וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: אין לי מושג איזה הבהרות נתניהו דרש על חוק גדעון סער

25.12.2018 / 20:22

הנשיא התייחס להתבטאות של ראש הממשלה, שאמר כי "הנשיא מסר הבהרות בנושא שהחוק לא ינוצל לרעה", והכחיש כי מסר כאלה. "אני מתאר לעצמי שאם ראש הממשלה אמר משהו, הוא יודע על מה הוא מדבר", אמר ריבלין

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

"אין לי מושג מה דרש הבהרה", כך אמר היום (שלישי) הנשיא ראובן ריבלין, כשנשאל למה התכוון ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחס להבהרות שהנשיא נתן לכאורה בנוגע לחוק "גדעון סער". הנשיא נשאל באירוע של עמותת גשר ומשרד התפוצות בבית הנשיא, על דבריו של ראש הממשלה אתמול לפיהם אין צורך בקידום החוק, שנועד לצמצם את שיקול דעתו של הנשיא בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה, "לאור הבהרות שהתקבלו מבית הנשיא".

"יש לנו עמדות מאוד מגובשות, ואני לא יודע מה הייתה השאלה ואני לא נוגע בזה", אמר הנשיא שהוסיף כי "אני מתאר לעצמי שאם ראש הממשלה אמר משהו הוא יודע על מה הוא מדבר. לי אין מושג מה דרש הבהרה". חוק "גדעון סער" נולד עקב טענת נתניהו כי השר לשעבר גדעון סער יחד עם ריבלין תכננו "מזימה חתרנית" ו"פוטש" כדי שהנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה אלא על נציג אחר במפלגתו, בצל החקירות שמתנהלות נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
"הסתערת על העולם": הנשיא ריבלין ספד לרונה רמון בטקס האשכבה
"הוכחת שהיהודים יודעים להילחם": אחרון לוחמי מרד גטו ורשה הובא למנוחות
היעד של צה"ל לסיורים לחיילים: מוזיאון נוצרי-אוונגליסטי בי-ם

נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע של עמותת גשר ומשרד התפוצות בבית הנשיא, 25 בדצמבר 2018. דוברות בית הנשיא
ריבלין באירוע בבית הנשיא/דוברות בית הנשיא

הצעת החוק, שגובשה על ידי יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, נועדה להגביל את שיקול דעתו של הנשיא ולחייבו להטיל את הרכבת הממשלה על ראש מפלגה, ולא חבר כנסת, שיזכה למספר הממליצים הגבוה ביותר אך נתקלה בקשיים קואליציוניים ומשפטיים. בסופו של דבר, ההחלטה על פיזור הכנסת עצרה את קידומה.

אתמול, בישיבת סיעת הליכוד בה נתניהו הכריז על הקדמת הבחירות, הוא נשאל לגבי גניזת החוק, ואמר כי ראה ש"הנשיא מסר הבהרות בנושא שהחוק לא ינוצל לרעה". נתניהו התכוון לפרסום של עמית סגל ב"חברת החדשות" בו נטען כי ריבלין תמך בחוק מרחיק לכת יותר ואמר שהוא "לא ירמוס מה שנחשב להכרעה הדמוקרטית הראשונה, והוא זה שיקבל את מספר ההמלצות הרב ביותר".

(עדכון ראשון 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully