וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשלת ימין: "איך אפשר לנצח כשיש לך גרבוז?"

18.3.2015 / 19:23

ח"כ עמיר פרץ התייחס בישיבת סיעת המחנה הציוני להתבטאות של יאיר גרבוז על "מנשקי קמעות ועובדי אלילים" שהשתלטו על המדינה. ביום ראשון יחלו ההתייעצויות לקראת הרכבת הקואליציה. הרצוג: "האפשרות הריאלית היחידה היא שנלך לאופוזיציה"

צילום: עומר מירון, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

ההתייעצויות בבית הנשיא לקראת הרכבת הקואליציה יחלו ביום ראשון הקרוב. הערב (רביעי) שיגר מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, הזמנה לכל ראשי הסיעות להגיע לסבב ההתייעצויות הפורמלי, שבסיומו צפוי הנשיא, ראובן ריבלין, להטיל על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרכיב גם את הממשלה הבאה.

הערב התכנסה סיעת המחנה הציוני בתל אביב לישיבת סיכום של מערכת הבחירות. כמה חברי כנסת שנכחו במקום העידו כי האווירה הייתה חיובית, למרות ההפסד. "מי ששמע את כל הפרגונים היה יכול לחשוב שניצחנו", אמר בתסכול אחד המשתתפים. במהלך הפגישה, העלה ח"כ אראל מרגלית לדיון את סוגית הפער בין החוזק של המפלגה בקיבוצים ובין החולשה בערי הפיתוח. "איך אתה יכול לנצח כשיש לך גרבוז?", השיב לו ח"כ עמיר פרץ, שהתייחס להתבטאות של יאיר גרבוז על "מנשקי קמעות ועובדי אלילים". למרות חילופי הדברים, אמר ח"כ אחר מהמפלגה: "האמירה של פרץ הייתה בהקשר מאוד ספציפי, זו הייתה ישיבה משעממת".

בחירות 2015 - כותרות אחרונות:
ירושלים עם נתניהו, תל אביב עם הרצוג. ואיך הצביעו בשכונה שלך?
יום הכיפורים של הסוקרים: כך הפתיע נתניהו את כולם
הפלסטינים תחילה: נתניהו ייאלץ לכבות במהרה את השריפות שהצית

במהלך הישיבה אותת יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, על כוונותיו לקראת הרכבת הקואליציה. "הוכחנו שידענו להיות אופוזיציה לוחמת. האפשרות היחידה שנראית ריאלית כרגע זו הליכה לאופוזיציה", אמר. "אנחנו נהיה תחליף ראוי לממשלת ימין צרה שזמנה קצוב. אני רוצה להגיד תודה לדור צעיר עצום שבא ואמר אני רוצה שינוי. אנחנו יכולים להתחייב שעוד יבוא יום ונביא את השינוי הזה.

ראשי המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני בישיבת סיעה במטה המפלגה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"גאה במאבק שניהלנו". יצחק הרצוג וציפי לבני בישיבת הסיעה, היום/ראובן קסטרו

"אני גאה במאבק שניהלנו", הוסיף הרצוג. "אנחנו מרימים היום את הראש למציאות בה נמשיך להוביל מחנה גדול וחזק שרוצה מדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנחנו לא נתנצל ולא נוריד דגלים אלא נשרת את העם שיצא לרחובות, לצמתים ולקלפיות בתקווה גדולה ובעצמה".

ח"כ ציפי לבני אמרה: "קמתי הבוקר בתחושה קשה - זוהי דרכם ולא דרכנו. בשליחות גדולה וגאווה חברנו לשותפות אמת -גיליתי בהרצוג מנהיג אמיץ שאוהב את עם ישראל". לדבריה, "הקרב לא הסתיים, יש כאן שתי דרכים של ערכים שונים. דרך אחת של נתניהו ושותפיו והשנייה שלנו ושל שותפינו הטבעיים. חייבים להציב דרך אחרת מול הדרך שלא רואה את האזרחים, מול הדרך שבה הצדק והחברתי לא מחוברים בנשמה. את הדרך שלנו - אנחנו נמשיך לייצג. התקווה לא אבדה". בהמשך הישיבה אמרה לבני: "ממשלת החלום של נתניהו היא ממשלת הסיוטים של ישראל - ולכן אסור לנו להרים ידיים וצריך להיאבק על דרכנו גם מהאופוזיציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עמיר פרץ ומיקי רוזנטל בישיבת סיעה של המחנה הציוני במטה המפלגה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
עמיר פרץ ומיקי רוזנטל בישיבת הסיעה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

הבוקר בירך הרצוג את נתניהו על ניצחונו בבחירות. "אני מברך ומכבד כל תוצאה. שוחחתי עם נתניהו, בירכתי אותו על הישגו ואיחלתי לו הצלחה", אמר הרצוג לעיתונאים שחיכו לו מחוץ לביתו בצפון תל אביב.

"אני וציפי נמשיך להוביל את המחנה הציוני בכוח ובגאון. נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, נמשיך להיאבק למען מדינה יהודית ודמוקרטית בכל דרך ונשתף פעולה עם כל הגורמים הפוליטיים שיכולים ורוצים לשתף איתנו פעולה. נעבוד בכנסת ונמשיך לשרת את העם בכל דרך".

מוקדם יותר, מסר הרצוג יחד עם מספר 2 ברשימתו, לבני, הודעה מיוחדת לתקשורת. "זהו בוקר לא פשוט עבורנו ועבור המאמינים בדרכנו", מסרו. "אנו נוביל ונילחם יחד עם שותפינו לדרך בכנסת על הערכים שבהם אנו מאמינים. ניאבק למען אזרחי ישראל על צדק חברתי, אופק מדיני, שוויון ודמוקרטיה בתקווה ואמונה, זאת כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנו מוסרים תודה מעומק הלב לכל המאמינים בנו ובדרכנו".

רוה"מ בנימין נתניהו בכותל\ מרץ 2015. רויטרס
נתניהו בכותל, היום/רויטרס

אחרי שהוביל את הליכוד, להישג מרשים של 30 מנדטים בבחירות, הגיע היום בצהריים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור בכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים. "כאן, במקום הזה, אני נפעם מהמשמעות ההיסטורית, של עמנו שחידש את ימיו במולדתנו אחרי 4,000 שנה", אמר. "אני מתרגש מכובד האחריות שעם ישראל הטיל על כתפיי. מעריך את החלטת אזרחי ישראל לבחור בי ובחבריי נגד כל הסיכויים".

הבוקר, אחרי ספירת 99.7% מהקלפיות, עלה כי המפלגה השנייה בגודלה בכנסת הקרובה תהיה המחנה הציוני עם 24 מנדטים. הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד אחריה עם 11 מנדטים ומפלגת כולנו בראשות משה כחלון עם 10. הבית היהודי של נפתלי בנט התרסקה וזכתה ב-8 מנדטים בלבד, לעומת 12 בכנסת היוצאת. ש"ס קיבל 7 מנדטים ואחריה יהדות התורה וישראל ביתנו עם 6 מנדטים - מרצ עברה אך בקושי את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, ואילו מפלגת יחד בראשות אלי ישי נותרה מתחתיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, בנאום הניצחון שלו בפני פעיליו בגני התערוכה, אמר נתניהו: "נגד כל הסיכויים, השגנו ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד. השגנו ניצחון גדול לעמנו. אני גאה בעם ישראל, שברגע האמת ידע להפריד בין עיקר לתפל ולעמוד על העיקר - ביטחון אמיתי, כלכלה אחראית, וכן – רווחה חברתית שאנחנו מחוייבים לה".

נתניהו הוסיף כי "עלינו להקים ממשלה חזקה ויציבה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל. אתגרים גדולים מאוד לפנינו. אינני יכול לפרט את כולם, אך אני יכול לומר לכם בבטחה שאנו עומדים בפני אתגרים מדיניים וביטחוניים, וגם אתגרים חברתיים וכלכליים. הבטחנו לטפל במחירי הדיור ובהפחתת יוקר המחייה – ואנחנו נעשה זאת".

(עדכון ראשון: 14:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully