וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע הדרדסים: ברשימה המשותפת מריחים היסטוריה

14.3.2015 / 18:00

האתגר הגדול של ראשי קמפיין של המפלגה שמנבאים כי תהפוך לשלישית בגודלה, הוא לשכנע ששילובן של 4 המפלגות הערביות הוא הדבר הנכון: "לא צריכים להיות דומים אחד לשני, אלא מאוחדים". אפילו הדרדסים גויסו לצורך המשימה

יח"צ - חד פעמי

ביום רביעי השבוע, בעת שהיה בדרכו למפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, נתקעה מכונית היונדאי של איימן עודה, ראש הרשימה המשותפת. אבל פוליטיקאי חדור מטרה כמו עודה לא ייתן לכך להפריע לו. הוא עצר בצד הדרך, התקלה תוקנה במהרה והוא המשיך בנסיעה. כמו אותה מכה קלה בכנף, גם במהלך הקמפיין שמנהל עודה יחד עם הפעילים הנמרצים שלו - הם לא נותנים לדבר לעצור אותם. מרבית סקרי דעת הקהל חוזים למפלגה לא פחות מ-12 מנדטים, אך התחושות בקרב מובילי הקמפיין הן כי המפלגה יכולה אף להגיע להישג מרשים של לפחות 15 מנדטים ולהתבסס כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת הקרובה.

"חלק ניכר מהקמפיין שלנו פונה לאלו שעדיין מתלבטים אם ללכת ולהצביע", הסביר השבוע סמי אל-עלי, חבר בצוות התקשורת של הרשימה המשותפת. "יש אחוז לא מבוטל של בעלי זכות הצבעה במגזר הערבי שעדיין מתלבט או שסתם אדיש לבחירות, ואנחנו מעריכים אותם בכ-25-20 אחוזים. אנחנו מנסים לאתר אותם כדי להוציא מהבית ביום הבחירות. לשם כך אנחנו עורכים חוגי בית ופונים אליהם באופן ישיר".

בחירות 2015 || כל הכותרות החמות:
סקר וואלה חדשות: הרצוג מוביל, אך יתקשה לגבש קואליציה
נתניהו בריאיון לוואלה: "ממשלת אחדות לא תחזיק מעמד דקה"
"מפלגת 'יחד' תדרוש לבטל את חוק הגיוס בהסכם קואליציוני"

איימן עודה תקוע בכביש 6  מרץ 2015. הרשימה המשותפת, מערכת וואלה! NEWS
לא נתן לזה להפריע לו. עודה בצד הדרך, אחרי שרכבו נתקע/מערכת וואלה! NEWS, הרשימה המשותפת

לצד המגע הישיר עם המצביעים הפוטנציאליים, גם הסרטונים שמפיצה המפלגה ברשתות החברתיות נועדו לעודד את אותה קבוצת מתלבטים ואדישים לצאת ולהצביע עבור הרשימה המשותפת. "אנחנו מנסים להטמיע את המודעות שזה רגע היסטורי שאסור לנו לפספס, שאנחנו יכולים להיות המפלגה השלישית בגודלה ושנעמוד מול הגזענות, האפליה וההדרה", אומר אל-עלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, בביכור בעכו, מרץ 2015. ראובן קסטרו
צריכים לשכנע שהרשימה נותנת ביטוי לעמדותיהם. עודה סיור בעכו/ראובן קסטרו

כך, למשל, סרטון שהעלתה השבוע הרשימה מציג דמויות מצוירות המזכירות את אלו שמופיעות בסדרת "הדרדסים" המיתולוגית, אשר מנסות לשכנע מצביע זועף ומצביע אדיש לצאת ולהצביע. "אם אתה לא מצביע, בנט וליברמן יצאו נשכרים", הדמויות מסבירות בסרטון למתלבטים. הסרטון מסתיים בפרסום תוצאות הבחירות. "הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים וליברמן מחוץ לכנסת. הישג היסטורי", אומרת הקריינית המצוירת.

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, בביכור בעכו, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"רוצים להגיע ל-15 מנדטים". עודה/ראובן קסטרו

אחד האתגרים שעמם מתמודדים אנשי המפלגה הוא היכולת לשכנע את הציבור הערבי שיצור הכלאיים שנוצר בעקבות הצורך לעבור את אחוז החסימה נותן ביטוי אמיתי לעמדותיהם. הקמפיינרים של הרשימה עובדים שעות נוספות כדי להחדיר את המסר שאיש חד"ש יכול לדור בכפיפה אחת עם איש בל"ד. "אנחנו מסבירים שנציגי הרשימה לא צריכים להיות דומים אחד לשני, אלא מאוחדים", אומר עאאד כיאל, אסטרטג פוליטי שעובד במערכת הבחירות הנוכחית עם הרשימה המשותפת.

חלק מחוגי הבית ומהכנסים שעורכים נציגי ארבע המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת – חד"ש, רע"מ, תע"ל ובל"ד – מתמקדים בצורך לשכנע את אותם אנשים המתקשים לעכל את שילובן של המפלגות תחת קורת גג אחת. "המסרים שלו חיוביים ומעבירים מסרים של אחווה ואחדות", מבהיר כיאל. "הדרך שבה אנחנו הולכים נועדה לאחד את הקהל. מנסים לגרור אותנו לעימותים, אבל אנחנו לא מעוניינים לתקוף אף אחד. אנחנו רוצים להגיע ל-15 מנדטים, ולצורך כך אנחנו מצפים לאחוזי הצבעה של יותר מ-70% בציבור הערבי ומקווים שלפחות מנדט אחד ממצביעים יהודיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully