וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום נתניהו יפתח את עצרת הימין הערב בכיכר רבין

15.3.2015 / 14:00

צוות אבטחת אישים עמל על מנת להתאים את הבמה לקראת השתתפותו של ראש הממשלה. מארגני העצרת מצפים ליותר מ-30 אלף איש. מרצ עתרה נגד השימוש לכאורה בכספי הציבור. צפו במפת הרחובות החסומים

דב גילהר מראיין את רוה"מ בנימין נתניהו, מרץ 2015. ראובן קסטרו
צפוי להשתתף. ראש הממשלה נתניהו/ראובן קסטרו

ההכנות לקראת עצרת הימין שתתקיים היום (ראשון) בכיכר רבין בתל אביב עדיין בעיצומן, בעיקר מאז שנודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בה. מאז צאת השבת, צוות של אבטחת אישים החל בעבודות להתאמת במת הנואמים לצורכי האבטחה. במקביל, מרצ הודיעה כי תעתור נגד קיום ההפגנה בשל השימוש, לטענתה, בכספי ציבור לצורך הפקתה.

עד כה אישרו את השתתפותם השר כץ, השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ וח"כ זאב אלקין מהליכוד. כמו כן, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר מפלגת יחד אלי ישי, ח"כ מירי רגב וח"כ בני בגין יהיו בין הנואמים בעצרת. במהלך העצרת, צפוי להיות מוקרן "נאום הצ'חצ'חים" הידוע של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.

לטובת הצלחת העצרת, שתתקיים תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל", התגייסו ארגוני ימין, רשויות ביהודה ושומרון ומפלגות הליכוד והבית היהודי. עד כניסת השבת, על פי המארגנים, התמלאו כבר יותר מ-700 אוטובוסים והם מקווים שמספר המשתתפים בהפגנה יהיה גדול יותר מזאת של השמאל שהתקיימה בשבוע שעבר.

לדברי דניאלה וייס, אחת ממארגנות האירוע, "ישנה היענות מאוד גדולה ואנחנו נערכים לעוד מאות אוטובוסים". וייס הוסיפה כי "אנחנו מצפים להרבה יותר מ-30 אלף משתתפים. המטרה היא שהכיכר והרחובות שמסביבו יהיו מלאים באנשים".

הכנות בכיכר רבין בתל אביב לקראת עצרת הימין 14 מרץ 2015. דרור עינב
מקווים ליותר משתתפים מבעצרת השמאל. ההכנות לקראת העצרת/דרור עינב

בהודעה שהוציאו המארגנים נכתב כי "במוצאי שבת החולפת התקיימה בכיכר רבין עצרת של ארגוני שמאל, בקריאה להחליף את השלטון בישראל ולהקים מדינה ערבית בלב ארץ ישראל. כך למעשה תהיה זו התמודדות בין שתי השקפות עולם – זו המבטאת נאמנות מוחלטת לארץ ישראל וזו הדוגלת בחלוקת הארץ".

עוד הוסיפו כי "לצערנו הרב, הולכת ונחשפת תמונה עגומה המציגה את היקף תמיכתן של מדינות אירופה בארגוני שמאל, הקוראים להחליף את השלטון ולגרש 100 אלף מתיישבים מלב ארץ ישראל. עשרות מיליוני אירו מוזרמים לעמותות שעובדות ללא הפוגה למען מטרה אחת, להביא קץ להתיישבות ביהודה ושומרון. עתה, כאשר ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הגיעה להיקף ועוצמה המשפיעים על סדר היום הלאומי בכל רגע נתון, מגייסים ארגוני השמאל כל משאב אפשרי על מנת לבלום תהליך ציוני, טבעי זה". עוד נכתב כי "יחד נגיע בהמוננו לכיכר רבין ונעלה את דגלה של ארץ ישראל לראש התורן, במסגרת עצרת אחדות מרשימה של כל ארגוני הימין שתוסיף עוצמה להתיישבות ותחזק את הממשלה מול לחצי העולם".

במעצר צפויים להופיע האמנים אודי דוידי ועמיר בניון. בניון קרא לציבור להגיע בהמוניו בהדגישו כי "כולם יודעים שכאן הוא ביתם ויעשו הכל כדי לשמור עליו מכל משמר. בעזרת השם אני מאחל לכולנו שנלמד מילדינו איך לחיות יחד. זאת סיבת הסיבות להגעתי לעצרת. מקווה לראות ציבור ענק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מרצ עתרה נגד קיום העצרת

במקביל, מרצ הודיעה אמש על כוונתה לעתור נגד קיום העצרת. מזכ"ל מרצ, דרור מורג, ומוסי רז, מועמד המפלגה לכנסת, הגישו את העתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית סלים ג'ובראן בבקשה למנוע את קיום ההפגנה בשל השימוש, לטענתם, בכספי הציבור לצורך הפקתה. העתירה, שהוגשה באמצעות עורכת דין דפנה הולץ-לכנר, מבקשת למנוע את קיום העצרת, שכן, לטענת העותרים, מפלגות הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו עוברות על סעיף 2א לחוק הבחירות, האוסר על ביצוע תעמולת בחירות תוך שימוש בנכסי הציבור של גופים מבוקרים, ובמקרה הנוכחי, במימון רשויות מקומיות שונות. במקביל, מבקשים העותרים לאסור על המועצות האזוריות גוש עציון, הר חברון ובקעת הירדן ועל אריאל, החתומות על פרסומים של "המטה המאוחד למען ארץ ישראל", לעשות שימוש בכספי הציבור לצורך הפקת העצרת.

"מטרת העתירה אינה למנוע את העצרת, אלא, לדאוג שזו לא תופק מכספים ציבוריים ולא ייעשו בה מעשים החורגים מחוקי הבחירות", מסר מורג. "קיים הבדל בין השתתפות פעילה בקהל לבין ארגון ההפגנה, שימוש במשאבים זרים והעברת מסרים מפלגתיים מעל גבי במה זו". מוסי רז מסר כי "לא ייתכן שרשות מקומית תעשה שימוש במשאבי המדינה ובכספי הארנונה של תושביה על מנת לקדם מפלגות פוליטיות יומיים לפני בחירות. חשוב להדגיש, אנו בעד השתתפות אזרחית פעילה בהפגנות ומחאות ואירועים פוליטיים".

עשרות אלפים בעצרת להחלפת בנימין נתניהו בכיכר רבין בתל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"עצרת הסתה". עצרת השמאל, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

גם יריב אופנהיימר, מזכ"ל "שלום עכשיו", הביע התנגדות לקיום העצרת מסיבות דומות. אופנהיימר פנה אמש ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה לבדוק את מימונה. לדבריו, "שימוש במשאבי ציבור לתעמולת בחירות אסור על פי חוק ועל היועמ"ש למנוע זאת. לא ייתכן שבמקום לגייס תרומות, אנשי הימין מושיטים יד לקופה הציבורית ומממנים מתקציב המדינה פעילות פוליטית ערב הבחירות".

מהמטה המאוחד למען ארץ ישראל נמסר בתגובה: "גופי השמאל הקיצוני שרוממות חופש הביטוי בגרונם, מנסים בדרכי מרמה לעצור את קיומה של עצרת ההמונים מחר. בניגוד לכישלון עצרת השמאל בשבוע שעבר, מחר ב-19:00 יתכנסו קרוב למאה אלף איש בכיכר ויקראו לכל המתלבטים-חיזרו הבייתה לגוש הימין למען עתיד ארץ ישראל".

השר ישראל כץ, ראש מטה העצרת בליכוד, אמר על עתירת מרצ כי "מוזר שדווקא נציגי תנועה שאמורה להיות אמונה על חופש הביטוי מנסים למנוע מעשרות אלפי תומכי ימין להתבטא באופן דמוקרטי, בייחוד שרק לפני שבוע הם ערכו עצרת הסתה כנגד אותו ציבור עצמו".

הרחובות שיחסמו לתנועת כלי רכב

המשטרה לא תתיר הכנסת כלי נשק למתחם העצרת. בנוסף, הרחובות הבאים ייסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00: אבן גבירול ייחסם לתנועה לשני הכיוונים בין שאול המלך לפנקס, רחוב פרישמן ייחסם לתנועה מכיכר מסריק עד אבן גבירול, שד' דוד המלך ייחסמו לתנועה מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב גורדון ייחסם לתנועה משלמה המלך ועד מלכי ישראל, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) ייחסם לתנועה משד' חן עד בן גוריון, שד' בן גוריון ורחוב הדסה ייחסמו לתנועה משלמה המלך ועד אבן גבירול ורחוב בלוך ייחסם לתנועה מארלוזורוב עד אבן גבירול.

כמו כן, החל משעה 13:00 לא מותרת חניית כלי רכב ברחובות הבאים: רחוב אבן גבירול מצייטלין עד בלוך משני הכיוונים, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) בין שד' חן לבן גוריון לשני הכיוונים ורחוב מלכי ישראל (צד צפוני) בין אבן גבירול לפרישמן לכיוון מערב.

ציבור הנהגים המגיעים לאירוע בכלי רכב מתבקשים להשתמש בחניונים הבאים: חניון בזל - בזל/אשתורי פרחי, חניון מגדל המאה - אבן גבירול 124, חניון בן סרוק - בן סרוק/ארלוזורוב, חניון מרכז ויצמן - ויצמן 18, חניון גולדה - ברקוביץ' 7, חניון מגדל המוזיאון - ברקוביץ' 4, חניון כנרית - קפלן/דה וינצ'י, חניון רכבת מרכז - ארלוזורוב/נמיר.

(עדכון ראשון: 22:20)

השתתפו בהכנת הידיעה: עמרי נחמיאס ודנה ויילר-פולק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully