וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחלקת המדינה מימנה עמותות שפועלות להדחת נתניהו?

רשת "פוקס ניוז", הידועה באהדתה לראש הממשלה, דיווחה כי ועידה של הסנאט בודקת אם גופים אמריקניים שקיבלו מימון מוושינגטון העבירו כספים לארגונים המנהלים קמפיין נגד נתניהו. במחלקת המדינה מכחישים

צילום: עומר מירון ומור שאולי

(נתניהו לוואלה: "יש סכנה למהפך, אחדות לא תחזיק לרגע")

ועידה של הסנאט האמריקני חוקרת אם מחלקת המדינה העבירה תקציב לעמותות אמריקניות שמימנו לכאורה גופים הפועלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דווח היום (שבת) ברשת "פוקס ניוז". על פי הדיווח ברשת הידועה באהדתה לנתניהו, מקור המעורב בחקירה מסר כי הן הדמוקרטים והן הרפובליקנים תומכים בהחלטה לפתוח בחקירה, מה שעשוי לרמז על חוסר שביעות רצונם מהתנהלותו של הנשיא ברק אובמה.

לפי מקור נוסף, החקירה מתרכזת בכספים שניתנו על ידי עמותת "קול אחד", שקיבלה מענק בגובה 350,000 דולר ממחלקת המדינה. על פי החשד, הכספים הועברו מ"קול אחד" לעמותת V15, שמטרתה להחליף את השלטון בישראל ומציגה את עצמה כתנועה ללא הזדהות פוליטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם בבית הלבן בוושינגטון, אוקטובר 2010. AP
נשיא ארה"ב אובמה וראש הממשלה נתניהו/AP

גורמים במחלקת המדינה טוענים המימון ל"קול אחד" הופסק כבר בחודש נובמבר - לפני ההחלטה על פיזור הכנסת. עם זאת, ב"פוקס ניוז" טענו כי הקמפיין להדחת ראש הממשלה קיבל מאז מימון עקיף בסך 350 אלף דולרים. בחודש ינואר האחרון הודיעו ב"קול אחד" על שיתוף פעולה עם V15.

זאת, במקביל לכך שג'רמי בירד, ששימש סגן מנהל קמפיין הבחירות של אובמה בשנת 2008, וכראש הקמפיין בשנת 2012, הגיע לישראל כדי לסייע ל-V15. לבירד הצטרף גורם נוסף שעבד במטה הבחירות של אובמה כדי לייעץ ל-V15. במחלקת המדינה מדגישים כי המענקים שהועברו ל"קול אחד" נועדו לסייע לפעילי זכויות אדם פלסטינים ולמשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully