וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנאום בקונגרס מקרב את איראן לפצצה גרעינית"

שורה של מפקדים החברים בתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" ערכו מסיבת עיתונאים וקראו לראש הממשלה לבטל את נאומו המתוכנן בקונגרס ולשקם את היחסים עם ארה"ב

יח"צ - חד פעמי

תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", אשר מורכבת מיותר מ-180 מפקדים בכירים לשעבר בכל זרועות הביטחון של ישראל (צה"ל, מוסד, שב"כ ומשטרה) ערכה אתמול (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה קראו המפקדים לנתניהו לבטל את נאומו הקרוב בקונגרס והזהירו כי מדיניותו הביטחונית-מדינית, הרס הברית עם ארה"ב והרס ההרתעה הישראלית - מקרבים את איראן לפצצה גרעינית.

במסיבת העיתונאים השתתפו אלוף במיל' ומייסד "מפקדים למען ביטחון ישראל" אמנון רשף, אלוף במיל וסגן ראש המוסד לשעבר עמירם לוין, אלוף במיל' ומפקד פיקוד מרכז לשעבר אבי מזרחי, אלוף במיל ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר עמוס ירון, תא"ל במיל' ומבכירי טייסי חייל האוויר רן פקר ואלוף במיל' גיורא רום.

אלוף מיל' אמנון רשף אמר במסיבת העיתונאים כי "כינסנו את מסיבת העיתונאים הזו כדי לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את נאומו הקרוב בקונגרס ולעצור לפני שיהיה מאוחר מדי. אי אפשר כבר להסתיר את הקרע עם האמריקאים ואי אפשר להשלים עם קרע שכזה. אנו מאמינים כי הדבר מהווה סכנה ברורה ומידית לביטחונה של מדינת ישראל. לכן, שוב אנו קוראים לנתניהו לבטל את נאומו ולעצור לפני שיהיה מאוחר מדי. כשראש ממשלת ישראל מייצר מצג שווא שכאילו נאום הוא מה שיעצור את איראן מלהגיע לגרעין – הוא פוגע בהרתעה הישראלית משום שאין מומחה ביטחון אחד שלא יודע שגם לאחר אותו נאום איראן לא תתרחק מהאופציה הגרעינית אותה היא מנסה לבנות. העם בארה"ב רואה את הקרע בין המנהיגים והמדינות – העם בישראל רואה אותו – ולא פחות מכך גם באיראן רואים אותו. כל מדינות העולם היו ערות למערכת היחסים המיוחדת שהיתה בין ישראל לארה"ב זה נתן לנו עוצמה בלתי רגילה בקהילה הבינ"ל וחשוב שמצב זה לא ישתנה בעקבות הנאום.

אלוף מיל' עמירם לוין אמר כי "קשה לי לצאת נגד ביבי, הייתי מפקד שלו, גייסתי אותו, לימדתי אותו לנווט ואני אומר לו, 'ביבי אתה טועה בניווט. המטרה היא בטהרן ולא בוושינגטון'. מנהיגים מדברים בחדרי חדרים ולא בפומבי. הביקור והנאום הוא בדיוק ההיפך. במקום לעבוד יד ביד עם נשיא ארה"ב נוסעים ותוקעים לו אצבע בין העיניים. זה פוגע לא רק בנשיא אלא קודם כל גם באזרחי ארה"ב שהם אמנם אוהדי ישראל אבל קודם כל אזרחים אמריקאים".

לדבריו, "האיראנים רוצים את נאום נתניהו בקונגרס ושמחים עליו כי הם מבינים מה המשמעות האסטרטגית שלו עבורם: ישראל חלשה מדינית וישראל ללא תמיכה בלתי מסויגת מבעלת בריתה האסטרטגית. יש ליישר את ההדורים עם האמריקאים ועם נשיא ארה"ב ברק אובמה. לא מול מצלמות, לא מול חברי קונגרס, ללא עיתונאים. רק נתניהו ואובמה. אם יתברר שאיראן מרמה את העולם אז נזדקק לאמריקאים, הנאום מקרב את איראן לפצצה ומחליש את ישראל. כשמדובר על נושאים רגישים – קמפיין יחצ"ני במקום פעולה שקטה היא הפקרות ואסור להשלים עם כך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בצאתו לוושינגטון. עמוס בן גרשם, לשכת העיתונות הממשלתית
בנימין נתניהו לפני ההמראה לוושינגטון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם

אלוף מיל' אבי מזרחי אמר כי "אני מאחל לרה"מ שהנאום יביא את התוצאה המקווה אבל אני חושב שהמהלך הוא לא טוב ויביא להחרפה חמורה עוד יותר ביחסים עם ארה"ב ולפי הבנתי – אם בעבר נהנינו עם יחסים אסטרטגים גם כשהמנהיגים לא הסתדרו – כיום אני חושש שהקונפליקט הנוכחי יביא לכך שרוח המפקד של נשיא ארה"ב תרד למטה לדרך הצבאי והמודיעיני. הגרעין האיראני מסוכן לכל העולם ולא רק לישראל זו בעיה עולמית וכך צריך לפתור אותה, עם אירופה וארה"ב. מה שקורה עכשיו זה שרוב הממשל האמריקאי נגד הנאום, מחריף את הנאום וכל מה שיצא מזה בסופו של יום לאחר מחיאות הכפיים זה שאיראן שיושבת עכשיו בצד ומוחאת כפיים ורואה את הטריז שנכנס בינינו לבין האמריקאים תתקדם או בחשאי או שלא לפצצה הגרעינית. שירתנו שנים בסדיר ובמילואים במערכות הביטחון ורוצים את טובת ישראל ואנו קוראים לרה"מ אנא עצור את הנאום, כנס לשיחות עם הנשיא ושקם את היחסים בינינו לבין ארה"ב".

אלוף מיל' גיורא רום אמר כי "מתוקף ניסיוננו – כשאתה חי בוושינגטון אתה עובד מול כל זרועות הממשל – גם מול הבית הלבן. להגיע למצב שבו יש התמודדות אחד על אחד מול נשיא ארה"ב אמור להיות מוצא אחרון כשכלו כל הקיצים. גם יהדות ארה"ב, שכאשר מגיעים אליה, הם קודם כל אמריקאים. אתה לא לוקח את היהדות מול הנשיא. להגיע למלחמה גלויה מול הנשיא זו טעות. נכון שהזרוע האסטרטגית של ישראל מכילה אלמנטים ישראלים רבים אבל היא מכילה המון משאבים אמריקאים. גם ברמת היכולת של ישראל להישאר במצב לוחמה לאורך זמן וגם באיכות הטכנולוגיה המועברת לה. רק לפני חצי שנה בצוק איתן זה היה לא פשוט להחזיק את התעופה הישראלית וגם אז וושינגטון היתה זו שהיתה מעוניינת להחזיר את הטיסות. וושיגטון היתה זו שבזמן שיא התגייסה להעביר בבהילות רכיבים אמריקאים לכיפת ברזל. היכולת ארוכת הטווח שלנו היא קריטית בשנים הקרובות ואני בטוח שיש דרכים טובות יותר מלטפל בגרעין האיראני מאשר הנאום בקונגרס. במאבק הזה צריך להיות גם צודקים וגם חכמים".

תא"ל מיל' ומבכירי טייסי חיל האוויר רן פקר אמר כי "ארה"ב היא נכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה ונכון לשמור עליו כבבת עין. התהליך שקורה עכשיו מסוכן ואנחנו צריכים לחשוב עליו פעמיים ולהיזהר מלהמשיך בו. חיל האוויר שהנו הזרוע ארוכת הטווח של ישראל תלוי בקשרים עם ארה"ב. הציוד והטכנולוגיה אמריקאית. התמיכה האמריקאית היא רבת ערך וללא תמיכה זו אנו יכולים למצוא עצמנו בבעיה חמורה. בארה"ב הנשיא הוא המחליט ולעשות מה שעושה עכשיו רה"מ למרות שאין הבנה עם הנשיא זו טעות. אין לנו פריבילגיה להתקוטט עם נשיא ארה"ב. האמריקאים מעריכים את ישראל ובצדק אבל הכל זו שאלה של מנהיגות. אנחנו מדינה חשובה אבל צריך לראות את הבעיות והגודל שלנו בפרופורציה. אני מקווה שרה"מ יתעשת ויחזור להבנה אמיתית וכינה עם ארה"ב".

אלוף מיל' עמוס ירון אמר כי "לאורך כל הקריירה שלי היה ברור לי שהבסיס למערכת היחסים שלנו עם ארה"ב בנוי על מערכת ערכים שלא נכון להפריד אותם בין רפובליקנים לבין דמוקרטים וזה מה שקרה לנו. לאיראנים יש כנראה את היכולת להגיע ליכולת גרעינית, כלומר שאם העולם לא יעשה דבר אז הם יגיעו לשם. האופציות הן או הסכם שאפשר יהיה לחיות איתו או לעשות פעולה צבאית. את שתי הפעולות האלו יכולה להוביל רק ארה"ב. מי שתוקע לנשיא ארה"ב שתי אצבעות בין העיניים – לא יוכל להגיע איתן להבנות על הגרעין. כשמכניסים פוליטיקה לקודש הקודשים של הברית עם ארה"ב זה מסכן את ביטחון ישראל. אני זוכר אילו ויכוחים היו לנו לגבי העברת נשק אמריקאי לסעודיה – טיפלנו בכך לא עם הקונגרס אלא בעזרת הנשיא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

לעמוד של תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל"

(תוכן שיווקי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully