וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ, לפיד וה"בוץ" בעבודה: לבני והתנועה מחשבים מסלול מחדש

1.1.2019 / 14:39

גורמים בתנועה אמרו לוואלה! NEWS לאחר הפיצול ממפלגת העבודה כי ההיפרדות מגבאי והעבודה הגדילה את הסיכויים לחיבורים בגוש המרכז-שמאל באופן משמעותי. גורם בכיר במפלגה אמר כי גבאי דחף לעבר קמפיין שיתמקד בפן החברתי, ודרש מלבני "להוציא על כך מיליוני שקלים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

גורמים במפלגת התנועה העריכו היום (שלישי) כי "ההיפרדות מגבאי והעבודה הגדילה את הסיכויים לחיבורים עם גנץ או לפיד באופן משמעותי". גורמים במפלגה אמרו בשיחה לוואלה! NEWS כי "אם יש סיבה שלא היה איחוד עד כה זה רק בגלל שאנשים ברחו ממפלגת העבודה בין היתר כתוצאה מהבוץ שנזרק שם בתוך המפלגה. עכשיו יהיה קל יותר לחיבורים".

גורם בכיר בתנועה הוסיף כי "שמונה חברי כנסת במפלגת העבודה ניסו להתפלג בימים האחרונים מהמפלגה, אבל אחרי שציפי לבני התנגדה להוביל את הפילוג הזה, הרעיון ירד מהפרק מבחינתם של כמה מהח"כים". אותו גורם העיד כי בימים האחרונים דרש גבאי ממפלגת התנועה להוביל בבחירות הבאות "קמפיין חברותי", כלשונו, והאחרון ביקש מלבני להוציא על כך "מיליוני שקלים". לדברי הגורם, "הוא לא הסכים לעסוק בעניינים מדיניים ולא רצה שהקמפיין יעסוק בזה כי הוא תמיד נותר ללא תשובות. היום הייתה אמורה להיות ישיבה שתעסוק בחילוקי הדעות בעניין אבל גבאי החליט כנראה להקדים את המאוחר".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ההצהרה של לבני ששברה את הכלים: מאחורי הקלעים של החלטת גבאי
"מאמינה בלפיד": ראש אכ"א לשעבר אורנה ברביבאי הצטרפה ליש עתיד
במערכת הפוליטית תוקפים את נתניהו: "איבד את הבלמים"

ציפי לבני במסע"ת לאחר הפרידה מהמחנה הציוני, 1 בינואר 2019. אמיל סלמן חדשות "הארץ", אתר רשמי
לבני/אתר רשמי, אמיל סלמן חדשות "הארץ"

לבני אמרה מוקדם יותר היום כי "גבאי צדק בדבר אחד היום. בינינו זאת לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות. הדרך בה סיים אותה מעידה על כך". לבני אמרה את הדברים לאחר הודעתו של יו"ר גבאי על פיצול המחנה הציוני והיפרדות מהתנועה. "המחנה הציוני היה מבוסס על השקפת עולם ביחס לזהותה של מדינת ישראל, בנוי על דרך מדינית ברורה ומוצקה, זו דרכה של התנועה ולכן הקמנו את קדימה והתנועה, זה מה שעשיתי כל חיי בפוליטיקה בממשלות ישראל ובקבינט המדיני ביטחוני", אמרה לבני. "כל זה לא קיבל ביטוי בשותפות אחרי בחירת היו"ר החדש".

מוקדם יותר במהלך ישיבת הסיעה הודיע גבאי במסיבת עיתונאים על החלטתו, ואמר כי "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי. אבל הציבור חכם. הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אבי גבאי וציפי לבני בהכרזה על פירוק המחנה הציוני, 1 בינואר 2019. רוני כנפו
גבאי ב"נאום הפיצול", היום/רוני כנפו

לבני לא ידעה מראש על המהלך של גבאי, הופתעה לשמוע על כך בישיבת הסיעה כשהודיע זאת בפומבי. היא סירבה לשאת דברים לאחר סיום דבריו של גבאי. לדברי גבאי, האיחוד המיוחל "לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור. ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחוייבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".

גבאי התייחס בחלק הסגור של ישיבת המחנה הציוני לביקורת על כך שלא התריע בפני לבני על כוונתו לפרק את השותפות, ואמר כי "גם היא עשתה מולי דברים ללא הודעה", ואמר כי "הביקורת תבוא מהמצקצקים". עוד הוסיף כי "גם כשנתתי לה את ראשות האופוזיציה, היא לא אמרה עלי מילה טובה".

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully