וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד תוקפים את בנט ושקד: מהלך חתרני שמפצל ופוגע בקולות הימין

29.12.2018 / 21:06

שרי הליכוד העבירו ביקורת חריפה על שר החינוך ושרת המשפטים, לאחר שהשניים הודיעו על הקמת מפלגת "הימין החדש" והעבירו ביקורת על נתניהו. "עשו סיבוב על הציונות הדתית", אמרה רגב. גם בכולנו תקפו: "מפלגה סקטוריאלית שמבקשת לצמצם את הממלכתיות"

צילום: יותם רונן

לאחר הודעתם של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת כי יעזבו את מפלגת הבית היהודי ויקימו מפלגה חילונית-דתית חדשה שתיקרא מפלגת "הימין החדש". במערכת הפוליטית הגיבו הערב (שבת) להחלטה ובליכוד תקפו את השניים. "בנט ושקד הפקירו את הבית", אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב. "בשנים האחרונות בנט ושקד ירו בתוך הנגמ"ש ועכשיו עשו סיבוב על הציונות הדתית - היזהרו מחיקויים".

גם ח"כ דוד ביטן גינה את ההחלטה ואמר, "לאחר שנואש מלחתור תחת ממשלת הימין מתוך הממשלה החליט בנט שנוח לו יותר לתקוף את נתניהו והליכוד בתחפושת חדשה".עוד הוסיף כי "הגיע הזמן שמישהו יסביר לו שלקחת קרדיט מזויף על הישגים ביטחוניים של ראש הממשלה וממשלת הליכוד זו לא מנהיגות. ליכוד חזק ורק ליכוד חזק יבטיח שמירה על האינטרסים הלאומיים שלנו. אליו הצטרפה הודעת המפלגה שאמרה "מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

קולותיהם של הליכוד המשיכו לגנות את ההחלטה ובניהם, שר התיירות וממלא מקום שר העלייה והקליטה, יריב לוין, שאמר כי הצעד של בנט ושקד הוא מהלך חתרני שמפצל קולות ופוגע בימין. "ההתקפה הפרועה שלהם על ראש הממשלה היא ההפך מהאינטרס של הימין ויכולה לשרת רק את השמאל", אמר לוין.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
יעלון: ההרתעה בעזה נשחקה, עיתוי חשיפת המנהרות - פוליטי
"ננהר לקלפיות ונגדיל את כוחנו": ברשימה המשותפת מתכוננים לבחירות
דיווח: גורם פוליטי שלח חוקרים פרטיים לאסוף מידע מכפיש על גנץ

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
מהלך חתרני. בנט ושקד, היום/ראובן קסטרו

המפלגה הסקטוריאלית החדשה מבקשת לצמצם עוד את הממלכתיות", אמרו בכולנו. "בקדנציה האחרונה פעלו בנט ושקד כאיגוד סקטוריאלי שחיפש את המפריד והמקטב בציבוריות הישראלית. ישראל זקוקה למפלגה ששמה את הישראלי במרכז, שנלחמת כדי להסיר את ה"הם" מהשיח הציבורי. שוב מתברר שיש רק מפלגה לאומית, ממלכתית וחברתית אחת - כולנו".

מנגד, ביש עתיד אמרו כי מהלך זה יוצר הזדמנות להחליף את השלטון. "אם כל מי שבאמת מעוניין להחליף את השלטון יתייצב מאחורי יאיר לפיד ויש עתיד, אפשר לנצח בבחירות ולשנות את הכיוון אליו הולכת המדינה", אמרו במפלגה. ח"כ יאיר לפיד הוסיף כי "לי דווקא אכפת איך מתחלקים המנדטים של נתניהו, מפני שעכשיו ברור שאפשר לנצח את נתניהו".

עוד באותו נושא

בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הבית היהודי איבד את כוח ההשפעה"

לכתבה המלאה

"טעות אבל הזדמנות להקים סיעה חזקה": תגובות החברים מבית

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שנמצא במפלגת הבית היהודי איחל הצלחה לבנט ושקד בדרכם החדשה ואמר כי "הציונות הדתית היא תנועה חיה ובועטת עם מסורת איתנה ארוכה ומפוארת. אני מקווה שצעד זה יחזק את גוש הימין". בנוסף, קרא לציונות הדתית להצטרף למהלך של איחוד שורות במטרה להגדיל את השפעתם בכנסת בשנים הקרובות.

מפלגת האיחוד הלאומי שהייתה יחד עם הבית היהודי אמרה בתגובה כי הם מצרים על החלטת בנט ושקד לצאת מרשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. "הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח, יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ", אמרו. "אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה, הפעם בימין".

יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל אמר כי החלטת בנט ושקד היא טעות. "אני קורא להתאחד עם האיחוד הלאומי ולהקים סיעת ימין חזקה שתוביל את ההנהגה בימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully