וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי זועבי וזחאלקה: חברי הכנסת מבל"ד לא יתמודדו לכנסת הבאה

26.12.2018 / 19:28

סיכויים של חברי הכנסת להיבחר לא ריאליים מאחר שזועבי הגיעה למקום נמוך בוועידת המפלגה ושזחאלקה יצטרך להילחם על אישור מועמדותו בפעם הרביעית. יו"ר הכנסת בירך: "בעזרת השם בלי בל"ד כולה"

צילום: רוני כנפו

על רקע פיזורה של הכנסת לקראת הבחירות שיתקיימו בחודש אפריל הקרוב, שניים מחברי הכנסת מבל"ד - חנין זועבי ג'מאל זחאלקה - צפויים לוותר על התמודדותם בכנסת הבאה. בנוסף אליהם, ח"כ מסעוד גנאים מרע"ם, אחת מהמפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת לצדה של בל"ד, הודיע במליאה כי גם הוא לא יתמודד בכנסת הבאה.

זועבי צפויה לא להתמודד לאחר שהגיעה למקום לא ריאלי בוועידת מפלגת בל"ד, אף שהיא אינה מחויבת לוותר על התמודדותה לכנסת הבאה. זועבי אמרה לוואלה! NEWS כי היא איננה מתכוונת לפרוש, אך סיכוייה להיבחר לכנסת הבאה - אפסיים.

עוד בוואלה! NEWS:
חוק פיזור הכנסת אושר בקריאה ראשונה; יעבור לדיון נוסף בוועדה
תקנון מפלגתה של אורלי לוי אבקסיס נחשף: ייצוג של 50% לנשים
הנשק של לפיד מול נתניהו: הקמפיינר שהוביל לנצחון הליכוד ב-2015

ח"כ חנין זועבי במהלך מליאת הכנסת במהלך דיון ב"חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. דוברות הכנסת – הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
הגיעה למקום נמוך בוועידת בל"ד. ח"כ זועבי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – הדס פרוש

זחאלקה, שמסיים את כהונתו הרביעית בכנסת ישראל, יפרוש גם הוא לאור סיכוייו הקטנים להיבחר לכנסת הבאה. חוקת המפלגה קובעת כי חבר כנסת המכהן מעל לשלוש קדנציות זקוק לאישורם של יותר מ-66% מחברי ועידת בל"ד על מנת להתמודד פעם נוספת, והאפשרות שתאושר מועמדותו לא ריאליים.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך על כך בחשבון הטוויטר שלו. "בלי זועבי ובלי זחאלקה. ובעזרת השם, גם בלי בל"ד כולה. המפלגה הזו לא תורמת דבר לכנסת, להפך, פוגעת בציבור הישראלי כולו", כתב אדלשטיין.

בתגובה לאדלשטיין, כתבה ח"כ ניבין אבו רחמון כי "אנחנו כאן ונישאר כאן". בציוץ בטוויטר כתבה אבו רחמון: "רק היום עמדתי ונאמתי על כמה קשה להיות ח"כית ערביה ולהתמודד עם כל ההסתה והדה-לגיטימציה מצד ח"כים אחרים והנה יו"ר הכנסת, רגע אחרי ההצבעה לפיזור חוזר על אותו דפוס פעולה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
מועמדותו צריכה לעבור את אישור וועידת בל"ד. ח"כ זחאלקה/ערן גילווארג

בנוסף ליו"ר הכנסת, השר אורי אריאל (הבית היהודי) צייץ בתגובה לסיכוייה הנמוכים של זועבי להיבחר: "קחי את חברייך ולכו ישר לרמאללה". גם ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) כתב: "אני מברך על פרישתם הצפויה של זועבי וזחאלקה מכנסת ישראל. סוף סוף חלק מהגיס החמישי היושב בכנסת הולך הביתה. מקווה שה'צמד חמד' הזה לא רק יפרוש מהכנסת אלא גם ממדינת ישראל ויעבור למקום הראוי לו - בעזה או בדמשק".

כהונותיה של זועבי בכנסת היו רצופות בפרובוקציות ולאורך השנים התבטאה נגד ישראל וחיילי צה"ל. בשנת 2010 השתתפה במשט לעזה, שהסתיים בעימות בין הפעילים הפרו-פלסטיניים לבין לוחמי שייטת 13 שהשתלטו על הספינה "מאווי מרמרה". ביולי 2014 היא הושעתה לחצי שנה מפעילות בכנסת בעקבות מעורבותה בהפגנה נגד מבצע "צוק איתן", וגם בחודש מרץ השנה הורחקה לשבוע מדיוני המליאה ומוועדות הכנסת לאחר שכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים". זחאלקה עורר גם הוא סערה לאחר שנפגש, יחד עם זועבי, עם משפחות מחבלים ממזרח ירושלים שנהרגו תוך ביצוע פיגועים, והם אף עמדו דקת דומיה לזכרם. בתגובה, זחאלקה הושעה מוועדת האתיקה של הכנסת.

מסעוד גנאים במסגרת שעת שאלות לשר הביטחון אביגדור ליברמן , כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
הודיע שלא יתמודד. גנאים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully