וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תוקפת לאחר הפיצול: "הנאום ששמעתם מגבאי היה 'אני ואני ואני'"

שעות אחרי שבישר יו"ר העבודה על החלטתו לפצל את המחנה הציוני, אמרה יו"ר האופוזיציה כי "קראתי לחיבורים בעד מהפך וקיבלתי תדרוכים נגד. הערכים שלי לא קיבלו ביטוי בתקופת גבאי". לבני שהופתעה מהודעת יו"ר העבודה על הפיצול הוסיפה: "היום הוסרו הספקות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פיצול המחנה הציוני - כל העדכונים

- גבאי הודיע במסיבת עיתונאים על פיצול של "העבודה" ו"התנועה"
- לבני לא ידעה על המהלך; גילתה מול המצלמות
- לבני: "טוב שהותרו הספקות"
- בתנועה תקפו: "גבאי מעולם לא קיבל את עקרון השותפות"
- לבני: "הנאום ששמעתם מגבאי היה 'אני ואני ואני'"
- לפיד: אצלנו אין זעזועים

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה היום (שלישי) כי "גבאי צדק בדבר אחד היום. בינינו זאת לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות. הדרך בה סיים אותה מעידה על כך". לבני אמרה את הדברים לאחר הודעתו של יו"ר העבודה אבי גבאי על פיצול המחנה הציוני והיפרדות מהתנועה.

"המחנה הציוני היה מבוסס על השקפת עולם ביחס לזהותה של מדינת ישראל, בנוי על דרך מדינית ברורה ומוצקה, זו דרכה של התנועה ולכן הקמנו את קדימה והתנועה, זה מה שעשיתי כל חיי בפוליטיקה בממשלות ישראל ובקבינט המדיני ביטחוני", אמרה לבני. "כל זה לא קיבל ביטוי בשותפות אחרי בחירת היו"ר החדש".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי הודיע: העבודה והתנועה מתפצלות - המחנה הציוני יפורק
גבאי הציע לבני גנץ את ראשות המחנה הציוני - הרמטכ"ל לשעבר סירב
יעלון: ההרתעה בעזה נשחקה, עיתוי חשיפת המנהרות - פוליטי

ציפי לבני במסע"ת לאחר הפרידה מהמחנה הציוני, 1 בינואר 2019. אמיל סלמן חדשות "הארץ", אתר רשמי
לבני במסיבת העיתונאים, היום/אתר רשמי, אמיל סלמן חדשות "הארץ"

"בשבוע שעבר אמרתי שסדר העדיפות שלנו צריך להיות קודם המדינה, אחר כך המפלגה, ואז אני. הנאום ששמעתם מגבאי היה 'אני אני ואני'", תקפה לבני. "קראתי לחיבורים בעד מהפך וקיבלתי תדרוכים נגד. בכל זאת קיימתי אני מודה שהתלבטתי וסירבתי לפניות שהיו אלי לפרק את המחנה הציוני כולל בקשות מתוך מפלגת העבודה עצמה ואנשים שביקשו להתפצל והבהרתי שלא אהיה שותפה למהלך כזה והוא אכן נבלם".

יו"ר האופוזיצה הוסיפה כי "היום הוסרו הספקות לכן אמרו מעתה מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני. האירוע של היום נגמר מבחינתי ומתחיל יום חדש. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו קרבות אגו במחנה שלנו. קראתי לשים אגו בצד ושלי כבר שם. אני מחויבים קודם לציבור , ואני רוצה להודות מעומק הלב לכל האנשים שאני מכירה ולא מכירה שפנו אלי בתמיכה מחממת לב ואני מודה שעיקר הנשים ריגשו אותי ביותר. המטרה החשובה ביותר היא מדינת ישראל. כל מי ששותף לדרך צריך להירתם למהפך".

מסע"ת של אבי גבאי וציפי לבני בתגובה להתפטרות ליברמן, כנסת ירושלים 14 בנובמר 2018. מערכת וואלה! NEWS
גבאי במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

מוקדם יותר במהלך ישיבת הסיעה הודיע גבאי במסיבת עיתונאים על החלטתו, ואמר כי "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי. אבל הציבור חכם. הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך".

ח"כ לבני לא ידעה מראש על המהלך של גבאי, הופתעה לשמוע על כך בישיבת הסיעה כשהודיע זאת בפומבי. היא סירבה לשאת דברים לאחר סיום דבריו של גבאי. לדברי גבאי, האיחוד המיוחל "לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור. ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחוייבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".

גבאי התייחס בחלק הסגור של ישיבת המחנה הציוני לביקורת על כך שלא התריע בפני לבני על כוונתו לפרק את השותפות, ואמר כי "גם היא עשתה מולי דברים ללא הודעה", ואמר כי "הביקורת תבוא מהמצקצקים". עוד הוסיף כי "גם כשנתתי לה את ראשות האופוזיציה, היא לא אמרה עלי מילה טובה".

הצבת ארונו של עמוס עוז, תיאטרון צוותא, בתל אביב 31 בצדמבר 2018. ניב אהרונסון
קיבל מסר מגבאי. גנץ/ניב אהרונסון

בסביבת גבאי אמרו כי "הקש ששבר את גב הגמל", מבחינתו היה האירוע בשבוע שעבר שבו הצהיר כי "הבחירות הקרובות יהיו ביני לבין נתניהו" ובתגובה לבני אמרה בנאום אחר שיש "לשים את האגו במצד למען המטרה המשותפת". לדבריהם, "שם אבי הרגיש שנחצה קו אדום. לא היה יכול להשאיר את זה כפי שזה ולהמשיך הלאה".

גורמים בסביבת גבאי אומרים כי הוא "העביר מסר" לבני גנץ בשעות האחרונות, לפיו פירוק המחנה הציוני "לא סוגר את הדלתות לחיבורים בהמשך, אלא להיפך - פותח". הגורמים סירבו לפרט כיצד הועבר המסר. בסביבת גנץ אמרו כי לא ידוע להם על שיחה בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully