וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית המדינית של מרצ: הכרה במדינה פלסטינית כתנאי פתיחה

יו"ר המפלגה זהבה גלאון הציגה מצע שעיקרו משא ומתן על בסיס קווי 67' וקבלת יוזמת השלום הערבית: "אם לא נגיע להסדר בתוך שנתיים, העולם יכפה זאת עלינו". בתוך כך, שני פעילי המפלגה נעצרו בהפגנה על רקע פיטורי העובדים בדרום

זהבה גלאון ותמר זנדברג בכנס בו ועידת מרצ מאשרת את מינויה ליו"ר המפלגה, צוותא. יוסי ציפקיס
הראשונה לפרסם תכנית מדינית נחרצת. חברי מפלגת מרצ/יוסי ציפקיס

הכרה במדינה פלסטינית באו"ם כפתיחה למשא ומתן עם הפלסטינים והסדר מדיני המבוסס על עקרון שתי מדינות לשני עמים, על בסיס קווי 67' - אלו עיקרי התכנית המדינית שהציגה היום (שלישי) מפלגת מרצ בראשות חברת הכנסת זהבה גלאון. מרצ היא המפלגה הראשונה שמציגה תכנית מדינית קונקרטית במערכת הבחירות הנוכחית.

במסיבת עיתונאים במטה המפלגה בתל אביב, הציגו גלאון ושגריר ישראל לשעבר בדרום אפריקה אילן ברוך את התכנית המדינית, והוסיפו כי מדובר במרוץ נגד הזמן. "אם תוך שנתיים לא יהיה הסדר מדיני, העולם יכפה על ישראל הסדר", אמרה גלאון. "אסור לנו להגיע למו"מ מעמדת נחיתות תחת סנקציות בינלאומיות. זה יחליש את העמידה הישראלית והיכולת שלנו להתעקש על סידורי ביטחון".

לקריאה נוספת:
למי מותר להדליק פייסל אצל עיסאווי פריג' ממרצ?
מרצ במאבק הישרדות ומעמידה במרכז את מתלבטי המרכז
גלאון באולפן וואלה: "עמוס עוז היה צריך להתבטא אחרת"

יו"ר מר"צ זהבה גלאון בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי. פברואר 2015. חן גלילי,
"אם לא נגיע להסדר בתוך שנתיים, נגיע בעמדת נחיתות למו"מ". זהבה גלאון/חן גלילי

בין הצעדים המרכזיים שמציגה מרצ: כל תכנית מדינית תבוסס על עקרון שתי מדינות לשני עמים; הכרה במדינה פלסטינית באו"ם כפרוזדור למשא ומתן; פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה חלק מפתרון אזורי על בסיס יוזמת השלום הערבית; והגבול בין שתי המדינות ייקבע במשא ומתן על בסיס קווי 67' תוך חילופי שטחים מוסכמים. כמו כן, נכללו בתכנית צעדים ליישום מידי: הפסקת הבנייה בהתנחלויות, החלת חוק "פיצוי פינוי" לפינוי מרצון והסרת המצור מעזה באופן הדרגתי ומתואם.

יו"ר המפלגה גלאון עקצה בדבריה את המצע המדיני של הרצוג ולבני. "המחנה הציוני מתיימר לקרוא לעצמו חלופה לנתניהו, אך בפועל מציג את אותן הסיסמאות של נתניהו: לבני אומרת שירושלים לא תחולק עוד וישראל מדינה יהודית לנצח, וידלין מספר שאין פרטנר פלסטיני. זה לא נשמע לי כמו תכנית מדינית, אלא כמו מתכון לישיבה של לבני והרצוג עם נתניהו ולעוד ארבע שנים של שיתוק ושתיקה - בזמן שהימין בונה את המדינה הדו-לאומית בהתנחלויות", אמרה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עוד הוסיפה: "אין לנו שום צורך בעוד הקזת דם עם הפלסטינים כדי להבין שגם כאן עלינו ועליהם לקדם תהליך מדיני. לצורך כך אנחנו צריכים להשתחרר מהמנטליות המתקרבנת, שמאפיינת את ההתנהלות הדיפלומטית של ישראל תחת נתניהו. אני מציעה שנפסיק לחפש תירוצים, ושנתחיל לחפש פתרונות ולייצר תקווה".

בתוך כך, במהלך היום עוכבו לחקירה שני פעילי מרצ, בהם עוזרה של סגנית ראש עיריית תל אביב יפו מהרטה ברוך, שעה שהפגינו מול מטה פיקוד דרום בבאר שבע במהלך ביקורו של נתניהו במקום, במחאה על פיטוריהם של עובדי כיל ותעשיות ברום.

"התעלמותו הבוטה של נתניהו מפתרון המשבר התעסוקתי בדרום, מראה שוב את סדר העדיפויות של שלטונו הדורסני ואנטי-חברתי", אמר אבי דבוש, מועמד מרצ לכנסת ותושב האזור, שלקח חלק בהפגנה. "נאבקנו ונמשיך להיאבק לצד עובדי כיל והנגב כולו".

גלאון: "המחנה הציוני יותר ליכוד מליכוד"

אתמול השיקה המפלגה מצע חברתי שמעלה על נס שוויון זכויות. "שוויון לכל קבוצות האוכלוסייה: ערבים אזרחי ישראל, מזרחיים, נשים, להט"ב, אנשים עם מוגבלות ואזרחים ותיקים; מאבק בהפרטה, צמצום הריכוזיות במשק וחקיקת חוק יסוד זכויות חברתיות; הפרדה מוחלטת של דת ומדינה, מאבק בשחיתות והגברת השקיפות בשלטון המרכזי והמקומי; וחתירה לצדק סביבתי, הגדלת התמיכות לתרבות ואמנות ולגליזציה של קנאביס", נמסר.

גלאון אמרה עם השקת המצע החברתי כי "מרצ מייצגת תפיסת עולם של שמאל מדיני, חברתי ואזרחי מתקדם, ששמה במרכז את ערכי השוויון, הצדק והדמוקרטיה". לטענתה, המצע של המחנה הציוני הוא "יותר ליכוד מהליכוד, גם בתחום הכלכלי וגם בתחום המדיני".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully