וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימור יחסי ישראל ארה"ב - צורך ביטחוני

אשר לוי

26.2.2015 / 15:01

עימות חזיתי עם ארה"ב סביב שיחות הגרעין עם אירן עלול להביא להסרת התמיכה הביטחונית והמדינית מצד ידידתה הגדולה ביותר של ישראל. תא"ל אשר לוי סבור כי אסור לפגוע בצורך כה חיוני של מדינת ישראל

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו. AP
בנימין נתניהו וברק אובמה/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפחיד את תושבי ישראל בסכנה הקיומית על מדינת ישראל מהימצאות פצצה גרעינית בידי אירן. מעבר לשאלת הסכנה הקיומית והסכנות שאכן מציבה תכנית הגרעין האיראנית, האם הדרך להתמודד עמן היא עימות גלוי עם הנשיא של המעצמה הגדולה בעולם שהיא גם ידידתנו הגדולה בעולם וספקית הנשק הגדולה ביותר שלנו - ארצות הברית?

צה"ל חזק, מתקדם ועליון על כל צבא אחר באזור וההרתעה של אירן משימוש בנשק גרעיני, אם יהיה בידה, ואני מקווה שנעשה הכול שלא יהיה בידה, היא הידיעה ששימוש בו, יביא להרס וחורבן על ארצה, עמה וממשלתה. לפי מקורות זרים לפחות, ממשלת אירן מודעת לכך. למרות התנהגותה הקיצונית ,גם היא כמו כל ממשלה, אינה מוכנה להתאבד.

לעומת זאת, מה שבטוח מהווה איום קיומי על ישראל הוא בידודה המוחלט בעולם וקרע עם בעלת הברית הגדולה, ארצות הברית, המשמשת כעומק האסטרטגי הממשי והיחידי שלה. נכון שהיו בעבר אי הבנות ואי הסכמות עם ארצות הברית אך עימות גלוי ורווי יצרים איתה, כפי שמוביל אליו ראש הממשלה, עלול לשמוט מישראל לא רק את העליונות הצבאית ממנה היא נהנית ברמה גדולה בשל התמיכה האמריקאית, היא עשויה גם לשמוט את התמיכה המדינית, החשובה לא פחות, אותה מספקת בראש ובראשונה ארה"ב, וכן, גם נשיא ארה"ב.

לכן מדינת ישראל חייבת להיות חלק מהקואליציה המתגבשת במאבק נגד אירן או ,ולא פחות חשוב, חלק בהשגת הסכם איתה בהנחה שהסכם זה אכן ימנע ממנה גרעין. איננו צריכים לשים מקלות בגלגלי ארה"ב אלא לתמוך בבעלת בריתנו.

תא"ל (במיל) אשר לוי הוא חבר בתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל"

(תוכן שיווקי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully