וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאים עייפים: שורה של פליטות פה בישורת האחרונה

15.3.2015 / 23:01

הרצוג הצהיר שישמור על "נתניהו מאוחדת", איילת שקד קראה "להצביע לליכוד" וראש הממשלה הגדיר את לפיד כ"שותף טבעי". ימים ספורים לפני יום הבוחר, הקמפיינים האינטנסיביים נותנים את אותותיהם על הפוליטיקאים, שנתפסים בקלקלתם. "כולם בקריסה"

הקלטה: באדיבות קול ברמה ורדיו דרום, צילום: ראובן קסטרו, עריכה: גדי וינסטוק

ימים ספורים לקראת היום הקובע, ונראה שהאינטנסיביות, הלחץ והמחסור המצטבר בשעות שינה נותן את אותותיו על הפוליטיקאים. בימים האחרונים נרשמו שורה של של פליטות פה מביכות מעט של כמה מבכירי המערכת הפוליטית, שמלמדות משהו על תשישותם הרבה.

ראשון היה ראש הממשלה נתניהו, שהפתיע בריאיון לרדיו דרום ביום שישי כשהגדיר את יאיר לפיד כאחד מהשותפים הטבעיים של הליכוד. החרה החזיק אחריו יריבו בקרב על ראשות הממשלה, יצחק הרצוג, שבמהלך עימות קצרצר עמו בתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בערוץ 2 אמש, אמר שבכוונתו לשמור על "נתניהו מאוחדת", במקום "ירושלים מאוחדת". הבוקר הצטרפה לחגיגה המבולבלת גם ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), שבריאיון שהעניקה הבוקר (ראשון) לתחנת הרדיו החרדית קול ברמה קראה ל"כל מי שימני וכל מי שמאמין בעם ישראל, בתורת ישראל, בארץ ישראל להצביע לליכוד".

בחירות 2015 || כותרות אחרונות בוואלה:
נתניהו, בנט וישי בעצרת הימין: "יש סכנה שתקום ממשלת שמאל"
שקד: "יש סחף מסוכן מהבית היהודי לליכוד"; נפסלה השתתפות אמנים
בוחר שלא לבחור: הפרופיל למשתמט מהצבעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העימות בין יצחק הרצוג לבנימין נתניהו שבו אמר הרצוג שבכוונתו "לשמור על נתניהו מאוחדת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה אסטרטגים פוליטיים בולטים ניסו להסביר בשיחה עם וואלה חדשות מה עובר על אנשי הציבור לקראת סיומה של מערכת בחירות מתישה. "אני בהחלט מבין את הסיטואציה ומבין לליבם של הפוליטיקאים", אומר רוני רימון, יועץ אסטרטגי ושותף במשרד יחסי הציבור "רימון שינקמן כהן". רימון, שניהל ב-2009 את קמפיין הבחירות של נתניהו לראשות הממשלה, מספר כי "הסיטואציה נותנת את אותותיה בייחוד בשבוע האחרון, לאחר לחץ קבוע שנמשך מרגע שהוכרזו הבחירות".

רימון מסביר כי הפוליטיקאים ומעגל היועצים הקרוב אליהם עובדים מסביב לשעון. "מרגע שנודע על הבחירות אתה נותן גז ובסוף נותן עוד קצת. אתה ישן מעט מאוד ואתה אוכל כמו חזיר ומעלה קילוגרמים כי אתה צריך לפצות את עצמך במשהו על חוסר השינה, העצבים והמתח", מספר רימון. "אין בלמים, אתה מקדיש את עצמך לקמפיין באופן טוטאלי, זה לא הדבר הכי בריא וקמפיינים לא עושים טוב למתמודדים".

רימון מעיד שהוא בהחלט לא היה רוצה לשוב בקרוב לנהל קמפיין בחירות. "אני לא מתגעגע לקמפיינים ולא רק בגלל שאני רוצה לשמור על הדיאטה שלי", הודה. "אלא משום שברוב המפלגות מופעלים על ראשי המפלגות והקמפיינרים שלהם אינטרסים סותרים". לדבריו, גם ההישג שאליו הגיע בעבר מונע ממנו להתגעגע. "ניהלתי קמפיין שבסופו של דבר המועמד נבחר לראשות ממשלה. מהבחינה הזו מימשתי את השאיפות המקצועיות שלי", אמר רימון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יועץ התקשורת זאב ינאי, שהיה מעורב בקמפיינים בפריימריז בבית היהודי, בליכוד ובעבודה, תיאר מצב עניינים דומה לזה שסיפר עליו רימון. "מהשנייה שבה מכריזים על פירוק הממשלה הפוליטיקאים והמעגל הקרוב אליהם לא ישנים", אמר ינאי. "גם יום הבוחר לא מסמן עבורם את קו הסיום, היות והמשא ומתן הקואליציוני זו מלחמה לא פחות קשה מהתקופה שלפני הבחירות".

לדברי ינאי, סדר היום מתחיל בשעה 6:00 בבוקר ומסתיים בין 1:00 ל-2:00 בלילה. "ראשי המפלגות עסוקים מסביב לשעון בסיורים, בפגישות, בניתוח של המצב מרגע לרגע ובניסיון לשפר אותו", מסביר ינאי. "בימי שבת אין מנוחה, המועמדים רצים משבת תרבות לחוג בית או למפגש עם אוהדים. אין רגע דל והעבודה לעולם לא נגמרת משום שתמיד אפשר להגיע לעוד בוחר פוטנציאלי. במצבים האלה גם הפוליטיקאים הבכירים קרובים לקריסה".

ינאי מספר שלקראת יום הבחירות הקצב המהיר בחיי הפוליטיקאים מתגבר כאשר כל המפלגה משקיעה בין 30% ל-35% ממשאביה לטובת יום הבחירות. "יש גדודים של טלפנים שמרימים טלפון לכל אדם שמזוהה כתומך לבדוק אם הוא יצא החוצה והלך להצביע", אמר, והוסיף: "בכל הקלפיות יש פעילים שמזכירים למצביעים עד הרגע האחרון למי להצביע. יש אחוז ניכר של אנשים שמחליטים מה להצביע רק מאחורי הפרגוד".

יולי תמיר: אחרי שניצחנו פרשתי למיטה ליום וחצי

יולי תמיר, שרת החינוך לשעבר מטעם מפלגת העבודה, סיפרה גם היא על חוסר הגעגוע שלה לפעילות המאומצת במסגרת קמפיין בחירות. "אני זוכרת שלאחר שניצחנו בקמפיין של עמיר פרץ פרשתי למיטה, ישנתי יום וחצי בשקט ולא היה טעם לנסות להוציא אותי משם", היא נזכרת. "זה פרק זמן לא מאוד ארוך אך מאוד אינטנסיבי. זה מרוץ אין סופי של מפגשים, החלטות, הופעות וחוגי בית".

"קמפיין זה דבר מתיש, לכן אני ממש לא מתגעגעת", סיכמה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully