וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: העבודה על תיקי חקירות רה"מ תימשך כמתוכנן

24.12.2018 / 15:53

במשרד המשפטים הבהירו כי החקירות הנוגעות לנתניהו הן "תהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי באירועים פוליטיים". זאת, על רקע הודעתם של ראשי הקואליציה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות בתחילת אפריל. נתניהו על החקירות: "אין לי שום ציפייה בנושא"

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

משרד המשפטים הודיע היום (שני) כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה בנימין נתניהו יימשך כמתוכנן, למרות הבחירות הצפויות להתקיים בחודש אפריל הקרוב. "מדובר בתהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי באירועים פוליטיים", הבהירו.

בהודעתם התייחסו במשרד המשפטים להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, שלפיה "אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום. ואולם, טיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת, ולפי הצורך יובאו הדברים בפני היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה".

עוד אמרו במשרד המשפטים כי "ככל שהכנסת תתפזר - רשויות אכיפת החוק תפעלנה לפי ההנחיה. כל פרסום אחר הוא בגדר ספקולציה בלבד, נוכח העובדה שתאריך סיום העבודה על התיקים עדיין לא ידוע".

בחירות 2019 - עוד בנושא:
לאן הולכים מכאן? מורה נבוכים לפיזור הכנסת | הולכים לבחירות
בגלל הבחירות: מפכ"ל עד פיזור הכנסת - או רק אחרי הממשלה החדשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד, 9 בדצמבר 2018. רויטרס
נתניהו/רויטרס

ראשי הקואליציה הודיעו מוקדם יותר היום כי החליטו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות, "מתוך אחריות תקציבית ולאומית". הישיבה התקיימה לאור המשבר בהשגת רוב לאישור חוק הגיוס. התאריך שעליו דיברו ראשי הקואליציה לבחירות הוא ביום שלישי ה-9 באפריל, והם החליטו לפזר את הכנסת "בהקדם האפשרי".

בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו ל קידום החקירות בתקופת הבחירות: "אין לי שום ציפייה בנושא". על ההחלטה ללכת לבחירות הוא אמר כי "הקואליציה הנוכחית היא הגרעין לקואליציה הבאה, זה הבסיס. אנחנו באים לבקש מנדט ברור מהבוחר להמשיך להוביל את מדינת ישראל בדרך שלנו, הדרך עשתה רבות ותעשה רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully