וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני עוקץ את ש"ס: "עשו מהפכות בבית הסוהר"

1.3.2015 / 13:30

בהקלטה פנימית שדלפה נראה מועמד יהדות התורה עוקץ לכאורה בכירים בש"ס שישבו בעבר בכלא. דרעי בתגובה: "זה אומר נציג חרדי, לא יאיר לפיד. השם ירחם"

עריכה: יאיר דניאל

ח"כ משה גפני, המתמודד במקום השני ברשימת יהדות התורה, תקף בסוף השבוע את יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ומפלגתו. בסרטון וידאו פנימי שדלף אמש (שבת) נראה גפני משוחח עם פעילי מטה המפלגה ברחובות, ובו הוא אומר: "איזו מהפכה הם עשו? בבית סוהר הם עשו מהפכה". גפני לכאורה כיוון את דבריו לאריה דרעי ובכירים נוספים מש"ס שריצו בעבר מאסר בגין עבירות שונות. בעקבות פרסום הדברים, גפני שמכהן גם כיו"ר דגל התורה, הסיעה הליטאית במפלגה, נאלץ לפרסם התנצלות שבה נאמר: "גפני מתנצל על אמירתו, הוא מאלו שסבורים שש"ס צריכה להיות חזקה וגדולה. הדברים נאמרו בהומור ובישיבה סגורה".

עוד על הנושא בוואלה בחירות:
ה"התקרבות" של לפיד ודרעי מרתיחה את יהדות התורה
למה יהדות התורה נמנעת מלהכריז על תמיכתה הצפויה בנתניהו?
אחרי דרעי, גם ביהדות התורה רומזים: נמליץ על נתניהו

דרעי הגיב היום לאמירתו של גפני ואמר: "זה אומר נציג חרדי, לא יאיר לפיד, השם ירחם. אותו אחד שפער את פיו אתמול הוא היה עוזר שלי באזור הדרום כשהייתי מנכ"ל משרד הפנים".

לפיד לדרעי: "אתה עבריין מורשע, אני רוצה לשקם אותך"

דרעי גם התייחס לקשר בין "דגל התורה" ואלי ישי ואמר כי "הוא יודע את הסיבה בדיוק למה ולא לחינם הם שומרים על אותו יו"ר שהיה לפנינו (אלי ישי – י"א) כעל קמע, היה נוח להם שהיה בן אדם חלש. הם לא רוצים אותנו חזקים, הם חוששים מאיתנו חזקים".

למרות ההתנצלות של גפני, ההתבטאות הזו היא רק חלק קטן מקרב שמתנהל לאחרונה בין שתי המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה – על קולות החרדים והמסורתיים בפריפריה. בניגוד למערכות בחירות קודמות, יהדות התורה פונה גם לקהל זה ולשם כך הציבה את הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל "לב לאחים", ארגון החזרה בתשובה, במקום ה-8 ברשימתה לכנסת ה-20. נוסף לכך, הקימה המפלגה מטות בערים שנחשבו לאזורים מובהקים של ש"ס.

משה גפני מיהדות התורה  לאחר ההתייעצות בבית הנשיא, ינואר 2013. טלי מאייר
" מתנצל על אמירתו, הוא מאלו שסבורים שש"ס צריכה להיות חזקה וגדולה". גפני/טלי מאייר

בראיונות שהעניק לאחרונה הסביר גפני כי לש"ס אין בלעדיות על אזורי הפריפריה וכי מפלגתו תפעל גם שם לגיוס קולות. דרעי ראה את הדברים "בחומרה רבה" ורמז בתגובה שאם פעילי יהדות התורה ימשיכו לנסות למשוך קולות ממפלגתו, הוא יפעל במתכונת דומה ויפנה לקבלת תמיכה מ"קבוצות של יהדות התורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אריה דרעי בהלווייתו של אורי אורבך. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"הם לא רוצים אותנו חזקים, הם חוששים מאיתנו חזקים". אריה דרעי/ראובן קסטרו

כוונתו העיקרית של דרעי הייתה ל"פלג הירושלמי", קבוצה חרדית-ליטאית, שבראשה עומד הרב שמואל אוירבך. לפי ההערכות, כוחה של הקבוצה מסתכם ב-30-40 אלף קולות. דרעי רואה באנשיו של אוירבך כתובת להגדלת הכוח החרדי של מפלגתו לאור העובדה שלראשונה קבוצה זו אינה מתכוונת להצביע במערכת הבחירות הנוכחית ליהדות התורה בשל המתינות שהפגינה, כך לטענתם, במאבק נגד חוק הגיוס.

המצב שבו יהדות התורה חודרת לאזורים של ש"ס וזו מאיימת לפעול בהתאם נוצר בעקבות האיומים שעלולים להחליש את כוחם של שתי המפלגות החרדיות. מצדה של ש"ס – אלי ישי שהקים מפלגה חדשה, ומצדה של יהדות התורה – אנשיו של אוירבך שלראשונה לא יצביעו. אלא שבמאבק על קולותיהם של אנשי הרב אוירבך משתתף שחקן נוסף: אלי ישי. והתשובה למי יתנו את תמיכתם תינתן רק יומיים קודם הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully