וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,883,365 הולכים להצביע: הקלפיות נפתחו ברחבי הארץ

17.3.2015 / 8:50

אחרי שלושה חודשים של ספינים, דרמות והבטחות, מערכת הבחירות לכנסת ה-20 מגיעה לרגע האמת. מיליוני ישראלים יוכלו לממש את זכות הבחירה ולצאת אל הקלפי כדי לבחור. תוצאות המדגמים יפורסמו ב-22:00. משדר מיוחד בוואלה החל מ-20:30

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

5,883,365 אזרחי ישראל יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית החל מהבוקר (שלישי) ולהצביע בבחירות לכנסת ה-20. 10,000 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ נפתחו בשעה 7:00 בערים הגדולות וייסגרו בשעה 22:00, אז גם תתחיל ספירת הקולות האמת ויתפרסמו מדגמי הטלוויזיה. ביישובים קטנים (מתחת ל-350 תושבים) הקלפיות יפעלו בין 8:00 בבוקר ל-20:00 בערב.

בשעה 20:30 יחל בוואלה משדר בחירות מיוחד עם אורחים, פרשנים פוליטיים, ודיווחים חיים מכל מטות המפלגות. ב-22:00 בדיוק נפרסם את תוצאות המדגמים, ואת כל האפשרויות בדרך לממשלה החדשה עם משחקי קואליציה בשיטה ייחודית שטרם נראתה.

עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 בדיוק, כל ועדת קלפי תספור את פתקי ההצבעה בקלפי שלה. לאחר הספירה מזכיר ועדת הקלפי יגיע עם הקלפי והנתונים לוועדה האזורית, שבה התוצאות ייבדקו ויוזנו למחשב.

מתלבטים במי לבחור? כל הסיכומים והמידע בוואלה בחירות:
המדריך למצביע הנבוך: כך תחליטו מי ראוי לפתק שלכם
מרכז הסקרים של וואלה
מפת המפלגות והמועמדים השלמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו והרצוג מצביעים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחבורה הציבורית תפעל כרגיל לאורך יום הבחירות. בוחרים המרוחקים יותר מ-20 קילומטרים מהקלפי שבה הם אמורים להצביע זכאים לנסיעה בתחבורה ציבורית אל הקלפי. את כרטיסי הנסיעה באוטובוס או ברכבת ניתן לאסוף בסניפי הדואר עם הצגת תעודת זהות.

ישראלים רבים צפויים לנצל את יום השבתון ולפקוד את הפארקים ואת מרכזי הבילוי והקניות. המשטרה העלתה את הכוננות במסגרת ההיערכות ליום הבחירות. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יפעלו בפריסה מוגברת, בדגש על מרכזי הצבעה בעלי פוטנציאל חיכוך. מהמשטרה נמסר כי גם מוקד 100 תוגבר כדי לתת מענה מהיר יותר לתלונות הציבור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. ראובן קסטרו
תל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו

יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע בבית ספר רחביה בירושלים בשעה 7:00 בבוקר, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הצביע בשעה 8:05 בקלפי בבית ספר בשכונת יפה נוף בבירה ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הצביע בבית ספר צהלה בתל אביב ב-8:45.

יו"ר כולנו משה כחלון הצביע בבית הריאלי היסודי בחיפה בשעה 7:15, ובמקביל באותה שעה שלשל את פתקו לקלפי גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט במשכן לאומנויות הבמה ברעננה. יו"ר ש"ס אריה דרעי הצביע בבית ספר בית יעקב בירושלים בשעה 8:00, ויריבו, יו"ר יחד אלי ישי, הצביע באותו מקום בשעה 8:15. בשעה 8:30 הצביע יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בבית ספר בית יעקב ברחוב עזרת תורה בירושלים ובמקביל אליו באותה שעה הצביע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בספריה בהתנחלות נוקדים. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצביע בבית ספר יסודי רמת אביב ג' בתל אביב בשעה 8:50.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה יצביע בביה"ס אחמדייה בשכונת כבאביר בחיפה בשעה 10:30, ויו"ר מרצ זהבה גלאון תצביע בבית ספר הדר בפתח תקווה בשעה 10:00.

משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. חיפה 17 במרץ, 2015. ערן גילווארג
כחלון מצביע בחיפה/ערן גילווארג

בעוד רובם המכריע של הבוחרים ישלשל את הפתק לקלפי היום, הקלפי הראשונה נפתחה כבר שלשום בבסיס האימונים החטיבתי של הנח"ל, הנמצא סמוך לערד. קלפיות נוספות החלו לפעול ביומיים האחרונים ברחבי יהודה ושומרון, בדרום הארץ ובגבול הצפון, במטרה לאפשר לכל חיילי צה"ל להשתתף בתהליך הבחירות.

הדרמות של היישורת האחרונה

האירוע הדרמטי של הרגע האחרון לפני פתיחת הקלפיות אירע אמש ברשימת המחנה הציוני. מספר 2 ברשימה, ציפי לבני, הודיעה כי היא מוותרת על הסכם הרוטציה עליו חתמה עם יו"ר הרשימה יצחק הרצוג, שלפיו היא תכהן כראש ממשלה כמחצית מהקדנציה אם המחנה הציוני ירכיב את הממשלה. לבני נימקה את החלטתה ואמרה "זה הדבר הנכון לעשות". ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הליכוד תקפו את המהלך ואמרו כי הוא נובע מתוך "פאניקה", על רקע צמצום הפער בין שתי הרשימות, לטענתם, בימים האחרונים.

שתי הרשימות ניסו בימים האחרונים לקושש קולות מרשימות יריבות: במחנה הציוני ריכזו מאמץ מול יש עתיד של יאיר לפיד, שמצדו תקף את ביטול הרוטציה ואמר שמדובר במהלך שהוא הכנה לקראת ממשלת אחדות בין הליכוד למחנה הציוני – ממש כמו בבית היהודי בראשות נפתלי בנט, ממנה ניסו בליכוד למשוך מצביעים. גם במפלגת כולנו של משה כחלון התמודדו עם ניסיונות של הליכוד למשוך ממצביעיה, ובין היתר פנו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט העליון סלים ג'ובראן, בטענה שבליכוד הפיצו הקלטה של כחלון קורא למצביעיו לתמוך בנתניהו. ג'ובראן הוציא צו שמטרתו למנוע את הפצת ההקלטה, שהוקלטה לקראת בחירות 2013.

קלפיות ראשונות בבסיסי צה"ל בצפון, מרץ 2015. דובר צה"ל
חייל משלשל את פתקו לקלפי, השבוע/דובר צה"ל

שתי מפלגות נוספות שינסו להתמודד עם זליגת קולות אל המפלגות הגדולות הן מרצ, שיצאה בימי האחרונים בקמפיין "להציל את מרצ", מתוך חשש שמצביעי שמאל שירצו להפוך את המחנה הציוני למפלגה הגדולה בכנסת ינטשו אותה, והיא תנשור אל מתחת לאחוז החסימה, וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן – שחוששת מזליגה דומה – אל הליכוד.

משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. חיפה 17 במרץ, 2015. ערן גילווארג
משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. חיפה 17 במרץ, 2015/ערן גילווארג

גם במפלגות החרדיות אירעו דרמות בשעות האחרונות שלפני פתיחת הקלפיות: לאחר ציפייה להחלטת הרב שמואל אוירבך, למי תהיה נתונה תמיכת "הפלג הירושלמי" בציבור החרדי-ליטאי שבראשותו, שלרוב תומכת ביהדות התורה, החליט הרב שלא לתמוך בשום מפלגה והרב עצמו לא ייצא להצביע מחר. לפיכך ש"ס ומפלגת יחד לא יקבלו את התמיכה הרשמית של הקבוצה המוערכת במנדט שלם, אך צפויים לזכות בחלק קולותיה. ברשימה המשותפת יקוו להניע כמה שיותר מצביעים מהמגזר הערבי אל הקלפיות, בתקווה להגיע לנתוני שיא של ייצוג ערבי בכנסת. שם מקווים כי הריצה המשותפת, שנולדה בשל העלאת אחוז החסימה אותה קידם השר ליברמן, תגרום לשיעורי הצבעה משופרים שם.

(עדכון ראשון: 7:59)

יאיר לפיד יו"ר יש עתיד מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. יותם רונן
לפיד מצביע ברמת אביב ג'/יותם רונן
קלפי בירושלים 17 מרץ 2015. טלי מאייר
בוחרים בירושלים/טלי מאייר
נפתלי בנט יו"ר הבית היהודי, מצביע בבחירות 2015, רעננה. שלומי גבאי
בנט ורעייתו גילת מחוץ לקלפי ברעננה/שלומי גבאי
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully