וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וואלה הבנתי" - כמה אנשים באמת נכנסים בכיכר רבין?

40 אלף, 80 אלף, אולי 250 אלף? במהלך השנים נפוצו מספרים שונים לגבי כמות האנשים שיכולים להיכנס בערב נתון בכיכר שהפכה להייד פארק הישראלי. צפו בחישוב המדויק באולפן וואלה והערב, כשיתחדש הוויכוח, תוכלו להגיד "וואלה הבנתי" ולשפוט מה נכון ומי סתם מנפח את המספרים

צילום מסך

שעות לפני הפגנת הימין הערב בכיכר רבין תל אביב, דבר אחד כבר ברור שמצפה לנו - הוויכוח על המספרים: למי להאמין? למארגנים שתמיד מנפחים את המספרים, או אולי למחנה היריב שידאג לכבות את ההתלהבות?

מערכת "וואלה הבנתי" עושה תרגיל בחשבון ובסופו תשובה ברורה: כמה אנשים נכנסים לזירה הישראלית שבה מתקיימים כבר שנים השיח הדמוקרטי ומפגני כוח המוניים.

מ-1982, אז התקיימה ההפגנה שזכתה לשם "הפגנת 400 אלף" של שלום עכשיו, דרך רצח רבין ב-95', חגיגות הזכייה בגביע אירופה של מכבי תל אביב ב-2001 ועצרת המונים היציאה מעזה ב-2004, לכל התכנסות ענק שכזאת התלוו הערכות שונות ומשונות לגבי כמות המשתתפים.

אז מה הן שיטות המדידה השונות? מהו שטח הכיכר והרחובות הסמוכים? ואיך מסבירים את הפערים בין הגרסאות? אחרי שתראו את הכתבה תוכלו להגיד בוודאות: כמה אנשים נכנסים בכיכר רבין? וואלה, הבנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully