וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום חג לדמוקרטיה

רובי ריבלין, נשיא המדינה

17.3.2015 / 7:00

במערכת הבחירות הנוכחית עסק ראובן ריבלין רבות בחשש שאזרחים רבים יתפתו לאדישות ולייאוש ויוותרו על זכותם להצביע. בטור מיוחד לוואלה חדשות קורא לכם נשיא מדינת ישראל לקחת אחריות על עתידכם

היום, לראשונה מזה עשרות שנים, אלך לקלפי ואצביע כשאינני איש פוליטי. במובנים רבים, בפעם הראשונה מזה שנים רבות, אני חווה את מערכת הבחירות כמו כל אזרח, כמי שצריך להכריע במי לבחור.

במערכת הבחירות הנוכחית עסקתי רבות בחשש שיותר מדי אזרחים בקרבנו, המתפתים לאדישות ולייאוש, לא יצביעו. אני מבין שיש היום בעיה של אמון ציבורי במערכת הפוליטית, אבל איני יכול שלא לשאול כיצד תראה החברה בישראל אם כולנו נפסיק להצביע? אין לי ספק שנהפוך חברה עם פחות אופק ותקווה ואני חרד לחברה שכזו.

הנשיא רובי ריבלין. AP
"בפעם הראשונה מזה שנים רבות, אני חווה את מערכת הבחירות כמו כל אזרח, כמי שצריך להכריע במי לבחור"/AP

אזרחים יקרים ובמיוחד לכם שאינם מתכוונים להצביע –בסרבנות ההצבעה שלכם, במחאה הפרטית שלכם, אתם בעצם מענישים את עצמכם, את כולנו.

שיעור הצבעה נמוך הוא חממה לניוון חברתי. הוא רק מגדיל את הפער המסוכן בין נבחרי הציבור לבין הציבור ומעלה את הכוח של קבוצות קיצוניות, אלימות, מסוכנות לכולנו. הוא מגביר את הכוח של קבוצות לחץ המונעות מאינטרסים צרים והוא מחליש את הכוח שלנו, את הכוח שלכם.

"כמי שמכיר באופן אישי את מרבית נבחרי הציבור העומדים לבחירתכם, אומר לכם באחריות, שמדובר בנבחרים שכל ציבור היה מתכבד בהם"

אתגרים גדולים ושאלות יסוד עומדים בפנינו להכרעה: תקציב המדינה, סדר היום הציבורי, הביטחוני והחברתי, יחסינו אל החלשים בתוכנו, אל אויבנו ואל ידידנו, אל הורינו, זקננו וילדנו. החינוך שלנו, הבריאות שלנו. כל אלה ועוד עומדים להכרעתנו היום. נכון, קשה לשנות, המערכת מורכבת וכל שינוי קטן דורש סבלנות, אורך רוח ותעצומות נפש – ועם זאת רק מההצבעה שלכם יצמח השינוי לו אתם מייחלים.

כמי שמכיר באופן אישי את מרבית נבחרי הציבור העומדים לבחירתכם, אומר לכם באחריות, שמדובר בנבחרים שכל ציבור היה מתכבד בהם. אנשים משכמם ומעלה, מוכשרים, ישרים והגונים.

הזכות לבחור אינה מובנת מאליה והיא באה יחד עם אחריות לגורלה ועתידה של מדינת ישראל. הכרעות שיתקבלו בכנסת ה-20, יעצבו לא רק את ארבע השנים הבאות בחייכם אלא ישפיעו על עתידכם ועל עתיד יקיריכם בעשורים הבאים.

לימודים, בחירת קריירה ומקצוע, מציאת בן או בת זוג, וקניית דירה, כל אלו יהיו החלטות שלכם, אך הן יושפעו באופן עמוק, מההכרעות של נציגיכם בכנסת הבאה.

אני קורא לכם היום, אם עוד לא עשיתם זאת – צאו וממשו את הזכות, שהיא גם חובה – לקבוע כיצד ייראה עתידכם. כי רק אתם יודעים מה טוב עבורכם, ומה טוב עבור המדינה. צאו, בחרו והשפיעו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully