וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם כחלון וימנה אותו לשר האוצר בממשלתו

24.3.2015 / 21:47

ראש הממשלה נועד הערב, לראשונה מאז הבחירות, עם מי שעשוי להיות השותף הבכיר ביותר בקואליציה העתידית שלו, יו"ר מפלגת כולנו. גורם שעודכן בפרטים אמר לוואלה שהשניים סיכמו כי כחלון יהיה שר האוצר הבא, אולם ציין שזה לא סופי

צילום: לע"מ, גדעון צנטנר, עופר מאיר; עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, נפגשו הערב (שלישי) בירושלים, לראשונה מאז הבחירות ולמעשה מאז החל הנתק ביניהם לפני כשנה וחצי. גורם שעודכן בפרטי הפגישה מסר לוואלה חדשות כי נתניהו אמר לכחלון שבכוונתו לעמוד בהבטחת הבחירות שלו, ולמנות אותו לתפקיד שר האוצר, ושהדבר סוכם בין הצדדים. עם זאת, השניים לא סיכמו זאת סופית.

רק מחר יזמין הנשיא ראובן ריבלין את נתניהו כדי להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, אבל המגעים הקואליציוניים שמאחורי הקלעים לא מחכים. לוואלה חדשות נודע היום כי במפלגת הבית היהודי מתכוונים לדרוש מנתניהו את תיקי הביטחון, החינוך והדתות. זאת, כחלק מהציפייה במפלגה שנתניהו יפדה את ההתחייבות שלו ערב הבחירות להעניק לה מעמד של שותפה בכירה, אף שקיבלה רק שמונה מנדטים בבחירות.

עוד בנושא
מוקדי המריבה המסתמנים בדרך לממשלה: ועדת הכספים ומשרד הדתות
כשבישראל מרכיבים ממשלת ימין, ברשות מחכים בפינה עם נבוט
למה נתניהו עשוי לחלק את הביטחון או החוץ לליברמן או לבנט?

בבית היהודי חזרו ואמרו היום כי לא ייכנסו לממשלה שבה המפלגה תתפקד על תקן "עלה תאנה ימני", וממתינים לראות על בסיס אילו קווי יסוד מתכוון נתניהו להרכיב את הקואליציה. בין היתר, מתכוון יו"ר המפלגה נפתלי בנט לדרוש התחייבות שלא תהיה הקפאת בנייה בהתנחלויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו וכחלון ביחד ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, התקיימה היום פגישה נוספת בין נציגי הליכוד ובין נציגי ש"ס, וכפי שהדברים נראים כרגע, מפלגתו של דרעי לא צפויה להקשות על נתניהו בדרך להרכבת ממשלתו הרביעית. עם זאת, על פי ההערכות, המו"מ צפוי להימשך זמן רב. הערכה זו מבוססת בין השאר על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מאתמול, לפיהם "לנתניהו יש 61 ח"כים גם בלעדינו", איתות לכך שאינו מעוניין להזדרז בתהליך המשא ומתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה יגרום לנתניהו לשקול את נתיב האחדות?

ביממה האחרונה הופנתה תשומת הלב במערכת הפוליטית לעבר סוגיית ממשלת האחדות. בליכוד הדעה הרווחת היא כי הסיכויים למהלך נמוכים ביותר, אבל דווקא יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אינו פוסל זאת. אתמול הוא אמר: "נלך לאופוזיציה אל מול ממשלת ימין צרה", אולם דבריו של הרצוג, כפי שהבינו אותם במחנה הציוני, רלוונטיים רק לתרחיש שבו נתניהו יקים ממשלת ימין של 67 חברי כנסת, ולא בתרחיש שבו נתניהו יפנה להרצוג בשלב מוקדם יותר.

בכירים בשתי המפלגות אמרו הבוקר לוואלה חדשות כי כרגע לא מתנהלים מגעים כלשהם לאחדות, אך לא פסלו את התרחיש הזה על הסף, במידה שהמגעים להרכבת ממשלת ימין יגיעו למבוי סתום. גורמים ששוחחו עם נתניהו בימים האחרונים התרשמו כי הוא מוטרד הן מההסכם המתגבש מול איראן, והן מהלחץ האמריקני ומהאפשרות שארה"ב לא תתייצב לימין ישראל במוסדות האו"ם, מה שעשוי, להביא אותו לשקול את נתיב האחדות. למרות הדברים, ההערכה הרווחת בליכוד היא כי מגעים כאלה, אם יהיו, ישמשו בעיקר כדי לאותת ליתר השותפות הקואליציוניות כי יש להן תחליף על מנת לעודד אותן להתפשר במשא ומתן הקואליציוני. לדבריהם, הסיכויים לכונן ממשלה כזאת עם הרצוג ולבני נותרו נמוכים מאוד.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully