וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון ברמז לנתניהו: "סלחתי על כל ההשמצות וההכפשות"

אחרי שהמדגמים העניקו למפלגה 9 עד 10 מנדטים, הצהיר יו"ר כולנו כי "נטפל באנשים שזנחו אותם במשך שנים". הוא שוחח גם עם נתניהו והרצוג ואמר כי יודיע על החלטתו עם היוודע תוצאות האמת. לפיד: "כשיתפזר העשן, אנשים יתחילו להבין את גודל ההישג שלנו"

עריכה: שניר דבוש

עם פרסום תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה, שוחח הערב (שלישי) יו"ר כולנו, משה כחלון, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג והודיע לשניהם שיקבל את ההחלטה על מי להמליץ לנשיא המדינה עם תוצאות האמת. גם בטרם פרסום המדגמים, הייתה הערב אופטימיות במטה המפלגה בעקבות הדלפות ושמועות שיצאו בשעות האחרונות מהסוקרים ומנהלי המדגמים.

"יש לנו אחריות במתכונת הזו שאנו מציגים", הצהיר כחלון במטה המפלגה בתל אביב לאחר ששלושת המדגמים מעניקים לכולנו 10-9 מנדטים. "אנו מציגים מפלגה שהולכת לטפל באנשים שזנחו אותם במשך הרבה שנים. זה הזמן לאחד, זה לא זמן לפילוגים. סלחתי על כל ההכפשות וההשמצות". לדבריו, "כל הגושים קרסו ורק אנחנו התרוממנו". עוד הוסיף כחלון כי "מערכת הבחירות הזאת גרמה לשסעים שלא הכרנו. זה הזמן לאחד את כל חלקי העם. זה לא הזמן לפילוגים".

לפני שהגיע למטה המפלגה, כתב כחלון בעמוד הפייסבוק שלו: "המסע אליו יצאנו הביא אותנו לפגישה מרתקת עם הבוחר הישראלי ולהישג יוצא דופן. המסע שלנו ממשיך אל הפיוס, איחוי הקרעים והבראת החברה הישראלית. ישראל שלנו חייבת לחזור לידיהם של הישראלים, הזוגות הצעירים, המשפחות, ההורים שלנו ואלה שזקוקים לנו יותר מכל - בעלי הצרכים המיוחדים והנכים. היום ישראל מתחילה לחזור לעצמה. אנחנו התחייבנו. יש לנו את האומץ לזכור מהיכן באנו ולאן אנו הולכים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניר חפץ, מנהל מטה ההסברה של נתניהו, אמר כי כבר נוצר קשר עם כחלון. "לנתניהו תהיה ממשלה מהר מאוד", אמר לוואלה חדשות. "אני משוכנע מתוצאות המדגמים שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא של ישראל, והוא יקים ממשלה לאומית".

חוגגים במטה מפלגת כולנו של משה כחלון, ת"א מרץ 2015. יוסי ציפקיס
חגיגות במפלגת כולנו/יוסי ציפקיס

ח"כ מיקי לוי: "מודאג מעתיד יש עתיד"

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, שזוכה על פי המדגמים ב-11-12 מנדטים, אמר במטה המפלגה בתל אביב כי "יש עתיד היא כוח שאיש לא יוכל עוד להתעלם ממנו בחברה הישראלית.
הנה אנו פה - מפלגת המרכז הגדולה ביותר עם מספר דו-ספרתי של מנדטים".

לפיד הוסיף כי "באנו לשנות, באנו לשנים. אנחנו פה כדי להישאר. כשיתפזר העשן, אנשים יתחילו להבין את גודל ההישג שלנו. מחר בבוקר אנחנו ממשיכים מהנקודה שבה הפסקנו. מחר בבוקר אנחנו ממשיכים להיאבק נגד השחיתות והסחטנות ונגד הפוליטיקה של הפיצול והפילוג. לדבריו, "נמשיך להציג חזון של חברת מופת, שהיהדות שלה היא מחבקת ומקרבת ולא מפרידה ומפלגת. שהכלכלה שלה פועלת למען מעמד הביניים, ושמעמד הביניים פועל למען החלשים. חזון כזה לא מתממש בשנה או בשנתיים".

יאיר לפיד נואם במטה יש עתיד, מרץ 2015. ברני ארדוב
"באנו לשנות, באנו לשנים", לפיד, הלילה/ברני ארדוב

ח"כ מיקי לוי לא המתין לתוצאות הסופיות ואמר לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "האופן שבו נקטה מפלגת העבודה הוא לא אתי ולא מוסרי. העבודה וכולנו הטילו לתוך המערכה ערימה של שקרים וחצי אמיתות שפגעו במפלגה שלנו. אני לא מודאג מעתידי אלא מעתיד המפלגה שלי".

אלעזר שטרן, מספר 2 ברשימת המפלגה הביע אופטימיות. "מאמין שנקבל 12 מנדטים בסופו של דבר", אמר. "כשנכנסתי, עמדנו על 8, כך שזה הישג יפה. מה שפגע בנו בסופו של דבר זה בוז'י וגם כחלון. אני מאמין שיהיה כאן יותר טוב".

משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. חיפה 17 במרץ, 2015. ערן גילווארג
כחלון מצביע בחיפה/ערן גילווארג

מנגד, יעל גרמן, מספר 3 ברשימת יש עתיד אמרה לוואלה חדשות כי היא "חשה את השטח והוא נותן בנו אמון. אני חושבת שהצעד של לבני סימן איזשהו מגמה שאנחנו נהיה עדים לה בתקופה הקרובה של ממשלת אחדות לאומית וזה מדאיג". היא הוסיפה: "מהשטח חשתי הרבה מאד אמון, הכירו בעבודה שלנו, יודעים להעריך, וגם שמעתי כאלו שאמרו שהם רוצים לחזק את בוז'י ולכן יצביעו לו. אני חושבת שחסרים לי עדיין את התוצאות כדי לדעת לנתח. גם אחרי שנדע את התוצאות נצטרך ללמוד אותן".

חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול ומועמד מספר 7 מטעם יש עתיד לכנסת, אמר כי יתפטר מתפקידו כראש המועצה רק לאחר ההשבעה לכנסת. "אם יהיה אירוע ביטחוני לא יהיה מי שיטפל באזרחים".

יאיר לפיד יו"ר יש עתיד מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. רויטרס
לפיד מצביע הבוקר ברמת אביב/רויטרס

בבוקר הלך לפיד להצביע עם רעייתו, ליהיא, בשכונת רמת אביב בתל אביב. לפני כן אמרו: "אנחנו פה להילחם על מדינה ישראל. ישנה אפשרות שבמקום ממשלה טובה שתביא תקווה למדינת ישראל". לאחר מכן דיבר שר האוצר לשעבר עם וואלה חדשות ואמר כי "אהיה רגוע ברגע שאראה את תוצאות הבחירות. עד כה לא פנו אליי מהמחנה הציוני בנוגע לתיק האוצר. לא התלהבתי שנתניהו הציע לי אותו, ולא התאכזבתי שהרצוג לא הציע".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully