וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בוועדת הכנסת: ח"כ חזן כינה את ח"כ תמנו שטה "עולת מחמד"

26.12.2018 / 20:31

העימות בין השניים פרץ בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת, במהלכו השיבה תמנו שטה: "אני שחורה גאה, יא חתיכת מנוול. ראיתי איך אתם מתייחסים לעולה שלכם". ח"כ חזן אמר כי היא "צורחת כמו לא נורמלית" והטיח בה: "זה הפרצוף שלכם"

ח"כ אורן חזן קרא לח"כ פנינה תמנו שטה "עולת מחמד"/צילום: ערוץ הכנסת

סערה פרצה היום (רביעי) בוועדת הכנסת לאחר שח"כ אורן חזן (הליכוד) כינה את ח"כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד) "עולת מחמד". בוועדה, שהתכנסה כדי להכין את הצעות החוק לפיזור הכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, הפריע חזן למהלך הדיון ועורר את זעמם של הח"כים מהקואליציה והאופוזיציה, עד שבשלב מסוים פרץ העימות בינו לבין תמנו שטה.

אחרי הערתו של חזן אמרה לו תמנו שטה: "אני אישה שחורה גאה. תסתכל עליי. אני ישראלית גאה, יא חתיכת מנוול. המדינה הזאת היא המדינה שלי לא פחות משלו. אתה הביזיון, אתה הפנים המכוערות של החברה הישראלית".

חזן פנה ליו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר ואמר לו: "על מה אתה קורא לי לסדר? היא צורחת פה כמו לא נורמלית".

עוד בוואלה! NEWS:
בלי זועבי וזחאלקה: חברי הכנסת מבל"ד לא יתמודדו לכנסת הבאה
תקנון מפלגתה של אורלי לוי אבקסיס נחשף: ייצוג של 50% לנשים
הנשק של לפיד מול נתניהו: הקמפיינר שהוביל לנצחון הליכוד ב-2015

מליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
כינה את תמנו שטה "עולת מחמד". ח"כ חזן/ראובן קסטרו

תמנו שטה המשיכה: "אני לא נעלבת ממך, אבל צריך להעמיד אותך במקום. אתה מבזה את החברה הישראלית. ואם אני עולת מחמד אני קוראת ליוצאי אתיופיה לא להצביע לליכוד. אם כבר עולת מחמד, ראיתי איך אתם מתייחסים לעולה שלכם". הסדרניות נקראו להוציא את תמנו שטה מהדיון, אך היא אמרה: "אני נשארת פה".

לאחר מכן חזן הטיח בה: "אני עוד לא התחלתי להגיד לך מה אני חושב עלייך. זה הפרצוף שלכם". הוא פנה ליו"ר הוועדה ואמר כי "זה לא מקובל", וקרא לתמנו שטה להפסיק לצעוק.

ח"כ חזן מסר בתגובה: "פעם אחר פעם יהיר שולח את ה'פפיז' שלו לצעוק ולהשמיץ את הליכוד וראש הממשלה. הפעם היה זה התור של פנינה תמנו שטה לדקלם את המסרים הריקים של החולם בהקיץ לפיד. רק עצוב שאחרי כל כך הרבה זמן במפלגה הלבנה, פנינה לא הבינה שלפיד מנצל אותה כעולה (כפי שאמרתי לה) והוספתי שהיא רק מחמד בשבילו. כך או כך, שוב היא לא הפסיקה לצעוק ולקלל אותי, כפי שרואים בסרטון, אבל בכותרות כמו תמיד משקרים ומספרים שאני זה שלא בסדר. פייק ניוז, אמרנו?".

אחרי הדיון בוועדה הובאה הצעת החוק לפיזור הכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית ושם אושרה ברוב של 102 תומכים מול שני מתנגדים. הכנסת מתפזרת התקיים לאחר שראשי הקואליציה הודיעו שלשום על החלטתם לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות לאור המשבר בהשגת רוב לקידום חוק הגיוס. לפי הצעת החוק, שמוזגה עם הצעות החוק הפרטיות של האופוזיציה, התאריך המוסכם לבחירות הוא 9 באפריל 2019, ד' בניסן תשע"ט.

עוד באותו נושא

בדרך לבחירות: חוק פיזור הכנסת אושר בקריאה ראשונה

לכתבה המלאה
פנינה תמנו-שטה במליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"אני ישראלית גאה". ח"כ תמנו שטה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully