וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הבחירות: מפכ"ל עד פיזור הכנסת - או רק אחרי הממשלה החדשה

24.12.2018 / 15:12

השר לביטחון הפנים יצטרך לבחור את מועמדו לתפקיד עד למועד פיזור הכנסת, אז תיכנס הממשלה לתקופת מעבר שבה אסורים מינויים בכירים. ארדן יתקשה להשלים את משימתו, שכן דרוש גם את אישור ועדת גולדברג בטווח זמן זה. הממשלה תצטרך להאריך את כהונת ממלא המקום מוטי כהן

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

ההחלטה על הקדמת הבחירות ופיזור הכנסת עלולה להערים קושי גדול השר לביטחון הפנים גלעד ארדן למנות מפכ"ל במקום רוני אלשיך ונציב שירות בתי הסוהר, שכן הדבר אסור בתקופת בחירות. ארדן יוכל להכריז על המינוי רק עד למועד פיזור הכנסת, שיתקיים ככל הנראה רק ביום שני או רביעי בשבוע הבא. עם זאת, קשה להאמין שיצליח לשים מועמד ושוועדת המינויים תאשר אותו בטרם תתפזר הכנסת.

לאחר פיזור הכנסת, הממשלה הופכת לממשלת מעבר ולא ניתן לאשר תקציב ולמנות בכירים בשירות הציבורי, ובכלל זה בחירת מפכ"ל חדש ונציב שירות בתי הסוהר. במצב זה השר ארדן יבקש מהממשלה להאריך את מינוי ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן עד להקמת הממשלה החדשה. לא ברור כרגע כיצד ינהג ניצב יורם הלוי שהודיע על פרישתו אתמול, שכן אם השר ארדן לא יבחר בעת הזו מפכ"ל, הלוי עשוי לשוב להיות המועמד המוביל לתפקיד.

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
ארדן/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אמר גורם בכיר במשטרה כי "הגיע הזמן להחליט מי המפכ"ל, לא משנה מי. צריך להפסיק את הסאגה הזאת, המשטרה עובדת אבל אי אפשר לקדם קצינים". ברקע הדברים, המפכ"ל שיכנס לתפקידו יידרש לגל מינויים מיד עם כניסתו לתפקיד.

כרגע במרוץ למפכ"לות נותרו שניים מתוך הניצבים המכהנים: מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן וממלא מקום המפכ"ל ומפקד מחוז דרום מוטי כהן. "אני לא רואה איך מוטי ממשיך במשטרה אם הוא לא יבחר לתפקיד המפכ"ל, כי איזה מסר מועבר לו מהשר אתה יכול להיות ממלא מקום אבל לא מפכ"ל במינוי קבע?", אומר גורם במשטרה. הגורם הוסיף כי "מוטי מצליח בשקט שלו לייצב את הארגון למרות הסערה שמתחוללת במשטרה בשל אי מינוי המפכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully