וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדת השרים לחקיקה אישרה את החוק לפיזור הכנסת

25.12.2018 / 13:13

הוועדה אישרה הבוקר את הצעת החוק לפיזור הכנסת, אשר מחר תובא להצבעה במליאה יחד עם ההצעות הפרטיות לפיזור הכנסת מטעם האופוזיציה. ביום רביעי הבא תצא הכנסת לפגרת בחירות - שבוע אחרי הפיזור בפועל. ח"כ זוהר: "בעד פיזור הכנסת רק במועד המתאים"

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (שלישי) את הצעת חוק פיזור הכנסת. הצעת החוק הממשלתית תובא מחר יחד עם ההצעות הפרטיות לפיזור הכנסת של האופוזיציה לאישור במליאת הכנסת בשלוש קריאות. החוק מצריך רוב של 61 חברי כנסת. ביום רביעי הבא תצא הכנסת לפגרת בחירות - שבוע אחרי הפיזור בפועל.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר שהוועדה שבראשה עומד אמורה לקדם את הצעת החוק לפיזור הכנסת לפני אישורה בקריאה ראשונה ואחרי האישור אמר היום בדיון בוועדה כי יש לאפשר לכנסת לקדם חקיקה עד 90 יום לפני הבחירות ולא לפזר מחר את הכנסת. "הכנסת תפוזר, השאלה היא מתי. אני בעד פיזור הכנסת רק במועד המתאים", אמר. זוהר פנה במהלך ועדת הכנסת לח"כים והוסיף כי "אתם רוצים לרוץ לקמפיינים שלכם, אבל אני רוצה לעבוד עוד קצת למען עם ישראל. אין בזה שום דבר פסול. יש חוקים רבים שאנחנו צריכים להשלים את החקיקה שלהם".

הדיון בוועדה התקיים על קבלת פטור מחובת הנחה לגבי מספר הצעות כך שהמליאה תוכל להצביע עליהן ללא שיהוי. זוהר נעל את הישיבה ללא קבלת החלטה. הערכה בקואליציה כי זוהר "עושה שרירים" כדי שיוכל לקדם את חוק הפורנו שיזם שעלול לרדת לטמיון בעקבות היציאה לבחירות.

לקריאה נוספת
לפני או אחרי? הקדמת הבחירות מותירה בפני מנדלבליט רק אפשרויות רעות
המבחן של גנץ וההישג של לפיד: המנצחים והמפסידים מהקדמת הבחירות
המלצות 2019: ישראל הולכת לבחירות - אבל מנדלבליט הוא זה שיכריע
לאן הולכים מכאן? מורה נבוכים לפיזור הכנסת | הולכים לבחירות

מליאת הכנסת מצביעה על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
הכנסת תתפזר ברביעי הבא/רויטרס

ראשי הקואליציה הודיעו אתמול לאחר ישיבתם על החלטתם לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות. "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות", נמסר. הישיבה התקיימה לאור המשבר בהשגת רוב לקידום חוק הגיוס לאישור בקריאה שנייה ושלישית עד 15 בינואר לפי דרישת בג"ץ.

ראשי הסיעות בקואליציה ובאופוזיציה סיכמו יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטין כי הבחירות יתקיימו ב-9 באפריל 2019, לאחר שסברו כי זהו המועד המוקדם ביותר לקיומן. "כהונת הכנסת ה-20 התאפיינה באלימות מילולית", אמר אתמול אדלשטין, "נקווה שמערכת הבחירות לכנסת ה-21 לא תהיה כזו, ותתאפיין בענייניות ולא בניסיון לתקוף את היריב".

(עדכון ראשון: 10:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully