וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרלמנטר מעולה": ח"כ דב חנין פורש מהכנסת אחרי יותר מעשור

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת לא יתמודד מטעם מפלגת חד"ש בבחירות הבאות מתוך רצון לפנות את מקומו לדור הצעיר. "מאז נבחרתי לכנסת, ב-2006, היא הייתה עבורי במה להביע עמדות שלא היו מקובלות על הרוב", אמר

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הודיע היום (שלישי) על פרשיתו מהכנסת לאחר יותר מעשור. חנין, שיחגוג בשבוע הבא יום הולדת 61, פורש לדברי מקורביו כדי לאפשר יותר ביטוי לצעירים. הוא מסיים קריירה ארוכה בכנסת מ-2006. חנין הודה לחברי מפלגתו והבטיח "להמשיך לחזק את הגשר בין יהודים לערבים". ח"כ חנין אמר כי "אני לא פורש מהחיים הפוליטיים ולא מתכוון לעשות לביתי. אבל אני הולך לעשות שינוי בדרך בה אני מעורב בפוליטיקה. מאז נבחרתי לכנסת, ב-2006, היא הייתה עבורי במה להביע עמדות שלא היו מקובלות על הרוב. אבל לרגע לא הסתפקתי בגינוי המציאות. עשיתי ככל יכולתי כדי לשנות אותה, לטובת האנשים. בהעברת חוקים, בהתנגדות ובלימת חוקים מסוכנים, בליווי מאבקים, ובהובלת ועדות".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר כי"היה לי הכבוד להכיר ולעבוד עם דב, שותף אמיתי, איש של ערכים, אופטימיות, ותקווה לשינוי, ובו זמנית פרגמט ומחוקק מצטיין שהצליח גם תחת הממשלות הגזעניות ביותר לייצר חיבורים רחבים כדי להביא הישגים לכלל החברה. דב לא התפשר על אף מאבק חברתי והצליח לייצר את הקשרים ביניהם, היה מתייצב לכל הפגנה והשתמש בבמת הכנסת כדי לתת קול למאבקים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
קרן השתלמות פוליטית: בנט ושקד נערכו ליום שאחרי נתניהו
המפלגה נקנתה באוגוסט: ועדת הכנסת אישרה את פיצול הבית היהודי

ח"כ דב חנין הודיע כי לא יתמודד לכנסת הבאה, 1 בינואר 2019. אתר רשמי
"לרגע לא הסתפקתי בגינוי המציאות". חנין, היום/אתר רשמי

חנין נולד וגדל בפתח תקווה בבית הקומוניסטי של אביו דוד חנין, ממנהיגי מק"י ושולה חנין, גננת במקצועה אבל גם היא פעילה קומוניסטית. את הדרך הפוליטית שלו החל כבר בילדותו בתנועת הנוער בנק"י ובחוג הנוער השמאלי שפעל בתל אביב. עמדותיו נשענות על שלושה אדנים: שיוויון-חברתי וזכויות עובדים, חתירה לשלום ושותפות יהודית-ערבית. הוא מראשי התומכים והפעילים במאבקי סביבה ומאבקים להגנתם ולשמירת זכויותיהם של בעלי חיים.

הוא כה אהוד בחד"ש עד כי לפני כמה חודשים שינו כ-800 חברי מועצת חד"ש את התקנון שקבע שחבר מטעם המפלגה לא יכהן מעל 12 שנה והחריגו אותו ספציפית עבור חנין, כך שיוכל להמשיך ולהתמודד לנצח.

"לכולנו יהיה קשה לראות את הכנסת בלעדיו", אמרה לוואלה! NEWS חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מחד"ש, "הוא אחד הפרלמנטרים המעולים שידע הבית הזה. פוליטיקאי נפלא ואהוב על ידי חוגים רחבים בכנסת, בארץ ובחו"ל. מדובר באדם נדיר בעל יושרה וערכים, הומניסט-וקומוניסט. הוא מסמל את הגשר האמיתי בין יהודים לערבים ושותף למאבקים רבים לטובת כלל אזרחי ישראל. חנין אף פעם לא גמגם בדבריו ולא זגזג במהלכיו מול הסתה, התנגדות או התעמרות. גם מהלך פרישתו כדי לתת לצעירים להצטרף מעיד על אצילותו כי הוא היה יכול להמשיך בפעילותו בכנסת בקלות ובטבעיות".

עוד באותו נושא

הפורשים, המתפצלים והמתלבטים: הח"כים שלא יגיעו לכנסת הבאה

לכתבה המלאה
ח"כ דב חנין במפגש עם פעילים, ארכיון. יואב איתיאל
חנין במפגש עם פעילים/יואב איתיאל
  • עוד באותו נושא:
  • דב חנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully