וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | כחלון על נתניהו: "יש הכרעה, בקרוב ניפגש"

ח"כ שלח: "מניח שנלך לאופוזיציה" | ינון מגל: "עשו לנו פיגוע בנושא הלהט"בים" | ח"כ שפיר: "נשרת את העם מהאופוזיציה" | יו"ר מרצ עוזבת בשל התוצאה ותפנה מקומה לתמר זנדברג. עדכונים שוטפים

צילום: בני סן סימון, עריכה: שניר דבוש

10:35

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר במשדר וואלה כי ככל הנראה מפלגתו לא תשב בממשלה תחת נתניהו. "אני מניח שאנחנו הולכים לאופוזיציה", אמר. "התוצאות חד-משמעיות. בקואליציה הזו לא נוכל להיות אלא סרח עודף".

10:33 בנט: "בימים הקרובים נרכיב ממשלה"

יו"ר הבית היהודי , שר הכלכלה נפתלי בנט, אמר הבוקר בצאתו מביתו שברעננה: "זה בוקר מצוין לעם ישראל. צריך לומר - זו לא ממשלת ימין שנבחרה אלא ממשלה של כל עם ישראל. יש הרבה משימות על הפרק: לבצר את הביטחון, לשמור על הזהות היהודית ולדאוג לכלכלה עם נשמה. בימים הקרובים נרכיב ממשלה שתעסוק במשימות הגדולות הללו ונצליח".

10:19 השר כץ: "הסוקרים נכשלו והציבור הכריע"

שר התחבורה, ישראל כץ, מהליכוד אמר בריאיון לאולפן וואלה כי הוא "מרוצה ממה שקבעו הבוחרים", בהתייחסו ל-29 המנדטים שקיבל הליכוד בבחירות. "היינו בתקופה מאוד מתוחה", הודה. "הסוקרים נכשלו, זה ברור. הציבור הכריע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

10:14 יוסי שריד : "לא ממליץ להרצוג ללכת לממשלת אחדות"

השר לשעבר מטעם מרצ יוסי שריד התייחס למספר הנמוך שקיבלה המפלגה בבחירות. "מרצ כנראה יותר מדי טובה בשבילכם, בשביל המדינה. תקום ממשלת ימין, ונראה מה היא יודעת לעשות. כנראה שהיא תמיט עלינו מספר אסונות בדרך - ולא בזמן הרחוק - ואז נהיה במצב יותר הגיוני כדי לחשוב על הדברים".

"ממשלת אחדות זו המתכונת הכי גרועה", הוסיף שריד, שדיבר במשדר וואלה. "אני בשום פנים ואופן לא ממליץ להרצוג להיכנס לממשלה כזו".

10:02 ינון מגל: "עשו לנו פיגוע בנושא הלהט"בים"

ינון מגל, הממוקם במקום השישי ברשימת הבית היהודי, התייחס במשדר וואלה לתוצאות האמת בבחירות, שלפיהן קיבלה המפלגה שמונה מנדטים. "יש הישג גדול בינוני וקטן", אמר. "בהישג הגדול הימין ניצח. בהישג הבינוני חטפנו מכה כי ביבי שתה לנו את המנדטים בקשית. עשו לנו פיגוע בכל נושא הלהט"בים שהיה עוול למפלגה. ההשיג הקטן הוא שאני נכנס לכנסת".

ינון מגל מתראיין באולפן וואלה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
ינון מגל במשדר וואלה/ראובן קסטרו

9:59 סופית: זהבה גלאון פורשת מראשות מרצ

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הודיעה סופית שהיא מתפטרת מתפקידה בשל מספר המנדטים הנמוך שקיבלה המפלגה בבחירות, ארבעה בלבד. "את התמונה הכללית כולנו רואים היטב", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "אני אמרתי במהלך הקמפיין שאם מרצ תצליח זו ההצלחה של כולם, אבל אם מרצ לא תעמוד בציפיות אני היא הכתובת ואני אקח אחריות אישית. לכן הודעתי הבוקר שאני מתפטרת ומפנה את מקומי בכנסת כדי שחברתי לסיעה תמר זנדברג תוכל להכנס במקומי. אני לא אתמודד על ראשות מרצ שוב, ואשאר יו"ר מרצ עד העברת התפקיד בצורה מסודרת בזמן הקרוב".

9:34 ח"כ מיכאלי: "הדיון על אופוזיציה לא רלוונטי כרגע"

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) התייחסה במשדר מיוחד באולפן וואלה למפלה של מפלגתה בבחירות. "נראה שיש הכרעה, למרות שגוש הימין לא גדל", אמרה. "הקשיבו להפחדה ונכנעו להסתה. זה מצער אבל זה המצב. הדיון על אופוזיציה לא רלוונטי כרגע".

9:24 ח"כ חנין: "הישג משמעותי"

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) התייחס במשדר וואלה חדשות להפיכתה של מםלגתו לשלישית בגודלה בכנסת הקרובה. "היה לנו הישג משמעותי, אבל התמונה הכללית של הבחירות מחייבת גם אותנו למחשבה. נתניהו ככל הנראה חוזר לשלטון וזו בשורה רעה מאד גם ליהודים וגם לערבים".

לדבריו, "זו ממשלה שלא יצרה ביטחון ולא שלום, לא צדק חברתי ולא פתרונות אמיתיים. צריך להתחיל לבנות כאן כוח שיוכל להיות אלטרנטיבה לשלטון".

דני דנון בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ח"כ דני דנון/ראובן קסטרו

9:13 ח"כ דנון: "לא ציפינו להישג כזה גדול"

ח"כ דני דנון (הליכוד) הודה במשדר וואלה חדשות כי "לא ציפינו להישג כזה גדול. כל ההשמצות וההתקפות העירו את היצר הליכודי. בסוף הציבור בחר להתעלם מרעשי רקע וללכת על המהות".

לדבריו, "אנחנו נשאף לסכם עם השותפים הטבעיים שלנו והייתי מוסיף גם כמה שיותר מהר. אני מקווה ומאמין שעד פסח נדע את הרכב הממשלה הבאה".

8:48 הרצוג: "הבעיות הן אותן בעיות, שום דבר לא השתנה"

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג אמר הבוקר (רביעי) בפתח ביתו כי הוא "מברך ומכבד כל תוצאה". הרצוג ציין שהוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על הישגו. "איחלתי לו הצלחה, אבל שיהיה ברור, הבעיות הן אותן בעיות, שום דבר לא השתנה, ולכן אני וציפי נמשיך להוביל את המחנה הציוני בכוח ובגאון".

המחנה הציוני: דוח המבקר - תעודת כישלון לנתניהו. דוד קורן
שפיר/דוד קורן

8:22 ח"כ סתיו שפיר: "נשרת את העם מהאופוזיציה"

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "נשרת את העם מהאופוזיציה". מספירת כ-99% מהקלפיות עולה כי מפלגת הליכוד קיבלה 29 מנדטים ואחריה המחנה הציוני עם 24 מנדטים.

7:47 כחלון: "שוחחתי עם נתניהו והוא אמר שכוונותיו רציניות"

יו"ר "כולנו" משה כחלון אמר הבוקר בצאותו מביתו שבחיפה: "אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ואתם רואים איך התפלגו פה הקולות, זה היה ממש מאבק קשה. לגבי יתר התוצאות, אין ספק שזו דרמה. אף אחד לא חזה את זה, אף אחד לא ציפה לזה. אנחנו נישאר בדרכנו, דרכנו החברתית, דאגה למעמד הביניים, דאגה לחלש ודאגה לקשיש. לשם זה הקמנו את כולנו - לא להמליך אדם כזה ולא להדיח אף אחד".

לדבריו, "נתייעץ עם החברים לסיעה החדשה, ומשם נקבל את ההחלטה להמשך. אין לי ספק שיש פה הכרעה, אבל רוצים את הזמן שלנו. אני מניח שאחרי תוצאות האמת אפגש עם נתניהו. אין טעם לחכות בעניינים האלה, הכול ברור וידוע".

משה כחלון נואם לאחר תוצאות המדגם במטה כולנו בתל אביב, מרץ 2015. יוסי ציפקיס
מרוצה מהתוצאות. כחלון/יוסי ציפקיס

7:51 ח"כ רוזנטל: "עשינו טעות שהצבנו את הסקרים במרכז הבמה"

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) אמר לערוץ 10 כי הטעות הגדולה שעשתה מפלגתו בקמפיין הבחירות היא שהציבה את הסקרים במרכז הבמה. לדבריו, "חשבנו שנוכל להחליף את נתניהו, זה לא קרה, ולכן נכשלנו. המשימה שלנו היא לפתור בעיות של ציבורים שלמים ונמשיך לנסות לעשות את זה. הציבור בחר בביבי למרות התנהלותו, אנחנו נפיק את הלקחים שלנו. הבעיות של המדינה גדולות שבעתיים מזה".

7:30 יצחק הרצוג וציפי לבני: "זה בוקר לא פשוט עבורנו"

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני התייחסו הבוקר (רביעי) לתוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-20, לפיהן מפלגתם מקבלת 24 מנדטים, ואמרו, "זהו בוקר לא פשוט עבורנו ועבור המאמינים בדרכנו". הם הדגישו כי "אנו נוביל ונילחם יחד עם שותפינו לדרך בכנסת על הערכים שבהם אנו מאמינים. ניאבק למען אזרחי ישראל על צדק חברתי, אופק מדיני, שוויון ודמוקרטיה בתקווה ואמונה, זאת כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנו מוסרים תודה מעומק הלב לכל המאמינים בנו ובדרכנו".

6:50 גלאון: "אתפטר אם אכן נקבל 4 מנדטים"

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, הודיעה הבוקר על התפטרותה מראשות מרצ עקב תוצאות הבחירות המסתמנות. אחרי שיותר מ-99% מהקלפיות נספרו עולה כי המפלגה תקבל ארבעה מנדטים בלבד. "אם בתוצאות האמת הסופיות יתברר שמרצ עומדת על ארבעה מנדטים אני אתפטר מהכנסת לטובת תמר זנדברג, ואשאר כיו"ר מרצ עד העברה מסודרת של התפקיד", מסרה בהודעה לעיתונות.

זהבה גלאון קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
גלאון/ראובן קסטרו

5:30 הליכוד ניצח בבירה, המחנה הציוני בתל אביב

מספירת כ-99% מהקלפיות עולה כי מפלגת הליכוד היא המנצחת הגדולה בירושלים, עם 24.28% מהקולות. אחריה יהדות התורה עם 21.03% מהקולות ובמקום השלישי ש"ס עם 11.94% מהקולות. בתל אביב המחנה הציוני מוביל עם 34.27% מהקולות, אחריהם הליכוד 18.19% ובמקום השלישי מרצ עם 13.02%. בחיפה המחנה הציוני השיג 25.28% מהקולות, אחריו הליכוד עם 20.74% ו"יש עתיד" בראשות יאיר לפיד מקום שלישי עם 11.25% מהקולות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

4:51 אחרי ספירת 99.15% מהקלפיות: 29 מנדטים לליכוד

לאחר ספירת 10,033 קלפיות מתוך 10,119 קלפיות, מפלגת הליכוד זוכה ב-29 מנדטים, ואילו המחנה הציוני קיבלה 24 מנדטים. במקום השלישי הרשימה המשותפת, עם 14 מנדטים, אחריה יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 11, כולנו בראשות משה כחלון עם 10, הבית היהודי עם 8, ש"ס ויהדות התורה עם 7 כל אחת, ישראל ביתנו עם 6 ומרצ עם 4 מנדטים בלבד. יחד בראשות אלי ישי לא עוברת את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully