי יחימוביץ', ראש מטה ההסברה של המחנה הציוני, קראה לראש הממשלה לבטל בדחיפות את נאומו בקונגרס. "המצב שבו נודע לישראל על הסכם הנוגע ישירות לביטחון ישראל ולשלום אזרחיה מפי סוכנויות ידיעות זרות הוא שפל חדש ומסוכן ביחסינו עם ארצות הברית, והוא תוצאה של הנתק שגרם נתניהו בגלל ההתעקשות לנאום בקונגרס".

עוד אמרה ראש האופוזיציה לשעבר כי "יש להזכיר לראש הממשלה שמטרת הנסיעה היא מניעת פצצה גרעינית מאיראן, ולא נאום בחירות. עליו לזכור שזו לא תכנית ריאליטי עם מושיק גלאמין, לא סרטון תעמולה, ולא עוד חומר לספין בחירות, אלא עתידה של המדינה"

12:12 רגב מאשימה את לפיד במשבר הדיור

חברת הכנסת מירי רגב ערכה הבוקר סיור בשוק מחנה יהודה בירושלים במסגרת קמפיין השטח שלה, בו היא מסיירת עם אוטובוס הנושא את שמה ותמונתה ברחבי הארץ. כשנשאלה על דוח מבקר המדינה בעניין הדיור שצפוי להתפרסם מחר, התייחסה ליאיר לפיד ואמרה: "היה פה ראש קבינט דיור שעשה אפס".

מירי רגב בסיבוב בחירות בשוק מחנה יהודה בירושלים, פברואר 2015. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
מירי רגב היום בשוק מחנה יהודה/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

12:20 כחלון: "דוח המבקר על הדיור לא רלוונטי"

יו"ר כולנו הסביר כי דוח המבקר לא רלוונטי, כי הוא לא עוסק "במחדלי ממשלת לפיד- נתניהו". לדבריו, "הכשל החמור והעמוק בשוק הנדל"ן התרחש בשנת 2014. בשנה וחצי בלבד עלו מחירי הדיור ב-17%. הממשלה כשלה כישלון חרוץ בפתרון משבר הדיור, אבל לצערי המבקר לא מתייחס לשנים האלה, לתקופה של הממשלה האחרונה. לכן זה לא רלוונטי להאשים את הממשלות הקודמות והדוח הזה לצערי לא ייתן לנו הרבה ולא נוכל להפיק ממנו יותר מדי".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully