וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי: "בכיר במערכת הביטחון ניסה להניא את נתניהו מהנסיעה"

2.3.2015 / 20:55

ראש השב"כ לשעבר מתח ביקורת על נסיעתו של ראש הממשלה לנאום בקונגרס ועל אופן קבלת ההחלטות שלו: "אני תוהה אם בכלל התייעץ עם ראשי מערכת הביטחון". לדבריו, הנסיעה לארצות הברית היא "ניסיון לקושש עוד כמה קולות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

יעקב פרי, לשעבר ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ), מתח הערב (שני) ביקורת על נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בקונגרס, ואמר כי "לפחות אחד מראשי מערכת הביטחון ניסה להניא אותו מהנסיעה, אך ללא הצלחה". לדבריו, "הנסיעה של נתניהו לארצות הברית היא ניסיון לקושש עוד כמה קולות, עוד כמה מנדטים".

פרי, שבממשלה הקודמת כיהן כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אמר את הדברים במסגרת פאנל פוליטי באוניברסיטה העברית בירושלים. בין היתר התייחס לתפקידם של בכירי המערכת בתהליך קבלת ההחלטות בנושא הגרעין האיראני. "אני מצר על כך שבעבר ראשי מערכת הביטחון הצליחו למנוע מהלכים שלא עושים טוב לישראל, ובמקרה הזה לא הצליחו. אני תוהה אם הוא בכלל התייעץ איתם ואם הם בכלל אמרו לו את דעתם. אני מקווה שהיה להם את האומץ לומר את דעתם", אמר.

לקריאה נוספת:
סערת הנאום: האנשים שיצטרכו לכבות את השריפות שידליק נתניהו
נתניהו נחת בוושינגטון: בקונגרס לא מכירים את פרטי ההסכם
בנט לצד נתניהו: "לבני והרצוג יורים חיצים על הגב שלנו"

נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת אייפאק בוושינגטון. מרץ 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"היחסים בין ישראל וארצות הברית חזקים מתמיד". נתניהו בוועידת איפא"ק, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
"אני מצר על כך שבעבר ראשי מערכת הביטחון הצליחו למנוע מהלכים שלא עושים טוב לישראל, ובמקרה הזה לא הצליחו. אני מקווה שהיה להם את האומץ לומר את דעתם"

נתניהו ינאם מחר בפני שני בתי הקונגרס האמריקני, במה שמגדירים בסביבתו כהזדמנות האחרונה לבלום את הסכם הגרעין המתגבש עם איראן. עם המראתו לוושינגטון אמר ראש הממשלה כי הוא "מרגיש שזו שליחות גורלית, אפילו היסטורית". משימתו של נתניהו בביקורו היא למנוע את הסכם הגרעין עם איראן ולגייס כ-15 סנאטורים נוספים לחקיקת סנקציות חדשות נגדה, רובם מטעם המפלגה הדמוקרטית. בתום נאומו ביום שלישי הוא צפוי להיפגש עם כמה סנאטורים בכירים, ובהם מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד.

מוקדם יותר הערב נאם נתניהו בפני הוועידה השנתית של השדולה היהודית-אמריקנית איפא"ק, ואמר כי היחסים בין ארצות הברית לישראל "חזקים מתמיד". בנאומו אמר ראש הממשלה כי "ישראל וארצות הברית הסכימו שאסור לאיראן להשיג נשק גרעיני, אבל לא הסכמנו על מה הדרך הטובה ביותר לגרום לכך לקרות. ההבדלים בינינו הם שארצות הברית היא מדינה גדולה, אחת מהגדולות בעולם, וישראל מדינה קטנה, אחת מהקטנות בעולם. ארצות הברית נמצאת באחד מהאזורים הבטוחים וישראל נמצאת באזור מסוכן. ישראל הרבה יותר פגיעה ומנהיגיה חוששים מהישרדותה של המדינה. אני חושב שזה ממחיש את ההבדלים בין שתי המדינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השר לשעבר יעקב פרי. נמרוד סונדרס
יעקב פרי/נמרוד סונדרס

"איראן מממנת ומאמנת טרוריסטים בכל רחבי העולם", טען נתניהו, שהציג מפה של העולם ובה צוינו המדינות שבהן לטהראן יש השפעה. "דמיינו מה יקרה אם היא תשיג נשק גרעיני". נתניהו הוסיף כי הוא מתכנן להשתמש בנאומו בקונגרס מחר כדי להביע את קולו נגד ההסכם המתגבש והדגיש כי מטרתו "היא לא הבעת חוסר כבוד כלפי הנשיא ברק אובמה, שאותו אני מכבד".

בסיום נאומו, הכריז נתניהו כי "ישראל וארצות הברית ימשיכו לעמוד יחד כי הן יותר מחברות, אנחנו כמו משפחה. חילוקי דעות במשפחה תמיד לא נוחים, אבל תמיד זוכרים שאנו משפחה. אנו חולקים את אותו גורל והחברות בינינו חזקה. באמצעות המאמצים שלכם החברות הזו תמשיך לצמוח".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully